بیمه خودرو

شرایط سفر نوروزی با خودروی شخصی/ در سامانه ایران من ثبت‌نام بکنیم یا نه؟

تقریبا ۷ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. وضعیت 148 شهرستان هم قرمز است. ۱۹۶ شهرستان  در وضعیت نارنجی و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. در نقشه کرونایی کشور فقط ۳ شهرستان به رنگ آبی دیده می‌شوند. این یعنی با وجود تزریق واکسن همچنان و هنوز باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت بکنیم. البته خوشبختانه واکسینه شدن در دوزهای دوم و سوم کمک کرده تا میزان سختی این بیماری کم شود و آمار فوتی‌ها پایین بیاید. تا امروز ۶۳ میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را زده‌اند. تعداد افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند ۵۵ میلیون است و برای ۲۳ میلیون نفر هم دوز سوم واکسن تزریق شده است. برای همین هم سخت‌گیری‌های رفت‌وآمد و مسافرت  کمتر شده است. مخصوصا که نوروز همیشه برای ما ایرانی‌ها فصل سفر است. منتها باز هم سفر رفتن با وجود کرونا و آمارهای روزانه‌اش شرایطی دارد. اگر شما هم نوروز راهی سفر هستید و می‌خواهید با ماشین خودتان به جاده بزنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

بالاخره ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی 1401 لازم است یا خیر؟

چند روزی می‌شود که خبری دست‌به‌دست می‌شود که اگر در تعطیلات عید نوروز می‌خواهیم با ماشین خودمان سفر برویم باید حتما پلاک ماشین‌مان و اطلاعات تزریق واکسن‌مان را در سامانه ایران من ثبت کنیم. یعنی هر ماشیی که می‌خواهد در عید نوروز در جاده‌های کشور تردد کند باید اطلاعات پلاک مالکش و همین‌طور وضعیت تزریق واکسن او در این سامانه ثبت شود. اما سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید که مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام بدهند و اجباری نیست که برای سفر حتما در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند.

البته در هرصورت به‌طور سیستمی کد ملی به پلاک خودرو متصل است و از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. مهم این است که فقط افرادی که سه دز واکسن کرونا را زده باشند اجازه سفر با ماشین شخصی را دارند.

آیا با تست منفی PCR هم می‌توان سفر کرد؟

بله. امکان دیگری هم برای سفرهای نوروزی فراهم شده که اگر افراد تست منفی PCR ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر همراه داشته باشند، ‌مشکلی برای تردد نخواهند داشت. البته این موضوع باید قطعی و ابلاغ شود. بهتر است تا قبل از راه‌افتادن و استارت زدن ماشین گوش به زنگ خبرهای مربوطه باشید.

 

جریمه سفر نوروزی بدون تزریق واکسن چقدر است؟

محدودیت‌های سفر نورزی 1400 از 20 اسفند ماه اجرا می‌شود. ماشینی که تزریق دوم واکسن مالکش تایید نشود اگر در جاده‌ها رفت‌وامد کند جریمه خواهد شد.

درتمام تعطیلات نوروزی دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک همه ماشین‌ها را ثبت می‌کنند و اگر مالک ماشینی ۲ دوز واکسن را تزریق نکرده باشد تردد و سفرش غیر مجاز تلقی شده و باید روزانه (هر 24 ساعت) یک میلیون تومان جریمه پرداخت کند.

محدودیت‌ سفر به شهرهای قرمز در نوروز 1401

رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد، اما تزریق ۲ دز واکسن مبنای سفرها قرار گرفت.

هرگونه تغییرات درباره تصمیم‌گیری برای سفرهای نورزی 1401 را می‌توانید در سایت ازکی دنبال کنید.

20 دیدگاه

  1. واقعا این چه مدلش هست . مسخره ست واقعا.
    دو دوز واکسن زدیم و دوز سوم هنوز زمانش نرسیده . خیلی خنده داره

    1. اقایون مسئول من دو دوز واکسن زدم که دوز سوم هم میفته برای یازدهم اردیبهشت، ماشین هم به نام پدرم هست که فوت شدن و بین وارث، ایا میتونم مسافرت برم با این ماشین یا خیر لطفا جواب بدین

  2. حالم ازتون به هم میخوره با این طرح های مسخره تمام اعضا واکسن نزنند فقط مالک ماشین بزند کفایت میکند . این چه ملدی شده

  3. اگر ماشین به نام خود فرد نباشد و مالک خودرو واکسن تزریق نکرده باشد، تکلیف چیست؟ اگر خودرو به نام کودکان باشد و کودک واکسن تزریق نکرده باشد چه طور؟ در ثانی مگر کرونا فقط از طریق رانندگان منتقل می‌شود؟ اگر این تصمیم جهت کنترل کرونا اتخاذ شده، چرا فقط راننده باید واکسن بزند و باقی سرنشینان خیر؟ آیا چنین تصمیمی اصلا تاثیری در کنترل کرونا دارد یا تنها تصمیماتی بدون تدبیر است که زندگی را بر مردم سخت می‌کند؟

  4. من یکی را دیدم اومد دانشگاه پیش استادمون ومتاسفانه گفت که پدرشون پس از تزریق دوز سوم فوت کردند و چون واکسن باعث لخته شدن خون و فوت ایشون شده بود گواهی فوت را بجای کرونا با سکته مغزی و قلبی ماست مالی کردند. اقایون مسئول بیدار بشید تقریبا همه ی مردم یکبار کرونا گرفتند و به صورت طبیعی واکسیناسیون و ایمن در مقابل کرونا شدند و بخاطر واکسن های مزخرفتون نیست به همین خاطر امار فوتی ها پایینه یکم فکر کنید. این طرح جز بلای دامن گیر دولت و نظام هیچ فایده ای برای مهار کرونا نداره مطمئن باشید مگه اینکه دولت بخواد کاسبی کنه که ظلمه و ظلم ناپایداره .

    1. میخواستین زودتر بزنین .تو این دوسال به کلی ادم انتقال دادین .شایدم باعث مرگ کلی آدم شدید. حالا واسه نوروز به هول و ولا افتادین ؟ تکلیفتون روشنه .بشینید خونه هاتون به اخبار ماهواره که میگه (واکسن نزنین زامبی میشین )گوش بدین!!!

      1. من واکسن زدم بطور کامل، اما ماشین تازه خریدم و به نام مالک ماشین هست که پیرمردیه به واکسن اعتقاد نداره الان تعویض پلاکم که چند روز اخیر امکانش نبوده چطور برم مسافرت!!

  5. دلم واسه مردم شریف ایران میسوزه هر تصمیمی میگیرند نشان از بی مغزی داره هر حرفی میزنند سخنرانی میکنن نمک میپاشن روزخم مردم بخوام بگم چهارصد هزارورق میشه خداکنه این کابوس یک روزی تموم بشه

  6. سلام روز بخیر
    چندین ساله خودرو شخصی پدرم در اختیار من هستش
    من و همسرم هر 3 نوبت واکسن رو زدیم
    ولی با توجه به قانون جدید نمیتونیم سفر بریم
    ما چه باید بکنیم ؟

    1. پیمان عزیز سلام
      هنوز در اجرایی شدن کامل این شرایط تردید وجود دارد. پیگیر اخبار جدید باشید.

  7. من پدرم فوت شده و ماشینش در اختیار منه. سه دوز هم زدم کل سال منتظر این فرصت بودم برم سفر با خانواده حالا نتونم بخاطر این موضوع برم سفر. خیلی مسخرست. یکی بگه باید چیکار کنم؟؟

    1. شما بایستی قبلش انحصار وراثت انجام میدادی با وکالت وراث تعویض پلاک میکردی همش ۲۰روز کاری هم طول نمیکشه.

  8. بنده دو دوز واکسن زدم ولی پیامک جریمه ارسال شده؟؟؟!!!

    آیا این راهی برای درآمد زایی هست؟
    چرا اطلاعات سامانه ب روز نیست؟
    چرا سازمانی ک واکسن میزنه با شما و.شما با اونها هماهنگ نیستین؟
    چرا اینقدر با اعصاب و روان مردم نجیب و شریف ایران بازی میکنید؟
    این چ بساط زشت و غیر قابل قبولیه ک پهن کردین و ایام خوشی و شادی مردم رو تلخ میکنید ؟

  9. اینا همش مسخره بازیه فقط دارن مردمو اذیت میکنن و اینکه این عید بهونه ای شد برای اینکه جیب خودشونو پر کنن ما دوساله ک عید نداریم چون میدونن مردم دیگه طاقت نمیارن امسالم خونه بمونن اینجوری میکنن اون جریمه ها از گوشت سگ نجس تره دوساله نزاشتن آب خوش از گلوی مردم پایین بره ….فقط میشه گفت متاسفم

  10. این طرح و طرح مشابه نشان میدهد تصمیم گیرندگان فقط و فقط بفکر پول در اوردن هستند و هیچ بفکر سلامتی مردم نیستند که اگر بودند مترو و اتوبوس انقدر محل سرایت کروناست که حد نداره اینها میگن برو مسافرت اما روزی یک میلیون بده به ما تا خرج خودمون بکنیم.خدا لعنتتون بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا