بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

همه چیز درباره شرایط و پوشش های بیمه تمام عمر

غیر از شهروندانی که بیمه خدمات درمانی، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح دارند، بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند. همان‌ طور که می‌دانید، بیمه‌های پایه مانند بیمه تکمیلی درمان هم مشمول بیمه درمانی می‌شود. استقبال مردم از بیمه تکمیلی عالی بوده است؛ چون این نوع بیمه می‌تواند هزینه‌های درمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شاید بیمه‌ نامه تمام عمر از همه آنها مهم‌تر باشد. پیش از بررسی انواع بیمه تمام عمر، باید بدانیم که اصلا بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد. در این مقاله به تعریف بیمه تمام عمر و پوشش‌های آن پرداخته‌ایم.

بیمه تمام عمر چیست؟

در پاسخ به سوال «بیمه تمام عمر چیست ؟» باید گفت که این نوع بیمه، شخص بیمه‌گزار را تا پایان عمر تحت پوشش فوت قرار می‌دهد. شما می‌توانید از شروع تولد تا سن ۱۰۶ سالگی، حق بیمه‌ای که از قبل تعیین شده را پرداخت کنید و به مدت نامحدود از پوشش‌های آن بهره‌مند شوید. نکته مهم اینجاست که شخص بیمه‌گزار می‌تواند میزان حق بیمه پرداختی را تعیین کند. برای روشن شدن تعریف بیمه تمام عمر می‌توان گفت که با خرید آن، سرمایه قابل‌توجهی را برای بازماندگان خود مانند فرزند، همسر، برادر و خواهر و … به جای می‌گذارید. مبلغ بیمه نامه تمام عمر فقط پس از فوت شخص بیمه‌گزار به بازماندگان پرداخت خواهد شد و او می‌تواند هر یک از اعضای خانواده خود را برای دریافت حق بیمه انتخاب کند.

بیمه تمام عمر چیست

به صورت خلاصه، در پاسخ به سوال بیمه تمام عمر چیست می‌توان گفت که این بیمه زمان نامحدودی دارد و افراد می‌توانند با خرید آن مبلغ قابل‌توجهی را به‌عنوان سرمایه ذخیره کنند تا پس از مرگ آنها، ذینفعان بهره‌مند شوند.

با دریافت بیمه نامه تمام عمر اگر شخص بیمه‌گزار در هر سن و سال بیمه‌ای فوت کند، شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت سرمایه بیمه‌نامه به ذینفعان خواهد بود. توجه داشته باشید که پرداخت سرمایه به ذینفعان تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که بیمه‌گزار فوت کرده باشد. اگر در پایان قرارداد بیمه نامه تمام عمر، بیمه‌گزار در قید حیات باشد، هیچ مبلغی به او پرداخت نخواهد شد.

انواع قراردادهای بیمه تمام عمر چیست؟

همان‌ طور که اشاره کردیم، بیمه نامه تمام عمر یکی از انواع بیمه است که فوت بیمه‌شده را تا پایان عمرش پوشش خواهد داد. با خرید این نوع بیمه، سرمایه‌ قابل‌توجهی برای بازماندگان انتخابی برجای خواهید گذاشت.

سرپرستان خانوار که نگران آینده عزیزانشان هستند، می‌توانند برای خرید بیمه نامه تمام عمر اقدام کنند. به این ترتیب آرامش مهمان قلب‌های آنها خواهد بود. اگر می‌خواهید بدانید انواع قراردادهای بیمه تمام عمر چیست ادامه مطلب را مطالعه کنید. تفاوت دو بیمه تمام عمر زیر در نحوه پرداختشان است.

بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه در تمام عمر

به این نوع بیمه، بیمه نامه تمام عمر معمولی یا بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه مستمر می‌گویند. در این نوع بیمه تمام عمر، بیمه‌گزار باید تا پایان عمر خود حق بیمه مشخصی را پرداخت کند.

بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه محدود

در این نوع بیمه، فرد بیمه‌گزار برای مدت معینی (۵ سال، ۱۰ سال یا ۱۵ سال) حق بیمه می‌پردازد. پس از پایان مدت قرارداد، حق بیمه قطع می‌شود، اما بیمه‌گزار به‌صورت مادام‌العمر بیمه خواهد بود و هر زمانی که فوت کند، سرمایه او به ذینفعان پرداخت می‌شود.

با توجه به اینکه افراد در زمان اشتغال درآمد بیشتری دارند، بنابراین می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص مبلغ بیشتری را به‌عنوان حق بیمه پرداخت کنند. در نتیجه با رسیدن به زمان بازنشستگی و اتمام قرارداد به صورت همزمان، دیگر نگران پرداخت حق بیمه نخواهند بود.

بیمه تمام عمر

تفاوت اصلی بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه محدود با بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه در تمام عمر این است که شخص بیمه‌گزار تنها تا پایان زمان قرارداد خود، حق بیمه پرداخت می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه محدود، نگران نبودن بیمه‌گزار در مورد پرداخت حق بیمه بالا در سنین بازنشستگی خواهد بود. چون افراد معمولا در این سن درآمد کمتری نسبت به زمانی که مشغول به کار بودند، دریافت می‌کنند.

پوشش‌های بیمه نامه تمام عمر

در تعریف بیمه تمام عمر باید گفت که موارد زیادی را پوشش می‌دهد. از جمله این پوشش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش‌ هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه

  • این پوشش از بدو تولد تا ۷۴ سالگی قابل خریداری است.
  • سقف سرمایه در این نوع پوشش، ۴۰۰ میلیون ریال خواهد بود.
  • این پوشش را می‌توانید از بدو تولد تا ۷۴ سالگی خریداری کنید.
  • این پوشش تنها تا ۷۵ سالگی قابل ارائه خواهد بود.

پوشش فوت در اثر حادثه

  • این پوشش از زمان تولد تا سن ۷۴ سالگی قابل خریداری خواهد بود.
  • سقف پرداخت بیمه نامه تمام عمر در این نوع پوشش، ۱۰ میلیارد ریال است.
  • بیمه‌گزار می‌تواند در زمان دریافت پوشش فوت در اثر حادثه، بین ۱ تا ۳ برابر سرمایه فوت را انتخاب کند.
  • پوشش فوت در اثر حادثه در نهایت تا ۷۵ سالگی ارائه می‌شود.
  • در این پوشش، علاوه‌بر سرمایه فوت به هر علتی، سرمایه فوت در اثر حادثه هم پرداخت خواهد شد.

پوشش نقص عضو یا از کارافتادگی بر اثر حادثه

  • این پوشش را می‌توانید از بدو تولد تا ۷۴ سالگی خریداری کنید.
  • این پوشش حداکثر تا ۷۵ سالگی قابل ارائه خواهد بود.
  • پوشش نقص عضو، ۵۰٪ تا ۲۰۰٪ از سرمایه فوت به هر علتی را شامل می‌شود.

تعریف بیمه نامه تمام عمر

پوشش فوت به‌ هر علتی

  • قرارداد بیمه نامه تا پایان عمر منعقد می‌شود.
  • ضریب افزایش حق بیمه از ۰ درصد تا ۲۰٪ خواهد بود.
  • ضریب افزایش سرمایه از صفر درصد تا ۲۰٪ خواهد بود.
  • پرداخت حق بیمه طی مدتی مشخص (۵ سال، ۱۰ سال و یا ۱۵ سال و پرداخت به‌صورت سالانه) صورت می‌گیرد.

پوشش سرطان

  • این پوشش را می‌توانید از بدو تولد تا سن ۶۰ سالگی خریداری کنید.
  • پوشش سرطان حداکثر تا سن ۶۵ سالگی ارائه می‌شود.
  • سقف پرداخت در این پوشش، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

پوشش بیماری‌های خاص

  • در این پوشش، پرداخت به ازای هر بیماری، تنها یک بار خواهد بود.
  • سرمایه این پوشش، ۳۰٪ سرمایه فوت است.
  • سقف سرمایه پوشش بیماری‌های خاص، ۱ میلیارد ریال است.
  • این پوشش را می‌توانید از بدو تولد تا ۶۰ سالگی خریداری کنید.
  • این پوشش در نهایت تا ۶۵ سالگی ارائه می‌شود.

مزایای دریافت بیمه نامه تمام عمر چیست؟

آیا می‌دانید یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه تمام عمر چیست؟ لازم است بدانید که بیمه نامه تمام عمر هیچ‌کدام از پوشش‌های بیمه عمر را ندارد، اما در ادامه به تمامی مزایای بیمه تمام عمر می‌پردازیم.

بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه محدود

۱. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بیمه نامه تمام عمر، بهره‌مندی از پوشش‌هایی است که در مطلب بالا به آنها اشاره کردیم.

۲. در این بیمه‌نامه امکان بازخرید فراهم شده است؛ به این مفهوم که در صورت درخواست بیمه‌گزار، مبلغ بازخرید به اضافه سود مشارکت در منافع شرکت بیمه‌گر به او پرداخت خواهد شد.

۳. برخی از شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه‌گزار بیمه تمام عمر را از پرداخت حق بیمه معاف خواهند کرد. این در شرایطی است که بیمه‌گزار در اثر حادثه‌ای قبل از کهنسالی، دچار از کارافتادگی شده باشد.

۴. یکی دیگر از مزایای بیمه نامه تمام عمر، امکان دریافت وام قبل از اتمام اعتبار بیمه‌نامه خواهد بود. در واقع با دریافت بیمه‌ نامه تمام عمر، بیمه‌گزار می‌تواند حداکثر تا مبلغ تعیین شده توسط شرکت بیمه‌گر را وام بدون ضامن دریافت کند. یکی از مهم‌ترین شروط دریافت این وام، حداقل پرداخت حق بیمه به مدت ۲ سال است.

۵. اگر بازخرید کنید، می‌توانید حق بیمه خود را از محل سرمایه بازخرید پرداخت کنید.

۶. می‌توانید مبلغ بازخرید بیمه تمام عمر را به بیمه عمر مستمری تبدیل کنید.

۷. می‌توانید بیمه‌نامه را به یک بیمه موقت تبدیل کنید.

۸. بیمه‌گزار می‌تواند بیمه تمام عمر (بیمه عمر کامل) را به بیمه مخفف تبدیل کند. در صورت مخفف شدن بیمه‌نامه، پوشش‌ها و شرایط آن فسخ نمی‌شود اما تغییر پیدا می‌کند.

بیمه تمام عمر را از کجا بخریم؟

همان‌ طور که در بخش‌های مختلف مقاله مطالعه کردید، پاسخی کاملا جامع و کامل برای سوال «بیمه تمام عمر چیست؟» ارائه شد. اگر به دنبال جمع‌آوری سرمایه‌ای قابل توجه برای عزیزانتان هستید که بتوانند از آن استفاده کنند، با وجود پوشش‌های متنوع و مزایای بیشماری که این نوع بیمه نامه دارد، بیمه عمر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. کافی است وارد سایت ازکی شده و از میان شرکت‌های بیمه‌گر یکی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا