خبر روز

بیمه درمان تکمیلی رایگان و بدون پرداخت هزینه فقط برای تاکسیران‌ها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز فرآیند ثبت‌نام بیمه تکمیلی تاکسیرانان شهر تهران از ۷ بهمن خبر داد.

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام زمان آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی، اعلام کرد که ثبت‌نام، فقط برای تاکسیرانان دارای پروانه تاکسیرانی معتبر امکان‌پذیر است.

هرچند جزئیات شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، در هر استانی مربوط به اداره تاکسیرانی همان شهر خواهد بود اما به‌طورکلی، برای ثبت‌نام رانندگان تاکسی در سامانه و پیگیری بیمه تکمیلی، شرایط زیر ضروری است:

یک) تمامی رانندگان کارنامه تاکسیرانی (پروانه معتبر) داشته باشند.

دو) رانندگان نباید از طرف هیچ نهاد یا سازمان دیگری بیمه تکمیلی دریافت کنند. چنانچه راننده‌ای از طرف ارگان دیگری بیمه تکمیلی دریافت کند، از لیست بیمه تکمیلی تاکسیرانی حذف می‌شود.

سه) ازآنجاکه لینک و جزئیات ثبت‌نام در سامانه بیمه تکمیلی از طریق پیامک به رانندگان تاکسی اعلام خواهد شد، ضرورت دارد که مالک شماره موبایل اعلام‌شده، راننده تاکسی باشد.

به‌گفته مریم قلی‌زاده، مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی تاکسیرانان، بحث تأمین هزینه‌های درمانی است. بنابراین، با توجه به تدابیر پیش‌بینی‌شده، امکان دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، برای افرادی که بیمه پایه تأمین اجتماعی ندارند هم فراهم شده است. یعنی اگر راننده‌ای هنوز موفق به دریافت بیمه تأمین اجتماعی نشده، باز هم می‌تواند برای دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانی اقدام کند.

همچنین از آنجایی که اطلاعات راننده تاکسی از چند سامانه استعلام می‌شود، رانندگان تاکسی باید اطلاعات خود همچون شماره موبایل و شماره شبا را به درستی وارد کرده و از ارائه اطلاعات دیگران خودداری کنند، در غیر این صورت  سیستم، اطلاعات وارده را مغایر تشخیص می‌دهد.

آن‌طور که گفته شده، رانندگان تاکسی هیچ محدودیتی در ثبت‌نام بیمه تکمیلی اعضای خانواده و افراد تحت تکلفلشان ندارند و می‌توانند با انتخاب طرح‌های ارائه‌شده در بیمه تکمیلی، خانواده و اعضای تحت‌ تکفلشان را نیز مشمول استفاده از این بیمه کنند. همچنین تاکسیرانان باید توجه داشته باشند که فقط در زمان اعلام‌شده می‌توانند برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند و قبل از پایان مهلت مقرر، حتماً نسبت به قطعی‌شدن ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری، اطمینان حاصل کنند؛ چراکه پس از پایان زمان ثبت نام امکان حذف و اضافه کردن افراد وجود نخواهد داشت.

رانندگان تاکسی می‌توانند اطلاعات و جزئیات بیشتر را درمورد نحوه ثبت‌نام و پیگیری بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، در سایت ازکی بخوانند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا