خبر روز

جریمه وسیله نقلیه خود را پرداخت نکنید!

همه ساله چند روز در سال، به عنوان زمان طرح بخشودگی بیمه اعلام می‌شود. در این زمان شما می‌توانید بدون احتساب دیرکرد و پرداخت جریمه، بیمه شخص ثالث را از هر شرکتی خریداری کنید. طرح بخشودگی 100 درصدی جرایم، برای متقاضیان بیمه شخص ثالث با مدت اعتبار یک سال، اجرایی می‌شود.

در حال حاضر که در ابتدای سال 1403 قرار داریم، زمان طرح بخشودگی سال جاری هنوز تعیین نشده است. به محض انتشار تاریخ، شما می‌توانید جزئیات آن را در اینجا بخوانید.

بارها در خبرها گفته شده که بخش قابل‌توجهی از وسایل نقلیه در کشور، بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند. بر طبق آمار، درحال‌حاضر 38میلیون وسیله نقلیه، اعم از خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که فقط 25میلیون بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث دارند. این آمار نشان می‌دهد که حدود بین ۲۷ تا ۳۱ درصد خودروها فاقد بیمه‌نامه هستند. همچنین گفته شده که درحال‌حاضر، از مجموع 12میلیون‌ و 500 هزار موتورسیکلت که در کشور تردد می‌کنند، حدود 90 درصد آن‌ها، یعنی نزدیک به 11میلیون‌ و 200هزار موتور سیکلت، بدون بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. با توجه به این آمار،‌ برای تشویق صاحبان این وسایل نقلیه،‌ بخشودگی جرایم در نظر گرفته می‌شود.

پیش از این هم، طرح‌های بسیاری برای تشویق و الزام مالکان وسایل نقلیه به خرید بیمه شخص ثالث اجرا شده بود. طرح ملی بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه، فرصت مناسبی است تا مالکان خودرو بدون بیمه، بتوانند فقط با پرداخت حق بیمه و بدون جریمه دیرکرد، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار بگیرند. از طرفی، با توجه به شرایط متعددی که برای خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد، مالکان وسایل نقلیه می‌توانند به‌ سایت ازکی مراجعه کرده و پس از مشاهده و مقایسه قیمت‌ها، برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

شما می‌توانید پس از اعلام زمان بخشودگی بیمه شخص ثالث 1403، وارد سایت ازکی شوید و بدون احتساب دیرکرد، بیمه مورد نظر را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید.

منبع: ایرنا

بیمه ماشینت رو با تخفیف بخر. کد: off

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا