خبر روز

آسوده سفر کنید | صدور بیمه‌نامه حتی در ایام نوروز!

اگر برای مسافرت نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌اید و تصور می‌کنید نمی‌توانید تا پایان سال برای خرید بیمه خود اقدام کنید، نگران نباشید.

علی استادهاشمی، رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرده که بیمه‌نامه خودرو در ایام نوروز هم صادر می‌شود.

بسیاری از افراد در روزهای پایانی سال، در حال تدارک برای سفرهای نوروزی هستند. برخی از آن‌ها از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌هایشان استفاده می‌کنند و بعضی دیگر، استفاده از وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهند. این سفرها به هر شکلی که انجام شود، در کنار خوشی‌ها، خطراتی نیز ممکن است به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین خطرها که باید به آن توجه شده و تدبیر مناسبی اندیشیده شود، حوادث جاده‌ای و تصادفات است. بنابراین، ضرورت دارد رانندگانی که قصد سفر دارند، از قبل به سلامت خودر توجه کرده و از بیمه خود مطمئن باشند. یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که باید به تاریخ انقضای بیمه‌نامه‌های خود توجه کنید؛ اما از آنجا که ممکن است بیمه‌نامه برخی از مالکان خودرو در طول تعطیلات به پایان برسد، بیمه مرکزی شرایطی فراهم کرده که تمدید بیمه‌نامه در ایام نوروز هم بدون تعطیلی انجام شود.

در همین راستا، علی استاد‌هاشمی، در هفتادونهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز، اظهار داشت: در ایام تعطیلات هم بیمه‌نامه صادر می‌شود و تعطیل نیست.

به‌گفته رئیس‌کل بیمه مرکزی، شهروندان می‌توانند از خدمات برخط استفاده کرده و بیمه خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. او تأکید کرده که خودروهای بدون بیمه‌نامه شخص ثالث تردد می‌کنند، جریمه می‌شوند تا از حوادث جلوگیری شود.

همواره یکی از نگرانی‌های مسافران نوروزی، وقوع حادثه در سفر و پرداخت خسارت ماشین در نوروز است، به‌خصوص اینکه مراکز و ادارات خدمات‌رسانی تعطیل، یا نیمه‌تعطیل است و مسافران ممکن است برای گرفتن خسارت حوادث رانندگی، دچار مشکل شوند. رئیس‌کل بیمه مرکز دراین‌باره گفته: «برای پرداخت خسارت و ارزیابی آنلاین و سریع، تمهیداتی پیش‌بینی خواهد شد. همچنین ر رابطه با بحث کروکی آنلاین که مشترکا با پلیس راهور انجام شده است مشکلاتی در روند آن به وجود آمده که انتظار می‌رود تا اواخر اسفند مشکلات کروکی آنلاین برطرف شود.» علاوه بر این توضیحات، می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی از شیوه پرداخت خسارت بیمه خودروی مشتری در تعطیلات نوروز آگاه شوید.

منبع:‌ خبرگذاری مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا