خبر روز

از امروز همه خودروهای توقیفی ترخیص می‌شوند؛ حتی موارد مرتبط با حجاب

به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، تمامی خودروهای توقیفی در چهارچوب مقررات پلیسی، ترخیص می‌شوند.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس، از طرح ویژه پلیس برای ترخیص خودروهای توقیفی خبر داد. او در گفت‌وگویی اعلام کرد: « بنابر تدبیر فرمانده کل انتظامی، وسایل نقلیه‌ای که در چارچوب مقررات پلیسی، توقیف فیزیکی شده‌ و در پارکینگ هستند، به مناسبت جشن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت ترخیص می‌شوند.»

به‌گفته سخنگوی پلیس، ترخیص خودروهای توقیفی، شامل کلیه تخلفات رانندگی و همچنین موارد مرتبط با حوزه عفاف و حجاب نیز است. البته این طرح، مشمول خودروهایی که دارای شکایت قضایی و پرونده مفتوح در سیستم قضایی هستند، نمی‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای ترخیص خودروی خود به دفاتر پلیس ۱۰+ در سراسر کشور یا به اپلیکیشن «پلیسِ من» در بخش «پلیس راهور» مراجعه کرده و نسبت به انجام فرآیند ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

در این رابطه، سرهنگ هادی پرویزیان، سرپرست پلیس راهور خراسان شمالی هم اعلام کرد: «با عنایت به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و به جهت مساعدت برای رانندگان و مالکین وسایل نقلیه توقیفی، از روز شنبه مورخه ۵ اسفند ماه کلیه خودروهای توقیفی که به علت کشف حجاب در پارکینگ بوده، رفع توقیف و آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که دارای توقیف بوده‌اند رفع اثر می‌شوند.»

آن‌طور که گفته شده، مالکین وسایل نقلیه که برای آنان توقیف ثبت شده و وسیله نقلیه آن‌ها در توقفگاه است، جهت ترخیص به ستاد ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی مراجعه و آن دسته از مالکین که دستور توقیف برای خودرو آنان ثبت شده جهت رفع اثر به پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

البته لازم به تأکید است که ضرورت دارد مالکان خودرو برای ترخیص خودروی خود از پارکینگ، حتما جریمه‌های قبلی را تسویه کرده و خلافی خودرو را پرداخت کنند. در واقع خلافی همان سوابق تخلفات رانندگی و جریمه‌های رانندگی برای یک ماشین است که در سیستم پلیس راهنمایی‌ورانندگی ثبت می‌شود. برای اینکه راه‌های استعلام، اعتراض و پرداخت خلافی خودروی خود را بدانید، می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کرده و همه‌چیز را درباره خلافی بخوانید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا