خبر روز

اخبار داغ تامین اجتماعی: سربازی قابل ضمیمه به سابقه بیمه شد!

بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی، با دو سال سابقه پرداخت حق بیمه، می‌توانند دوره خدمت سربازی خود را به سابقه بیمه اضافه کنند.

رسول چراغ‌سحر، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرده متقاضیان برای محاسبه سابقه بیمه دوران خدمت سربازی خود اقدام کنند. او دراین‌باره توضیح داده: « بیمه‌شدگان در صورت تمایل به اضافه‌کردن سوابق خدمت سربازی خود به سوابق بیمه تأمین اجتماعی باید حداقل ۲ سال سابقه بیمه‌ای غیر از سربازی داشته باشند. همچنین، با توجه به اینکه مبنای محاسبه حق بیمه دوره سربازی، حقوق و دستمزد همان سال و سال قبل از آن ( ۲۴ ماه) است، بنابراین چنانچه متقاضیان در فرصت‌باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام به خرید و پرداخت حق بیمه این دوره کنند، نسبت به سال آینده مبلغ کمتری خواهند پرداخت.»

از دیگر شرایط اعلام‌شده برای افزودن سابقه بیمه دوران خدمت سربازی به سوابق بیمه تأمین اجتماعی، می‌توان به داشتن کارت پایان‌خدمت هوشمند و ارتباط بیمه‌ای و بیمه‌پردازی در سازمان تأمین اجتماعی، در زمان ارائه درخواست اشاره کرد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره میزان و نحوه پرداخت حق بیمه مدت خدمت وظیفه، گفت: «هفت درصد از میانگین حقوق ۲ سال آخر کاری بیمه‌شده محاسبه و نتیجه آن ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه می‌شود و مبلغ به‌دست‌آمده میزان پرداختی او خواهد بود که این مبلغ به‌صورت اقساط و یکجا قابل‌پرداخت است و سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط این مبلغ را حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم کرده است.»

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه، هم  درمورد اضافه‌کردن سوابق بیمه دوره خدمت سربازی گفت: «کسانی که می‌خواهند سنوات خدمتی سربازی خود را به سابقه کار اضافه کنند، سهم هفت درصد را خودشان پرداخت می‌کنند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند. این در حالی است که اگر فردی حقوق ۳۰میلیون و دیگری ۱۰میلیون تومان دریافت کند دولت باید بر اساس حقوق فرد سهم ۲۳ درصد کارفرمایی را پرداخت کند.»

بیمه سربازی درواقع یک پوشش بیمه‌ای برای سربازان است تا در طول 24 ماه خدمت سربازی بتوانند از خدماتی مثل خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا سایر مراکز درمانی تحت قرارداد با نیروهای مسلح استفاده کنند.  متقاضیان می‌توانند اطلاعات بیشتر را در ازکی بخوانند و از سازوکار خرید بیمه سربازی تأمین اجتماعی و تبدیل آن به سابقه کار مطلع شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا