خبر روز

کارت‌های آزاد سوخت افزایش یافت! نوروز امسال نگران سفر نباشید!

مسافرانی که قصد دارند در تعطیلات عید با خودروی شخصی سفر کنند، بهتر است کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند.

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: «تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت ویژه ایام نوروز را افزایش داده‌ایم، اما از مردم تقاضا داریم که حتماً کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند.»

پیش از این، طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی با اعزام گروه‌های عملیاتی به مناطق سراسر کشور، صبح روز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش‌ فرآورده‌های کلید خورد.

به‌گفته سالاری‌نسب، از آنجایی که در نوروز حجم بالایی از مسافرت‌ها را داریم و مردم نیاز دارند که خدمات بهتری را در جایگاه‌های مسیر دریافت کنند، این طرح با هدف نظارت بر توزیع فرآورده‌ها در جایگاه‌ها آغاز شده است. همچنین او اعلام کرد: «میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۵میلیون لیتر بوده است. در اوج سفرهای نوروزی در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱، ۱۴۳میلیون لیتر بنزین توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این اعداد و ارقام را مجدداً ثبت کنیم.»

با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با نوروز امسال، نمی‌توان میزان تردد و استفاده از وسیله نقلیه شخصی را پیش‌بینی کرد، اما مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که این شرکت، فرآورده مورد نیاز را پیش‌بینی کرده و درانبارهای نفت آماده توزیع است.

سالاری‌نسب درمورد تأمین و توزیع بنزین، توضیح داد: «مشکلی از نظر تأمین فرآورده نداریم و در توزیع باید بر مسئله کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نظارت شود که از مردم درخواست می‌کنیم، حتما کارت سوخت شخصی همراه خود داشته باشند.»

به گفته او هر کارت سوخت شخصی دارای ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر اعتبار ۳۰۰۰ تومانی است و اگر فردی نیازی بیش‌از‌این داشت، می‌تواند از کارت‌های آزاد جایگاه‌ها استفاده کند که تعداد این کارت‌ها را هم ویژه ایام نوروز در جایگاه‌ها افزایش داده‌ایم.

جواد اوجی، وزیر نفت هم به‌تازگی اعلام کرده که سهمیه نوروزی بنزین نداریم اما تلاش می‌کنیم هموطنان در نوروز بدون بنزین نمانند. به‌گفته او، بنزین همه ۴۴۰۰ جایگاه بنزین کشور در ایان نوروز تامین می‌شود.

پیش از این هم، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت. جزئیات سهمیه بنزین سوخت را می‌توانید در ازکی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا