بیمه تکمیلی درمان

معرفی بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی

شاید آمار آنچنان دقیقی در دسترس نباشد، اما قطعا خانواده‌های بسیاری نیازمند پوشش بیمه‌ برای جبران هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی فرزندان و عزیزان خود هستند. چون هزینه‌ها بالا است، معمولا بیمه‌های پایه این پوشش را ارائه نمی‌کنند و از آنجایی‌که هر فرد باید این روش درمانی را به‌صورت مداوم و حتی برای سال‌ها ادامه دهد تا به نتیجه مطلوب برسد، گاهی خانواده‌ها از ادامه درمان ناامید می‌شوند. خدمات کاردرمانی در 2 بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شوند، اما بخش دولتی مراکز محدود داشته یا آنقدر شلوغ است که نمی‌تواند به همه مراجعین خدمات مناسب ارائه کند. در چنین شرایطی بهترین راه‌کار استفاده از خدمات کاردرمانی مراکز خصوصی است. باتوجه‌به هزینه بالاتر این مراکز، بهتر است برای خرید بیمه تکمیلی اقدام شود. در این مقاله از بلاگ ازکی به معرفی بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی می‌پردازیم.

سقف تعهدات بیمه گفتاردرمانی و کاردرمانی آسماری

یکی از سوالات مهم خانواده‌های کودکان کم‌توان ذهنی، اوتیسم و مبتلا به بیماری MS این است که آیا بیمه هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی این کودکان را پرداخت می‌کند؟ سقف تعهدات بیمه‌ای برای این خدمات چقدر است؟ و باید برای خرید بیمه با چه نوع پوشش‌های اقدام کرد؟

یکی از شرکت‌های بیمه‌گر که پوشش خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی را ارائه می‌کند، بیمه آسماری است. سقف تعهدات بیمه گفتاردرمانی و کاردرمانی آسماری باتوجه‌به نوع طرح بیمه‌ای که انتخاب می‌شود، متفاوت خواهد بود. به‌این‌مفهوم که نوع طرح انتخابی تعیین‌کننده نوع پوشش‌ها، تنوع پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای کاردرمانی خواهد بود.

بیمه آسماری در طرح برنا از بیمه درمانی خانواده خود، بخش جداگانه‌ای برای کاردرمانی و گفتاردرمانی در نظر گرفته که پوشش پاراکلینیکی 5 نامیده می‌شود. سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای کاردرمانی و گفتاردرمانی در این طرح 2 میلیون تومان است. البته در طرح‌های بیمه تکمیلی کارکنان شرکتی آسماری که به‌صورت انفرادی ارائه می‌شود نیز هزینه‌های این 2 خدمت پوشش داده می‌شود. اما طرح برنا بیشترین سقف تعهدات را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه آسماری می‌توانید مقاله بیمه درمان تکمیلی آسماری، بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی آسماری را در بلاگ ازکی بخوانید.

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی آسماری

افراد مبتلا به اوتیسم، بیماران سکته مغزی، افراد مبتلا به MS و پارکینسون و بیماران فلج مغزی معمولا نیاز به خدماتی مشابه فیزیوتراپی دارند. زمانی‌که این افراد طرح برنا بیمه درمانی خانواده آسماری را خریداری می‌کنند، موارد تحت پوشش این بیمه برای خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی به شرح زیر خواهد بود.

  • هزینه‌های ویزیت پزشک؛
  • هزینه‌های دارو؛
  • هزینه‌های خدمات اورژانس در موارد غیربستری؛
  • هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی؛
  • هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی مانند نوار مغز، فیزیوتراپی و کاردرمانی.

آیا بیمه هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را پوشش می‌دهد؟

خدمات کاردرمانی، تحت پوشش سراسری بیمه‌ها‌ قرار نداشته و برای دریافت این خدمات باید بیمه تکمیلی انفرادی، خانوادگی یا شرکتی خریداری شود. اما جالب است بدانید که غیر از بیمه تکمیلی، برخی از بیمه‌های پایه نیز این 2 خدمت را تحت پوشش قرار داده‌اند.

پوشش کاردرمانی در بیمه سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرده است که حدود 15 هزار نفر از کسانی که به اوتیسم مبتلا هستند، تحت پوشش این بیمه قرار دارند. بنابراین بیمه سلامت، پوشش 6 کد خدمتی ستاره‌دار در زمینه توان‌بخشی را در اولویت پوشش‌های خود قرار داده است. این 6 کد خدمتی دارای تعرفه 70 درصدی باتوجه‌به نوع مالکیت دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه هستند. این کدهای خدمتی برای افراد زیر ارائه خواهند شد.

  • کد خدمتی افراد دارای معلولیت و تحت پوشش بهزیستی؛
  • کد خدمتی کاردرمانی برای افراد مبتلا به اوتیسم؛
  • کد خدمتی پوشش خدمات کاردرمانی از محل صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های خاص و نادر (شامل MS، بال‌پروانه‌ای، سرطان، سکته مغزی و…)؛
  • کد گفتاردرمانی؛
  • کد اختلالات روانشناسی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوشش‌ها و خدمات بیمه سلامت می‌توانید مقاله بیمه خدمات درمانی یا همان بیمه سلامت چیست؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیمه تکمیلی نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح یا بیمه ارتش نیز پوششی تحت عنوان کاردرمانی و گفتاردرمانی دارد که سقف تعهدات در طرح‌های مختلف آن متفاوت و به شرح زیر است.

  • طرح الف: 10% از تعهد پایه و حداکثر سقف تعهدات سالانه 3.750.000 تومان؛
  • طرح ب: 10% از تعهد پایه و حداکثر سقف تعهدات سالانه 4.500.000 تومان.

لازم است بدانید که تنها کسانی می‌توانند تحت پوشش بیمه ارتش قرار بگیرند که در یکی از ارگان‌ها ارتش، سپاه یا نیروی انتظامی فعالیت دارند. البته این افراد می‌توانند همسر، فرزندان و پدر و مادر خود را نیز بیمه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پوشش‌ها، حق‌بیمه سالانه و مراکز طرف قرارداد بیمه ارتش می‌توانید مقاله بهترین بیمه تکمیلی برای نیروهای مسلح چی خوبه؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش کاردرمانی در بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی نیز تصمیم دارد مانند بیمه سلامت برخی از بیماری‌های خاص مانند اوتیسم را تحت پوشش قرار دهد. اما در حال‌حاضر خدمات کاردرمانی تحت پوشش این بیمه ارائه نمی‌شود. برخی از مدیران وعده داده‌اند که در آینده این خدمت تحت پوشش بیمه سازمان تامنی اجتماعی قرار می‌گیرد اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

بیمه تکمیلی برای کاردرمانی

با دریافت پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی برای کاردرمانی می‌توان هزینه‌های این روش درمانی را جبران کرد. در بسیاری از بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه آسماری، هزینه‌های خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی از پوشش آزمایش‌ها که جزو خدمات پاراکلینیکی است، تامین می‌شود. بنابراین زمانی‌که بیمه تکمیلی خریداری می‌کنید، برای استفاده از پوشش خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی باید پوشش‌ اضافی آزمایش‌ها را نیز دریافت کنید. به‌عبارت ساده‌تر هر بیمه تکمیلی که پوشش آزمایش‌ها را داشته باشد، هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را نیز جبران خواهد کرد.

کدام موسسه‌ها هزینه‌های خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی را با بیمه تکمیلی پوشش می‌دهند؟

بیمه تکمیلی برای کاردرمانی و گفتاردرمانی توسط شرکت بیمه آسماری و همین‌طور بیمه تکمیلی برخی از موسسات مانند نیروهای مسلح، بانک‌ها، فولاد، آموزش و پرورش و ارگان‌های بزرگ ارائه می‌شود. زمانی‌که افراد این خدمات را دریافت می‌کنند، پزشک و مرکز درمانی باید رسید پرداخت هزینه جلسه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را به آن‌ها ارائه کند. تنها در این صورت است که می‌توان بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های این روش‌های درمانی را با بیمه تکمیلی جبران کرد.

پرداخت هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی توسط بیمه تکمیلی

پرداخت هزینه های کاردرمانی و گفتار درمانی توسط بیمه تکمیلی از بند آزمایش‌های این بیمه‌ها انجام خواهد شد. مبلغ پرداختی مطابق با نوع پوشش‌ها و سقف تعهدات متفاوت است و باتوجه‌به اینکه در حال حاضر بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی را شرکت بیمه آسماری ارائه می‌کند، سقف تعهدات این شرکت 2 میلیون تومان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آشنایی با انواع پوشش‌ها و هزینه‌های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی را در بلاگ ازکی بخوانید.

خرید بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی از ازکی

بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی ممکن است برخی از خدمات درمانی خاص را پوشش ندهند که یکی از آن‌ها کاردرمانی و گفتاردرمانی است. با‌توجه‌به اینکه بهبودی افراد با بیماری‌های خاص لازمه تداوم دریافت خدمات این‌چنینی است، بنابراین لازم است برای جبران هزینه‌های درمان، بیمه تکمیلی برای کاردرمانی و گفتاردرمانی بخرند. همان‌طور که اشاره شد، اکثر شرکت‌های بیمه‌ای، این 2 خدمت را تحت بند آزمایش‌ها پوشش‌ می‌دهند که از میان آن‌ها، بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی را آسماری ارائه می‌کند. اگر نیاز به دریافت چنین خدماتی دارید، بهتر است هرچه‌سریع‌تر برای خرید قسطی بیمه درمان تکمیلی از ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. آیا بیمه تکمیلی هزینه کاردرمانی را پوشش می‌دهد؟ بله. اکثر بیمه‌های تکمیلی تحت بند آزمایش‌ها، خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی را پوشش می‌دهند.
  2. آیا بیمه نیروهای مسلح هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی را پرداخت می‌کند؟ بله. کسانی که تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند با انتخاب میان طرح‌های الف و ب می‌توانند هزینه‌های گفتاردرمانی و کاردرمانی را پرداخت کنند.
  3. آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی را پرداخت می‌کند؟ خیر. بیمه تامین اجتماعی هنوز برنامه‌ای برای تحت پوشش قراردادن این 2 خدمت ندارد.
  4. آیا بیمه سلامت هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی را پرداخت می‌کند؟ بله. از چند سال گذشته، بیمه سلامت، 2 کد خدمتی برای کاردرمانی و 2 کد خدمتی برای گفتاردرمانی تعریف کرده و این 2 روش درمانی را تحت پوشش قرار داده است.
  5. بهترین بیمه تکمیلی برای کاردرمانی و گفتاردرمانی چیست؟ طرح برنا از بیمه تکمیلی خانواده آسماری بهترین بیمه برای جبران هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی با سقف تعهدات 2 میلیون تومان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا