خبر روز

با ازکی الان بیمه بخرید و بعدا پرداخت کنید| بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بیمه ثالث در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

با ازکی الان بخرید بعدا پرداخت کنید

بیمه مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای، خبر از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم کلیه وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه امامت و ولایت به مدت ۲۰ روز خبر داد.

آن‌طور که گفته شده،  ۱۰۰ درصد جریمه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث به مدت ۲۰ روز از تاریخ دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ مورد بخشودگی قرار گرفت.

 

در بخشی از این بخشنامه که از طرف بیمه مرکزی برای مدیران شرکت‌های بیمه‌ای ارسال شده، گفته شده: «در اجرای دستورالعمل اصلاحی تعیین میزان نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی مبلغ موضوع بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و نظر به موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، به‌منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه به خرید بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه، حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه و همچنین به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت، صد درصد جریمه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث به مدت ۲۰ روز  مورد بخشودگی قرار گرفت. لذا شرکت‌های بیمه مکلفند در بازه زمانی تعیین‌شده، از دریافت جریمه حق بیمه از فاقدین بیمه‌‌نامه شخص ثالث خودداری کنند.» 

در ادامه این بخشنامه گفته شده این بخشودگی در مورد کلیه وسایل نقلیه مشمول، صرفا در صورت خرید بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک ساله قابل‌اعمال است.

شما می‌توانید پس از زمان اعلام‌شده بخشودگی بیمه شخص ثالث 1403، وارد سایت ازکی شوید و بدون احتساب دیرکرد، قیمت بیمه مورد نظر را استعلام کرده و از شرکت‌های معتبر خریداری کنید.

بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چه زمانی انجام می‌پذیرد؟

بیمه مرکزی با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرده که به مناسبت دهه امامت و ولایت، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه به مدت ۲۰ روز بخشوده خواهد شد. این بخشودگی از تاریخ دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ اعمال می‌شود. در این مدت، شرکت‌های بیمه موظف هستند از دریافت جریمه دیرکرد بیمه‌نامه خودداری کنند. همچنین، این بخشودگی فقط در صورت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک ساله قابل‌اعمال است. برای بهره‌مندی از این فرصت، می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کرده و بیمه‌نامه مورد نیاز خود را بدون احتساب دیرکرد خریداری کنید. ازکی امکان خرید به‌صورت نقدی و اقساطی را فراهم کرده است تا شما بتوانید با خیال راحت بیمه‌نامه خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا