خبر روز

خسارت تصادف و افت قیمت خودرو به‌زودی بدون دغدغه توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود!

افت قیمت خودروهای تصادفی، بیمه شد.
بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، شرکت‌های بیمه‌گر مکلف هستند بدون دریافت حق بیمه اضافه، کسر قیمت ناشی از خسارت و تصادف را جبران کنند. این خبر کوتاه را علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرده که در قالب تصویب آیین‌نامه‌های تکلیفی قانون بودجه، به سرانجام رسیده و لازم‌الاجراست.
پیش از این، ازآنجاکه در آیین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث، به طور کامل افت قیمت تصریح نشده بود، مردم حادثه‌دیده در مراجعه به شرکت‌های بیمه‌گر، با مشکلاتی مواجه می‌شدند که به‌گفته سخنگوی دولت، با این مصوبه، مشکلات ناشی از افت قیمت خودرو و خسارت تصادفات، برطرف خواهد شد.

علی استادهاشمی، رئیس بیمه کل مرکزی، هم در این مورد توضیح داد: «پس از تصویب این اصلاحیه و تعیین وضعیت شرکت‌های بیمه‌گر، مردم برای دریافت خسارت افت قیمت خودرو نیازی به مراجعه به دادگاه ها و گرفتن حکم قضایی ندارند.»

استادهاشمی در خصوص زمان اجرایی‌شدن این مصوبه گفت: «انشالله بعد از اینکه دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت آن توسط شورای عالی بیمه به تصویب برسد، نهایتاً ظرف یک ماه آینده این مصوبه را بیمه مرکزی آماده می‌کند و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رساند و می‌توانیم نحوه پرداختش را برای شرکت‌های بیمه‌گر مشخص کنیم.»

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، افت قیمت خودرو در تصادف رانندگی، مطابق فرمولی خاص تعیین می‌شود. اگر خسارت به تعویض گلگیر منجر شود، قیمت ماشین چهار درصد کاهش پیدا می‌کند. تعویض در موتور به‌معنای افت شش تا هشت درصدی و تعویض در صندوق با کاهش پنج تا شش درصدی ارزش ماشین برابر است.

رنگ‌شدگی گلگیر، ارزش ماشین را در بازار چهار تا پنج درصد پایین می‌آورد و اگر همین اتفاق برای در رخ دهد، قیمت آن چهار تا پنج درصد کاهش پیدا می‌کند. اگر رنگ‌شدگی در ناحیه در موتور رخ داده باشد، ماشین پنج تا هفت درصد افت قیمت پیدا می‌کند.

افت قیمت خودرو در تصادف رانندگی در صورت آسیب‌دیدن آسیب‌دیدگی قسمت کاپوت و صندوق عقب پنج تا هفت درصد و در صورت آسیب‌دیدن ستون‌ها، شاسی و سقف به ۱۰ درصد خواهد رسید.

پیش از این هم، ازکی در گزارشی به‌طور کامل به جزئیات افت قیمت خودرو پس از تصادف پرداخته بود. برای آگاهی از این جزئیات و روند دریافت خسارت، می‌توانید گزارش ازکی را درباره چگونگی دریافت خسارت افت قیمت خودرو از بیمه بدنه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا