خبر روز

بخشودگی کامل جریمه بیمه شخص ثالث تا پایان شهریور

اگر بیمه شخص ثالث خود را تمدید نکرده‌اید، نگران نباشید؛ از همین امروز، به‌مدت یک ماه فرصت دارید بدون پرداخت جریمه دیرکرد، این بیمه اجباری را خریداری کنید.

معاونت نظارت بیمه مرکزی در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده از دریافت جریمه حق بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث در شهریور ماه، خودداری کنند.

در بخشی از این نامه گفته شده: «به‌منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه‌ای و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، به مناسبت آغاز هفته دولت و همچنین ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، صد درصد (۱۰۰) مبلغ جریمه دیرکرد برای تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث از روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ تا پایان روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ به مدت ۳۰ روز مورد بخشودگی قرار گرفته است. لذا شرکت‌های بیمه مکلف‌اند در بازه زمانی تعیین‌شده از دریافت جریمه حق بیمه از فاقدین بیمه نامه شخص ثالث خودداری نمایند.»

در بخش دیگری از این نامه توضیح داده شده “بخشودگی مذکور درمورد کلیه وسایل نقلیه مشمول این بخشنامه، صرفاً در صورت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک‌ساله قابل اعمال است.”

بر اساس قانون تصویب‌شده، رانندگی با ماشین و موتور سیکلت بدون بیمه شخص ثالث، غیرقانونی بوده و مشمول جریمه و مجازات می‌شود. موضوع‌ مهم‌تر این است که اگر برای تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نکنید و موعد آن بگذرد، بااید جریمه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنید که به‌صورت روزانه محاسبه می‌شود.  بنابراین تا 31 شهریور مهلت دارید که با شناسایی استعلام قیمت بیمه مورد نظر خود، بهترین گزینه را با توجه به شرایطتان انتخاب کنید. ازکی، امکانی فراهم کرده تا به‌راحتی بتوانید با واردکردن شماره پلاک خودرو و کد ملی صاحب پلاک، از قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه شخص ثالث باخبر شده و با خیال راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا