خبر روز

ارز اربعین در کمترین زمان+ از ثبت‌نام تا دریافت

فروش ارز اربعین برای زائران بالای پنج سال از هشتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
هرساله با نزدیک‌شدن به ایام سوگواری اربعین، زائران بسیاری به مقصد کربلا عازم سفر می‌شوند. ازآنجاکه زیارت کربلا در ایام اربعین به یکی از مراسم عبادی تبدیل شده، دولت تسهیلات بسیاری را برای زائران در نظر می‌گیرد؛ تسهیلاتی مانند ارائه ارز و بیمه اربعین.
بر اساس اخبار منتشرشده، زائران اربعین می‌توانند تا سقف ۲۰۰هزار دینار عراق را با نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند. همچنین گفته شده که هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به‌عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌ و ۳۱۶۸ شعبه و باجه از سوی بانک‌های عامل به زائران خدامت ارز اربعین ارائه می‌دهند. همچنین به‌منظور تسهیل در فرایند دریافت و خرید ارز مورد نیاز زائران در اربعین، بستر و سازوکار فروش غیرحضوری ارز را برای همه زائران واجد شرایط که ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، فراهم کرده است.
نکته مهم اما برای دارندگان گذرنامه‌های زیارتی این است که بانک ها نباید ایرادی به نوع گذرنامه بگیرند و طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان گذرنامه‌های زیارتی هم مشمول دریافت ارز اربعین هستند.
برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی الزامی است و کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی فرآیند ثبت‌نام در این سامانه فعال می‌شود.

ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و گذرنامه همراه زائران باشد. افراد بالای ۱۸ سال هم باید یک سیم‌کارت داشته باشند. سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ارز اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با دردست‌داشتن تمامی مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک‌های عامل فروش این ارز مراجعه و ارز خود را خریداری کنند.

با این شرایط اعلام‌شده، تمامی زائران کربلا می‌توانند ارز اربعین را دریافت کنند و بدون هیچ نگرانی‌ای از مخارج، به زیارت و عبادت بپردازند. از طرفی، هیچ ضرورتی ندارد که این ارز را برای هزینه درمان و بیمار‌ی‌ و مشکلات احتمالی اسستفاده کنند؛ سامانه سماح هرساله برای بیمه اربعین طرح‌هایی را ارائه می‌کند که سطح خدمات یکسان اما سقف پوشش متفاوتی دارد؛ بنابراین قبل از خرید بیمه اربعین، می‌توانید از طریق ازکی، با سقف و پوشش بیمه اربعین آشنا شوید و بهترین نوع آن را با توجه به شرایط و بودجه خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا