اطلاعات بیمه ای

هر آن‌چه باید درباره استعلام بیمه ورزشی بدانید.

ورزش همان‌قدر که شما را شاداب می‌کند و اندامی ورزیده و بدنی سالم برایتان به ارمغان می‌آورد، می‌تواند باعث آسیب دیدن شما هم بشود. یک حرکت اشتباه ورزشی یا یک برخورد ناخواسته با رقیب می‌تواند باعث آسیب دیدن ورزشکار شود. آسیبی که ممکن است بسیار جدی باشد و تا چند ماه و حتی برای همیشه او را از ورزش دور کند. فرقی هم نمی‌کند که ورزشکار حرفه‌ای و حتی قهرمان هستیم یا یک ورزشکار آماتور، همیشه ممکن است که هنگام انجام حرکات ورزشی دچار حادثه شویم. حتی اگر در بالاترین رده‌های ورزشی مسابقه می‌دهید و بدنی کاملا آماده دارید، باز هم همیشه آسیب و حادثه در کمین است. برای همین هم بنابر دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ورود ورزشکاران به زمین ورزشی (تمرینی یا مسابقه) بدون بیمه نامه ورزشی غیر مجاز است، درغیر این صورت تمام حوادث احتمالی رخ داده به عهده مسئول باشگاه، مربی و مسئولان برگزاری مسابقات خواهد بود. اگر شما هم یک ورزشکار یا مربی و حتی باشگاه‌دار هستید حتما این مقاله را درباره بیمه ورزشی بخوانید.

بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی که به آن بیمه حوادث ورزشی هم گفته می‌شود قراردادی است بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار، که در آن فدراسیون متعهد می‌شود در قبال دریافت حق بیمه‌ای که ورزشکار پرداخت می‌کند در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی، طبق مقررات خود غرامت درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی پرداخت ‌کند. دریافت این کارت به منزله اطلاع و قبول شرایط مندرج در آئین‌نامه موجود در هیأت پزشکی ورزشی و وب‌سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است.

براساس قانون بیمه ورزشکاران در تمام باشگاه‌های ورزشی اجباری است. یعنی باید زمان ثبت‌نام ورزشکار چه مبتدی و چه حرفه‌ای حتما باید هزینه  این بیمه حوادث را بپردازید و کارت بیمه حوادث ورزشی برایتان صادر شود. داشتن بیمه نامه ورزشی علاوه بر ورزشکاران مبتدی و قهرمانان ورزشی، ملی‌پوشان، مربیان، پیشکسوتان و … برای مدیران باشگاه‌های ورزشی و کادر فنی ورزشگاه‌ها و لیدر‌های کوه‌نوردی هم ضروری است.

بیمه ورزشی شامل چه مواردی می شود؟

تعهدات بیمه نامه ورزشی شامل پوشش تمامی حوادثی می‌شود که ممکن است هنگام تمرین و مسابقه و … برای ورزشکار اتفاق بیقتد. درواقع هرگونه آسیب بدنی، نقص عضو و یا فوت احتمالی در حین ورزش با این بیمه نامه برای ورزشکار جبران می‌شود و هزینه‌های مالی مربوطه را پوشش می‌دهد.

به‌طور کلی پوشش های بیمه ورزشی عبارتند از:

  • پرداخت هزینه درمانی برای آسیب‌های ناشی از فعالیت ورزشی
  • پرداخت هزینه غرامت نقص عضو برای حوادث مربوط به ورزش
  • پرداخت غرامت ناشی از فوت ورزشکار در حین ورزش

اگر ورزشکار بین ۷۲ ساعت تا ۶۰ روز بعد از تاریخ عضویت، نیاز به استفاده از بیمه حوادث ورزشی خود پیدا کند، می‌توانند از حداقل تعهدات تا دو برابر تعرفه دولتی استفاده کند. اگر هم از ثبت‌‌نام ورزشکار ۶۰ روز گذشته باشد، حداکثر تعهدات تا ۴ برابر تعرفه دولتی برای او محاسبه می‌شود.

مزایای بیمه ورزشی چیست؟

مزایای بیمه نامه حوادث برای ورزشکاران فقط محدود به تعهدات و پوشش‌های این بیمه نامه نیست با خرید بیمه ورزشی علاوه بر جبران هزینه‌های درمانی برای آسیب‌های ورزشی و … می‌توانید از مزایای زیر هم استفاده کنید:

  • در صورت نیاز به عمل جراحی، هزینه عمل جراحی ورزشکار کاهش پیدا می‌کند.
  • با تمدید به موقع کارت بیمه ورزشی در صورت نیاز به ادامه درمان در سال بعد از آسییب‌دیدگی، ورزشکار می‌تواند غرامت خود را دریافت کند.
  • در خسارت مربوط به هزینه‌های پاراکلینیکی بر اساس تاریخ شروع و آسیب به ترتیب ۲۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ درصد غرامت به ورزشکار پرداخت می‌شود.
  • اگر سه سال پشت سر هم بیمه نامه خود را تمدید کنید، پرداخت فرامت به شما تا پنج‌ برابرِ تعرفه دولتی خواهد بود.
  • می‌توانید علاوه بر بیمه ورزشکاران از بیمه تکمیلی هم استفاده کنید.
  • استفاده از خدماتی مثل فیزیوتراپی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، کلاس‌های آموزشی، ارتوپدی، MRI برای ورزشکاران دارای بیمه ورزشی رایگان است.
  • پرداخت 100 درصد فرانشیز درمان ورزشکارانی که از دفترچه بیمه برای درمان استفاده می‌کنند.

کارت بیمه ورزشی چیست؟

کارت بیمه ورزشی درواقع یک بیمه نامه حوادث اشخاص ویژه برای ورزشکاران است. معمولا این کارت یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید دوباره با پرداخت حق بیمه آن را تمدید کنیم و کارت جدید بگیریم. معمولا هم تعهدات شرکت بیمه برای پوشش شما 72 ساعت بعد از عضویت در فدراسیون پزشکی ورزشی و دریافت کارت بیمه شروع می‌شود.

همان‌طور که گفته شد تمام باشگاه‌های ورزشی باید حتما در زمان نام‌نویسی اعضا، با دریافت حق بیمه، کارت بیمه ورزشی برای آن‌ها صادر کنند. البته صدور بیمه تربیت بدنی شرط سنی دارد و سن بیمه‌شده باید بین ۵ تا ۷۵ سال باشد.

نحوه دریافت کارت بیمه ورزشی

برای دریافت کارت بیمه ورزش، ورزشکار با ارائه عکس و کپی کارت ملی خود و پس از پرداخت حق عضویت می‌تواند کارت عضویت بیمه ورزشی را دریافت کند. حق بیمه مربوطه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ مبلغ 40هزار تومان بود. از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱هم حق عضویت یک ساله برای بیمه حوادث ورزشی ۷۰ هزار تومان تعیین شده است. البته اگر ورزشکار روستایی، از دهیار محل اقامت خود معرفی نامه داشته باشد، مبلغ ۱۰ هزار تومان از حق بیمه ماهیانه او کسر می‌گردد.

بر اساس تأکید فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری دارندگان کارت‌های روستایی و عشایری تنها قادر به شرکت در مسابقات روستایی و عشایری خواهند بود و این کارت برای شرکت در مسابقات شهری فاقد اعتبار است. همچنین هزینه‌های درمانی حادثه ورزشی این گروه از اعضا تنها در صورت آسیب‌دیدگی در مسابقه‌های رشته‌های روستایی و عشایری قابل تأیید و پرداخت است.

نحوه ثبت نام بیمه ورزشی

عضویت و ثبت نام بیمه ورزشی به صورت اینترنتی و از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود. تمام ورزشکارن می‌توانند با ورود به سامانه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی و با ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه حق عضویت کارت بیمه ورزشی بگیرند و خودشان را در مقابل حوادث ورزشی بیمه کنند. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام هم، پیامک تائید ثبت نام برای بیمه‌شده ارسال می‌شود.

با ارسال کد ملی خود را به سامانه ۵۰۰۰۴۳۰۳ می‌توانید وضعیت بیمه ورزشی خود را استعلام بگیرید و ببینید که باشگاه‌تان برایتان بیمه نامه ورزشی رد کرده است یا نه.

بیمه ورزشی و لزوم آن برای ورزشکاران

برای بیمه ورزشی چه مدارکی لازم است؟

برای صدور بیمه باشگاه ورزشی مثل هر بیمه نامه دیگری نیاز به یک‌سری مدارک خواهید داشت. فرقی هم نمی‌کند که بیمه ورزشی بدنسازی می‌خواهید یا بیمه ورزشی اسکیت و حتی بیمه ورزشی کشتی آزاد برای ثبت‌ نام بیمه ورزشی باید حتما مدارکی مثل عکس و کپی کارت ملی را دم دست داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بیمه ورزشی

برای عضوریت در سایت فدراسیون ورزشی و گرفتن کارت بیمه ورزشی باید همراه فرم تقاضای صدور بیمه ورزشی و پرداخت حق عضویت مدارک زیر را هم ارائه کنید:

  • یک قطعه عکس ۳ × ۴
  • کپی کارت ملی نسبت
  • معرفی نامه رسمی از هیأت های روستایی و عشایری (برای کارت‌های روستایی و عشایری)
  • تأییدیه دهیاری یا شورای اسلامی مبنی بر سکونت فرد در روستا یا ذکر آدرس منزل در روستا جهت مکاتبات. (کارت‌های روستایی و عشایری)
  • کپی از کارت اقامت (برای اتباع غیر ایرانی)

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه درمان

اگر در حین ورزش دچار آسیب شدید و نیاز به استفاده از خدمات پزشکی داشتید می‌توانید با ارائه مدارک زیر هزینه‌ درمان خود را از بیمه ورزشی‌تان بگیرید:

  • فتوکپی کارت عضویت
  • اصل برگ گزارش حادثه ورزشی تکمیل شده و مهر شده توسط پزشک معالج، هیأت ورزشی مربوطه، هیأت پزشکی ورزشی
  • اصل ریز هزینه ها و صورتحساب بیمارستانی با مهر و امضاء واحد مالی و یا واحد ترخیص
  • در صورت بستری کپی برابر اصل شده برگ شرح بیمارستانی و شرح عمل جراحی در صورت عمل جراحی.
  • جهت فیزیوتراپی، س تی اسکن و ام آر آی، آرتروگرافی و … نسخه درخواست پزشک متخصص ضمیمه شود.
  • جهت هزینه دندانپزشکی، پرونده مربوط به آن باید ضمیمه گردد.
  • در صورت عدم بستری گزارش پزشک مبنی بر علت آسیب و نوع درمان انجام شده به همراه تکمیل فرم گزارش درمان موجود در هیأت پزشکی ورزشی.

البته هزینه‌های درمانی فقط برای پوشش آسیب‌های ورزشی پرداخت می‌شود که در اماکن مورد تایید و دارای مجوز از سازمان ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها رخ داده باشد. اگر هم حادثه پیش از عضویت ورزشکار اتفاق افتاده باشد، فدراسیون هیچگونه تعهدی در قبال آن حادثه ندارد.

درضمن اگر درمان آسیب ورزشکار به سال عضویت بعد کشیده شود تنها زمانی مورد پذیرش است که گزارش حادثه حداکثر تا ۲ هفته پس از حادثه به هیات ورزشی استان ارسال و کارهای مربوط به تمدید عضویت و دریافت کارت جدید بیمه ورزشی او انجام شده باشد.

مدارک برای پرداخت غرامت نقص عضو بیمه ورزشی

آسیب‌های جدی در ورزش حرفه‌ای کم نیست. اگر ورزشکاری در حین ورزش دچار حادثه شد و این حادثه باعث نقص عضو او شود می‌تواند غرامت نقص عضو خود را از بیمه ورزشی بگیرد. مدارک لازم برای دریافت غرامت نقص عضو بیمه ورزشی عبارتند از:

  • کپی کارت عضویت
  • اصل برگ گزارش حادثه ورزشی تکمیل و مهر شده توسط پزشک معالج، هیأت ورزشی مربوطه، هیأت پزشکی ورزشی
  • کپی مدارک درمانی و بیمارستانی
  • گواهی پزشک معالج مبنی بر شرح دقیق ضایعه
  • گواهی پزشکی قانونی مبنی بر نقص عضو دائم و یا ذکر درصد نقص عضو

مدارک برای پرداخت غرامت فوت بیمه ورزشی

اگر هم خدای نکرده آسیب ناشی از حادثه ورزشی منجر به فوت ورزشکار شود. خانواده و ورثه او می‌توانند با تحویل مدارک زیر غرامت فوت ورزشکار را دریافت کنند:

  • کپی کارت عضویت
  • اصل برگ گزارش حادثه تکمیل و مهرشده
  • گواهی پزشکی قانونی از علت فوت یا گزارش کالبد شکافی
  • گواهی حصر وراثت
  • گزارش مراجع انتظامی (تأیید فوت در مکان ورزشی)
  • حکم مأموریت در صورت سفر ورزشی

شرایط استفاده از بیمهب ورزشی

در صورت بروز حادثه باید فرم گزارش حادثه ورزشی تکمیل شود؛ این فرم در کلیه هیأت های ورزشی موجود است و تأیید آن توسط مراجع مشخص شده در پشت فرم الزامی است. مسئولان باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، اماکن ورزشی، سرپرستان مسابقات و مربیان رشته های مختلف ورزشی موظفند هنگام برگزاری مسابقات، تمرینات، کلاس های آموزشی و مأموریت های ورزشی از اوراق و فرم‌های گزارش حادثه ورزشی را در اختیار داشته باشند و طبق دستورالعمل نسبت به صدور و تنظیم آن اقدام کنند.

بیمه ورزشی و لزوم آن برای ورزشکاران

سقف تعهدات بیمه ورزشی چقدر است؟

پرداخت هزینه درمان به افرادی که مشمول حداقل تعهدات می‌شوند حداکثر تا 2 برابر تعرفه دولتی و به افرادی که مشمول حداکثر تعهدات هستند حداکثر تا 5 برابر تعرفه دولتی خواهد بود. همچنین چنانچه مصدومی از بیمه‌ای غیر از بیمه ورزشی به عنوان بیمه اصلی استفاده کند با ارائه گواهی مبنی بر پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه اولیه، بیمه ورزشی به عنوان بیمه مکمل محاسبه شده و مبلغ مازادی که در تعهد بیمه اولیه نباشد تا سقف تعهدات فدراسیون قابل پرداخت است.

تعرفه تعهدات بیمه ورزشی در سال 1401 برای ورزشکاران با عضویت سه سال پیوسته کمیته خدمات درمانی فدراسیون هم براساس جدول زیر محاسبه می‌شود:

خدمات تحت پو‍‍شش بیمه ورزشی مبلغ تعهدات تا سقف
تعهدات کلی بیمه نامه 35 میلیون تومان
هزینه تجهیزات و وسایل مصرفی جراحی و اتاق عمل 20 میلیون تومان
غرامت فوت 60 میلیون تومان
هزینه توان‌بخشی و فیزیوتراپی 6 میلیون تومان

موارد خارج از تعهدات بیمه ورزشی

بیمه نامه ورزشی شامل پوشش حوادث زیر نخواهد بود:

  • هرگونه آسیب به دلایل غیر ورزشی حتی اگر در محیط ورزشی رخ داده باشد.
  • حوادث رانندگی.
  • هرنوع از بیماری‌های زیر حتی اگر ناشی از عملیات ورزشی باشد. شامل: بیماری‌های داخلی مانند بیماری و مشکلات قلبی، ریوی، گوارشی، کلیوی، خونی و… بیمار‌ی‌های جراحی غیر مرتبط با آسیب‌های ورزشی مانند آپاندیسیت، انواع فیستول، آبسه‌ها، واریکوسل، انواع کیست، فتق کشاله ران غیر مستقیم، تومورها، مشکلات دستگاه اسکلتی عضلانی که علت آنها ورزش نیست.
  • تمام داروهای غیر مرتبط با آسیب ورزشی.
  • تمام داروهای تولید خارج از کشور به شرط اینکه مشابه داخلی داشته باشد.
  • انواع پروتزها، بریس‌ها، کرست‌ها، اندام مصنوعی، عصا، عینک و …
  • اقدامات تشخیصی غیر مرتبط با آسیب ورزشی مانند تست های آسیب شناسی و سیتولوژی
  • هزینه آمبولانس و آژانس برای حمل بیمار
  • مواردی از صورتحساب بیمارستانی شامل هزینه همراه، غذا، خدمات، ساک بهداشتی، شرح حال و..
  • روش‌های درمانی غیر طب کلاسیک مانند طب سوزنی، حجامت، هومیوپات.

آیا بیمه ورزشی دیه هم می دهد؟

گفتیم که بیمه ورزشی  پرداخت هزینه غرامت نقص عضوی که ورزشکار در هنگام تمرین ورزشی در باشگاه دچار آن شده باشد و حتی پرداخت غرامت فوت ناشی از فعالیت ورزشی را برعهده می‌گیرد.

اما براساس قانون فدراسیون ورزشی پزشکی کشور هیچگونه تعهدی برای پرداخت دیه و ارش ندارد. یعنی تمام هزینه‌ها و تسهیلات درمانی فقط شامل هزینه‌های درمان، نقص عضو یا فوت خود بیمه‌شده خواهد بود.

چگونه از بیمه ورزشی استفاده کنیم؟

شرایط بیمه ورزشی برای دریافت خسارت و فرآیند صدور فرم گزارش حادثه ورزشی هم شامل مراحل زیر می‌شود:

  • بعد از بروز هر حادثه ورزشی فرم گزارش حادثه ورزشی توسط مسئول باشگاه، مربی و یا سرپرست مسابقات به طور دقیق و کامل تکمیل شود.
  • بعد از تکمیل فرم گزارش حادثه ورزشی، باید توسط کادر پزشکی حاضر در مسابقات و یا پزشک معتمد هیأت پزشکی ورزشی مورد تأیید قرار گیرد.
  • فرم گزارش حادثه تکمیل شده باید حداکثر ظرف مدت 2 هفته از زمان بروز آسیب ورزشی توسط ورزشکار مصدوم و یا مسئول مربوطه به هیأت پزشکی ورزشی ارائه شده و حادثه ورزشی در دبیرخانه هیأت ثبت شود.

نکته مهم اینکه تنها تا ۲ ماه پس از تاریخ درمان می‌توانید کارهای دریافت خسارت از بیمه ورزشی را انجام بدهید. ثبت فرم اعلام حادثهخ هم باید نهایتا تا هفته بعد از حادثه انجام شود. اگر فرم حادثه در این مدت پر نشود، ورزشی بودن این حادثه تأیید نخواهد شد. همچنین نوشتن شماره تماس در فرم گزارش حادثه الزامی است.

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید بهتر است در کنار بیمه حوادث مخصوص ورزشکاران یا همان بیمه ورزشی، حتما یک بیمه تکمیلی با پوشش‌های مناسب و کافی هم برای خود بخرید. در سایت ازکی می‌توانید قیمت و شرایط بیمه درمان تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف را یک‌جا ببینید و با هم مقایسه کنید. یعنی می‌توانید یک بیمه نامه با پوشش‌های حداکثری را با قیمت کمتر بخرید.

سوالات متداول

  •  بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی که به آن بیمه حوادث ورزشی هم می‌گویند، قراردادی بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار است. در این قرارداد، فدراسیون متعهد می‌شود در صورت وقوع حادثه و آسیب ورزشی، طبق مقررات خود، غرامت درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی به ورزشکار پرداخت کند.

  •  چه کسانی به بیمه ورزشی احتیاج دارند؟

داشتن بیمه ورزشی برای تمام ورزشکاران، چه حرفه‌ای و چه آماتور، چه ملی‌پوش و چه مربی، اجباری است. همچنین مدیران باشگاه‌های ورزشی، کادر فنی ورزشگاه‌ها و لیدر‌های کوه‌نوردی هم به این بیمه احتیاج دارند.

  •  سقف تعهدات بیمه ورزشی چقدر است؟

سقف تعهدات این بیمه به دو دسته حداقل و حداکثر تعهدات تقسیم می‌شود. حداقل تعهدات: پرداخت هزینه درمان تا 2 برابر تعرفه دولتی
حداکثر تعهدات: پرداخت هزینه درمان تا 5 برابر تعرفه دولتی

  •  چگونه از بیمه ورزشی استفاده کنیم؟

برای استفاده از این بیمه، باید بعد از وقوع حادثه ورزشی، فرم گزارش حادثه را تکمیل و توسط پزشک معتمد تأیید کنید. سپس این فرم را حداکثر تا 2 هفته به هیأت پزشکی ورزشی ارائه دهید.

  •  موارد خارج از تعهدات بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی شامل پوشش حوادث زیر نخواهد بود: آسیب‌های غیر ورزشی، حوادث رانندگی، بیماری‌های غیر ورزشی، داروهای غیر مرتبط با آسیب ورزشی، انواع پروتزها، بریس‌ها، کرست‌ها، اندام مصنوعی، عصا، عینک و …، اقدامات تشخیصی غیر مرتبط با آسیب ورزشی، هزینه آمبولانس و آژانس برای حمل بیمار، مواردی از صورتحساب بیمارستانی شامل هزینه همراه، غذا، خدمات، ساک بهداشتی، شرح حال و.. و روش‌های درمانی غیر طب کلاسیک مانند طب سوزنی، حجامت، هومیوپات

87 دیدگاه

  1. Slm mikhastm bdoonm aval khodemun bayad hazine konim bad az bime bgirim ya bime khodesh az hmun aval hzine ro pardakht mikne?

    1. سلام خانم نازنین عزیز

      ارائه بیمه ورزشی به سه شکل صورت میگیره:

      1- وقتی که ورزشکار تحت نظر فدراسیون پزشكی ورزشی جمهوری اسلامی ایران ، بیمه شده باشه ؛ که شامل:
      • تمام ورزشكاران آماتور، ملی پوشان، قهرمانان و پیش‌كسوتان ورزش سراسر كشور .
      • تمام مدیران باشگاهها، سرپرستان، مربیان تیم‌های ورزشی و سایر پرسنل ورزشگاه‌ها و اماكن ورزشی.
      • اعضای هیات‌رئیسه، دبیران، مسئولین كمیته‌ها، مربیان، داوران، پرسنل فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی .
      • تمام مدیران وزارت تربیت بدنی، ‌كمیته ملی‌المپیك و پارالمپیك، رؤسای ادارات و سایر پرسنل ورزارت ورزش و جوانان در سراسر كشور.
      • تمام شركت‌كنندگان در مسابقات، دوره‌های آموزشی شامل كلاس های داوری، مربیگری و سایر دوره‌های آموزشی.
      میشه و ارائه خدمات درمانی و پرداخت کمک هزینه‌های ‌درمانی به اعضا آسیب دیده در حوادث ‌ورزشی در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی مثل مسابقه، تمرین، مأموریت، مراسم ورزشی، جشنواره‌ها، اردوها و كلاسهای ‌آموزشی رو پوشش دهی میکنه. یعنی درمان زیر نظر خود فدراسین پزشکی و درمانگاه‌های خود فدراسین انجام میشه و ورزشکار هزینه‌ای پرداخت نمیکنه.

      2- وقتی که فرد بیمه ورزشی نداره اما تحت پوشش بیمه مسئولیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی بیمه میشه؛ برای مثال یعنی شما به صورت فردی کارت بیمه ندارین اما چون در باشگاه سانحه اتفاق افتاده مسئولیت پرداخت هزینه و درمان به عهده مدیر باشگاه و اون مکان ورزشی هست؛ فرد آسیب دیده باید ظرف مدت 5 روز بعد از حادثه و به وجود اومدن آسیب به شرکت بیمه اطلاع بده که در این موارد معمولا از طریق اماکن ورزشی انجام میشه و پزشک معتمد بیمه مدارک پزشکی رو بررسی میکنه و توسط کارشناس از باشگاه بازدید صورت میگیره و در نهایت در صورت تایید بعد از 45 روز غرامت پرداخت میشه.

      3- حالت سوم خرید بیمه حوادث ورزشی است؛ در این حالت هم بعد از ارائه مدارک به شرکت بیمه و تایید توسط پزشک معتمد و گذشت مراحل قانونی آن غرامت پرداخت می‌شود.

      1. درود بر شما دوست عزیز/ در خصوص بند اول کاش دقیق تر اطالع رسانی بفرمایید تا موجب سردرگمی و اشتباه برخی دوستان نشود. ورزشکار اگز بصورت قانونی عضو یک باشگاه قانونی و ثبت شده نباشد حتی با وجود داشتن بیمه ورزشی مربوط به فدراسیون پزشکی ورزشی نمی تواند از مزایای آن استفاده کند. بعنوان مثال اگر شخصی بدون عضویت در یک باشگاه قانونی کوه نوردی اقدام به کوه نوردی کرده و آسیب ببیند ، حتی با وجود داشتن کارت بیمه ورزشی قادر به استفاده از مزایای قانونی آن نخواهد بود. به صراحت قانون

        1. درود برشما . وقتتون بخیر
          عموما و تا اونجایی که بنده اطلاع دارم کسانی از بیمه ورزشی استفاده میکنند که به صورت حرفه‌ای مشغول به ورزش و عضو فدراسیون و باشگاه خاصی هستند و یا به قصد ورزش حرفه‌ای و در ارتباط با فدراسیون یا باشگاه خاصی هستند. افرادی که به صورت انفرادی و جدا از هر مجموعه ورزشی قصد ورزش دارند میتونن از بیمه حوادث انفرادی استفاده کنن که علاوه بر حوادث ورزشی خطرات دیگه رو هم پوشش میده.

  2. با سلام
    سوالی که داشتم این بود که آیا برای هر رشته ورزشی باید کارت بیمه همون رشته را تهیه کرد یا اینکه یک کارت بیمه تموم رشته های ورزشی را پوشش میده . با تشکر

    1. سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که تحت نظر فدراسیون بیمه بشین ، همون رشته خاص رو تحت پوشش قرار میده
      در صورتی که بیمه حوادث انفرادی ورزشی تهیه کنین، به دلیل اینکه ضریب خسارت و حق بیمه متفاوتی دارند برای هر رشته باید به صورت جداگانه بیمه تهیه بشه.
      تنها حالتی که چندین رشته رو هم زمان پوشش میده بیمه مسئولیت باشگاه ها و اماکن ورزشی هست.

      1. با سلام
        ÷سر من الان همزمان چند ورزش رو میره مثل فوتسال – اسکیت و سوارکاری وزمانی که من مراجعه کردم برای بیمه ورزشی انفرادی گفتن که یه کارت بیشتر نمیدن و توی کارت فقط بیمه فوتسال رو ذکر کردن حالا تکلیف اون دوتا سالن دیگه چطور میشه من باید چکار کنم ؟ اکر راهنمایی کنین ممنون میشم.

        1. سلام وقت شما بخیر
          تحقیق کنید که سالن ورزشی حتما بیمه مسئولیت اماکن و سالنهای ورزشی و یا بیمه مسئولیت مدیران باشگاه داشته باشه.
          در صورتی که خدایی نکرده اتفاقی بیوفته تحت پوشش این بیمه ها خواهد بود.

    1. برای گرفتن کارت بیمه ورزشی برای گذروندن دوره مربی گری شنا باید چکار کرد؟

      1. سلام وقت شما بخیر
        تمام آموزش های ورزشی تحت نظر فدراسیون میتونن تحت بیمه ورزشی فدراسیون قرار بگیرند.
        اگر از دوره های آزاد خارج از فدراسیون استفاده میکنین بیمه حوادث انفرادی ورزشی براتون مناسب تره.

  3. سلام،خسته نباشید.
    من بیمه ورزشی انفرادی رو ماه پیش گرفتم و به من گفتن در ورزشگاه های دیگه هم اعتبار داره.الان برای ماه دومم ورزشگاهمو عوض کردم میخواستم بدونم در ورزشگاه جدیدم میشه از همون کارت و بیمه استفاده کرد یا با اینکه هنوز تاریخ داره باید دوباره تهیه کنم؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      بیمه حوادث انفرادی ورزشی یک بیمه انفرادی هست که برای شما و ورزشی که انجام میدین برای مدت مشخص شده در بیمه نامه اعتبار داره و با تغییر ورزشگاه اعتبار خودش رو از دست نمیده. مگر اینکه رشته ورزشی خودتون رو تغییر داده باشین که در این صورت بخاطر متفاوت بودن نرخ‌ها و طرح‌ها باید بیمه نامه جدید تهیه کنین.

  4. سلام من به صورت ازاد با دوستان سالن فوتسال میرم.میتونم برای خودم بیمه ورزشی بگیرم و اگر اتفاقی افتاد به دلیل این که زیر نظر باشگاه خاصی نیست میشه غرامت دریافت کرد؟جنبه قانونی داره؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      بله؛ شما میتونین بیمه حوادث انفرادی ورزشی خریداری کنین. برای اطلاعات بیشتر میتونین با شماره 54864 – 021 تماس بگیرین.

  5. سلام خسته نباشین من بیمه ورزشی دارم الانم رباط سلیبیم پاره شده برای عملی که حدودا ۱۲ میلیون میخواد حدودا چقدرشو بیمه میده؟ ممنونم جواب بدین سپاس از زحماتتون

    1. سلام وقت شما بخیر
      غرامتی که به شما پرداخت میشه بستگی به نوع بیمه ورزشی شما داره. اگر بیمه حوادث انفرادی ورزشی داشته باشین درصدی فرانشیز داره (فرانشیز اون بخش از هزینه ها که خود بیمه شده پرداخت میکنه و بین 10 تا 30 درصد هست) اگر توی قرارداد بیمه شما در مورد فرانشیز بندی وجود نداشته باشه باید با شرکت بیمه خودتون مشورت کنین.

  6. سلام
    من پسر دایی ام در مسابقات نوروز روستایی موقع مسابقه پای راست از ساق هر دو استخوان شکسته آیا بیمه خسارت پای ایشان را تقبل می کند
    لطفا اگر کسی اطلاعاتی دراین مورد دارد راهنمایی کند
    از مسئول مسابقه سوال می کنیم میگه فقط هزینه بیمارستان را می دهد

    1. سلام وقت شما بخیر
      در مسابقات ورزشی وزرشکاران بیمه ورزشی میشن و یا تحت پوشش بیمه مسئولیت ورزشگاه قرار میگیرن. در تمام بیمه‌ها هم بیمه‌گر موظف به پرداخت دیه و هزینه‌های پزشکی و غرامت طول درمان و سایر هزینه‌ها است . اما به سقف تعهدات بیمه‌گر هم بستگی داره اما حتما دیه تعلق میگیره از طریق بیمه ورزشی ایشون و یا بیمه مسئولیت ورزشگاه میتونین پیگیری کنین. اگر تحت هیچکدوم از این بیمه ها نباشن از برگزار کننده مسابقات میتونین شکایت کنین، چون کار غیر قانونی انجام دادن.

  7. سلام خسته نباشید،در باشگاه ورزشی دچار شکستگی ساعد دست چپ شدم و بیمه هم دارم،مربی به من گفته که فقط 40درصد از هزینه درمان رو میدن ،ایا دیه به من تعلق میگیره؟هزینه درمان جدا پرداخت میشه یا با دیه حساب میشه؟من باید از چه کسی شکایت کنم؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      باشگاه شما ملزم به داشتن بیمه با پوشش کامل بوده که هم هزینه پزشکی و هم دیه و هزینه های طول درمان رو پرداخت کنه
      اگر بیمه مسئولیت باشگاهتون این پوشش ها رو نداره یا به صورت کامل ساپورت نمیکنه . مسئولین باشگاه موظف هستن هزینه‌های درمان و دیه رو پرداخت کنن

  8. درود بر شما، بعله دقیقا . منظور منم همین بود متاسفانه همه ساله تیم های ورزشی و افراد عادی که مشمول جمعیت هدف ” بیمه خدامت ورزشی ” نمی شن اقدام به اخذ و دریافت کارت بیمه ورزشی می کنن و البته همانطور که می دانید شرایط مربوط به بیمه ورزشی شامل حال این دوستان نمی شه و از اون بدتر گویا منبع در|آمدی شده برای فدراسیون پزشکی ورزشی که هیچ اطلاع رسانی در این زمینه نمی کنند. سال گذشته از دیدگاه یک وکیل دادگستری و یک کوه نورد چندین مقاله در این خصوص نوشتم تا شاید عده زیادی از این وضع و عدم اطلاع کافی رها بشن اما متاسفانه کماکان داستان ادامه داره. و البته خنده دار تر قرارداد بیمه آسیا با فدراسیون کوه نوردی هست که از خوندنش آدم خندش می گیره

    1. درود بر شما
      متاسفانه در مورد بیمه به صورت کلی اطلاع رسانی درستی نمیشه و بیمه‌ها صرفا اون بخش از اطلاعات که منجر به فروش میشه رو در اختیار عموم مردم قرار میدن. معمولا این عدم آگاهی وقتی خودشو نشون میده که دچار خسارت بشن.

  9. یه جا رو معرفی کنید بریم اونجا کارمونو انجام بدیم
    با بدن صدمه دیده باید راه بیفتیم برای گرفتن چی
    اولش میگن بیمه ورزشی نداشته باشی نمی تونید باشگاه بیایید
    ای کاش همین قدر برای سرویس دادن و انجام امور درمانی اصرار داشتن

    1. سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که بیمه ورزشی تحت نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی دارید به درمانگاه فدراسیون مراجعه بفرمایید.
      در غیر اینصورت از طریق باشگاهی که براتون بیمه صادر شده اقدام بفرمایین. در این صورت دو حالت وجود داره یا از بیمه ورزشی برای درمان استفاده میفرماین یا از بیمه مسئولیت باشگاه.

  10. سلام وقتتون بخیر.من توی مسابقات استانیمصدوم شدم. توی سایت نوشته شده ک تا دوهفته بعد از وقوع حادثه ورزشی باید مدارک لازم رو بفرستید و فرم تکمیل کنید. و باتوجه ب اینکه سال قبل تا سه هفته بود مهلت ارسال مدارک . الان دو روز گذشته از اون دوهفته ک باید مدارک رو ارسال میکردم. با این اوصاف ایا بیمه ورزشی هزینه هایی ک من انجام دادم رو پرداخت میکنه؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      هرچه سریعتر اقدام بفرمایید معمولا تا چند روز ارفاق قائل میشن

  11. سلام خسته نباشید من توی باشگاه در حین تمرین مصدوم شدم (دستم شکست)الان برای دریافت غرامت باید چیکار کنم؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      از طریق مسئولین باشگاه اقدام بفرمایین . باید بیمه مسئولیت مدیران باشگاه داشته باشن و در این موارد پرداخت دیه و هزینه ها به عهده بیمه مسئولیت مدیر باشگاه هست

  12. سلام من همسرم درحین تمرین دچارشکستی بندانگشت وسط وجراحت شدهبه طوری که ۱۰تابخیه خورده انگشتش وقبل ازاین که این اتفاق بیفته باشگاه تذکری برای بیمه شدن نداده وبیمه نبوده .آیامیتونه شکایت کنه ؟ودرصچرت شکایت چقدردیه بهش تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      باشگاه ها و مجموعه های ورزشی موظف هستن بیمه مسئولیت مدیران اماکن ورزشی داشته باشن تا در صورت بروز خسارت بیمه اونها خسارت رو پرداخت کنه. در صورتی که باشگاه بیمه مسئولیت نداره میتونین شکایت کنین.
      اگر شکستگی التیام مطلوب داشته باشه 1.230.000 دیه بهش تعلق میگیره. برای جراحت هم اگر نوع جراحت موضحه باشه 2.5 درصد دیه هم برای جراحت تعیین میشه یعنی مبلغ 5.775.000 تومان. باید نوع جراحت مشخص بشه

  13. سلام خسته نباشین من بیمه ورزشی دارم زانوم دچار مشکل شده رفتم دکتر گفت سایش غضرفی شده زانوت بعد فیزیو تراپی نوشتن رفتم بیمه ورزشی باشگاه و دکتر هم مهر و امضا کردن که مشکل توی باشگاه اتفاق افتاده رفتم فیزیوتراپی بیمه ورزشی گفته بودن رایگانه یک جلسه فیزیوتراپی کردن روز دوم گفتن نمیشه این مشکل توی هشت سال اتفاق افتاده و بیمه این مشکل رو قبول نمیکنه منم هنوز یک سال نشده رفتم باشگاه الان چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز.
      احتمالا بر اساس پرونده پزشکی شما این تصمیم گرفته شده و اگه در موردش اعتراضی دارید، باید به هیات ورزشی پزشکی مراجعه کنید.

  14. سلام وقتتون بخیر
    عذرخواهی میگم من دوماه پیش در سالن فوتسال مجموعه انقلاب ضربه خورد و دوجا ترک خورده و رباط پام واره شده بعد از چهل دو روز اومدم سرکار.میگن حقوق بهت‌تعلق نمیگیره حالا بحثم اینه بیمه ورزشی فقط هزینه درمانی میده یا این هزینهارو هم پرداخت میکنه میتونم پیگیری کنم ممنونم میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز بیمه ورزشی، هزینه درمان، نقص عضو یا فوتی رو که در هنگام ورزش در اماکن مجاز ایجاد شده باشه رو پوشش میده. نه موردی که شما میفرمایید

    1. سلام دوست عزیز.
      همه چیز به نوع ورزش، محل ورزش، گزارش حادثه و نظر بیمه بستگی داره

  15. برای بیمه ورزشی بصورت انفرادی
    بنده دوومیدانی کار میکنم جز باشگاهی خاصی نیستم
    توی فیلم آموزشی گفته شده گزینه متفرقه رو بزنید یا تایپ کنید متاسفانه هر دو گزینه میسر نمشه
    رهنمایی میفرماید
    سپاس فراوان

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز اگه در مورد ثبت نام بیمه ورزشی مشکلی براتون ایجاد شده، باید از طریق شماره تماس های وزارت ورزش پیگیری کنین

  16. با سلام و خسته نباشید بنده در رشته ورزشی والیبال دچار کشش عضلات کتف شدم 1 هفته پیش و مبالغی نظیر 500 برای تسکین درد کتف دستم خرج کردم و بیمه ورزشی دارم میتونم از بیمه ورزشی مبلغی که خرج کردم بگیرم

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه در اماکن مجاز این اتفاق رخ داده باشه و گزارش حادثه داشته باشید، بله.

  17. تمام مدارکم رو به هئیت پزشکی ورزشی ارائه کردم فقط میخوام بدونم چقدر زمان میبره تا حق بیمه پرداخت بشه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      مدت پرداخت خسارت به صورت دقیق مشخص نیست و به پرونده پزشکی شما بستگی داره

  18. با سلام. من عضو هیچ باشگاهی نیستم ولی به صورت آزاد دارم کوهنوردی میکنم.
    چطوری میتونم بیمه کنم خودمو. در هنگام پر کردن فرم ثبت نام . باشگاه میپرسه. خوب من باشگاهی نیستم
    من باید چکار کنم ؟
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه ورزشی مختص ورشکاران حرفه ایه که در اماکن ورزشی مجاز فعالیت میکنن.
      شما میتونید برای خودتون بیمه حوادث تهیه کنید

  19. سلام وقت بخیر من برای کار با دستگاه برای یک‌ باشگاه کارت بیمه تهیه کردم الان با تغییر باشگام میتونم از همون کارت استفاده کنم!؟

  20. سلام وقتتون بخیر
    من تو مسابقات فوتسال زیر نظر هیات عشایری روستایی شرکت کردم و بیمه ورزشی هم شدم
    که دیروز متاسفانه زیر پام خالی شد و با صورت اومدم رو زمین
    الان دوتا از دندونای جلوییم شکسته
    مسئول برگزاری مسابقات گزارش و تایید پزشکی و همه کاراشو هم انجام داده برام
    بیمه همه هزینه هاشو میده یا نه ؟؟
    من ساکن استان لرستانم آیا واسه درمان باید برم تهران
    بجز هزینه درمان دیه هم بهم تعلق میگیره یا نه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      در بیمه ورزشی فقط کمک هزینه درمانی پرداخت میشه، اون هم بر اساس تعرفه دولتی و حداکثر تا 5 برابر تعرفه دولتی.

  21. سلام وقتتون بخیر من حدود چهارماه پیش حین تمرین مچ پام آسیب دید پیگیری زیاد کردم تا اینکه تو این چند روزه فهمیدم پام باید عمل بشه و در همین حین هم بیمه ورزشیم حدود یکماهی هست که تموم شده حالا میخواستم بپرسم به دلیل وضعیت بد مالیم گفتن هیجده میلیون هزینه عملم میشه ایا من میتونم مبلغیشو از بیمم استفاده کنم یا این ه بیمه بعد عملم بهم بده

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز اگه در زمان وقوع حادثه بیمه شما اعتبار داشته و اگه گزارش حادثه رو دارید میتونید برای هزینه های درمانی از بیمه ورزشی تون استفاده کنید.

  22. سلام خسته نباشید…من بیمه ورزشی بود و در فوتسال رباط صلیبی پاره کردم آیا بیمه ورزشی من تمام و کمال هزینه من رو پرداخت میکنه چون از پزشک پرسیدم گفت ۱۰ میلیون هزینه عمل و هزینه مصالح و هزینه بیمارستان میشه.. لطفاً یه اطلاعات جامعی به من بدین…با سپاس فراوان ??

    1. سلام دوست عزیز.
      پرداخت خسارت بیمه ورزشی بر اساس تعرفه های دولتی محاسبه میشه و بیمه حداکثر تا 5 برابر تعرفه دولتی رو پرداخت میکنه

  23. سلام

    من و اعضای خانواده ام بیمه تکمیلی داریم. البته خودم و 2 تا بچه هام بیمه عمر هم داریم. آیا باز هم به بیمه ورزشی نیاز هست؟ اون بیمه ها همه موارد رو پوشش میدن. باز هم لزومی داره بیمه ورزشی داشته باشیم؟

    1. سلام دوست عزیز.
      خیر برای شما نیازی نیست. چون هزینه های پزشکی توسط بیمه تکمیلی بهتون پرداخت یشه و خدای نکرده غرامت فوت هم توسط بیمه عمر.
      بیمه ورزشی پوشش های محدودی داره

  24. سلام من در باشگااه به علت بی کفایتی مربی دچار آسیب رباط بازو شدم و دستم حجم زیادی اب اورده و پزشک متخصص هم تایید کردن به علت فشار زیاد و ناصحیح بوده ابتدا که به باشگاه مراجعه کردم و پیگیر بیمه شدم گفتند بله بیمه دارید چون پول بیمه رو هنگام ثبت نام گرفتند بعد که با کمی بحث گفتند که دست شما از قبل اسیب دیده بوده و شروع کردند به فرا کنی و بعد از چندروز که من پیگیر بیمه بودتازه بیمه من با تاریخ حدود ده روز بعداز ثبت نام و دوجلسه کلاس صادر شده و اعلام کردند که شما مشمول بیمه نمیشد و پول کلاس را عودت دادند آیا امکان شکایت هست و به چه نحوی
    باتشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما باید از طریق مراجعه قانونی مثل شورای حل اختلاف یا دادسرا اقدام کنید. البته بهتره قبلش از یک کارشناس حقوقی راهنمایی بگیرید.

  25. سلام من شاگردم عضو يه باشگاه ديگه بود و براي تمرين به باشگاه ديگه اي رفتيم و آسيب ديد و پاش آسيب ديد و شكست و عمل شد. بيمه ورزشي هم داره.ميخواستم بدونم بيمه ورزشي بهش تعلق ميگيره و ديه ميده؟

    1. سلام دوست عزیز.
      در بیمه ورزشی فقط کمک هزینه درمانی و دیه فوت و نقص عضو پرداخت میشه.
      برای دریافت هزینه ها هم باید به همراه مدارکی که در متن ذکر شده به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه کنید.

  26. سلام من بیمه ورزشی دارم و بطور آماتور هر چند روز سالن اجاره میکنیم فوتبال بازی میکنیم.حالا تو یکی از سالنها پام پیچ خورد و رباط صلیبی پاره کردم من چطور میتونم از بیمه ورزشی استفاده بکنم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه محلی که در اون ورزش میکردید، جزو مراکز ورزشی مجاز بوده باشه و گزارش حادثه داشته باشید، میتونید از بیمه ورزشی تون استفاده کنید. مدارک و مراحل مورد نیاز هم در متن نوشته شده.

  27. سللم ، وقت بخیر
    من حدود دو ماه پیش زمان تمرین یوگا دچار شکستگی و پارگی تاندون انگشتان دستم شدم ، متاسفانه بیمه ورزشی نداشتم و باشگاه هم که یک هوم جیم بدون تاییدیه و بیمه بود مسوولیت آسیب رو بعهده نگرفت با نائب رئیس و رئیس کمیته یوگا صحبت کردم گفتند چیز بهت ت۶لق نمی گیره ، چون با آگاهی از نداشتن مجوز به در این استودیو تمرین میکردی و همین مانع از شکایت من شد ، الان من می تونم شکایت کنم ؟!

    1. سلام دوست عزیز.
      با شرایطی که میفرمایید احتمالا خسارتی بهتون تعلق نمیگیره ولی بهتره برای اطمینان با یه کارشناس حقوقی مشورت کنید.

  28. سلام من بیمه ورزشیم ۲ ماه پیش تموم شد ولی من ۲۰ روز بعد از تموم شدنش رباط پاره کردم و mri گرفتم میخواستم بدونم چجوری میتونم از بیمه ورزشیم استفاده کنم؟

    1. سلام.
      متاسفانه چون بعد از اتمام بیمه این اتفاق براتون رخ داده، هزینه ای از بیمه بهتون پرداخت نمیشه

  29. سلام خسته نباشید تو سالن فوتسال دچار ضرب دیدگی مچ پا و کشیدگی رباط شدم و بیمه ورزشی تو ورزش بدنسازی دارم آیا میتونم ازش استفاده کنم؟ و اینکه بتونم از بیمه سالن فوتسال یا بدنسازی استفاده کنم بیمه فقط هزینه درمان رو میده یا دیه هم تقبل میکنه؟ اگه دیه میده مبلغش چقده آیا ارزش پیگیری داره بااین پا برم دنبال کارش؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز، شما میتونید از بیمه ورزشی استفاده کنید.
      در بیمه ورزشی فقط هزینه های پزشکی و دیه فوت و نقص عضو پرداخت میشه، نه دیه جرح.

  30. سلام
    من بیمه ورزشی تک نفره دارم اما برای مسابقات شطرنج گرفتم
    اما این جمعه پام توی سالن فوتسال پیچ خورد و زانوم آسیب دید
    دیروز mri گرفتم تا چهارشنبه جوابش میاد که زانو یا رباط پام چقدر آسیب دیده درضمن من کارمندم و بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رو دارم
    میخواستم ببینم با همه این شرایط بهم خسارت یا دیه تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز.
      توی بیمه ورزشی فقط خسارت اون رشته ورزشی که ثبت کردید پرداخت میشه.
      توی محل کارتون اگه بیمه حوادث داشته باشید، خسارتتون از این بیمه پرداخت میشه.
      البته هزینه های پزشکی رو بیمه تکمیلی هم بهتون پرداخت میکنه.

  31. سلام،ببخشيد،وقتي خودمو بيمه كردم شماره موبايلمو عوض كردم ،الان هر چي شماره ملي خودمو ميزنم به اون شماره موبايل قبلي كه مصدود شده ميره بايد چيكار كنم

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید با کد ملی و رمز عبورتون وارد سامانه بشید و بعد توی بخش اطلاعات شخصی شماره موبایلتون رو عوض کنید.

  32. با سلام خسته نباشید سئوال
    اگر کوهنوردی بنام باشگاهی بیمه ورزشی دریافت نماید در برنامه های کوهنوردی غیر مجاز و آزاد , بدون پروانه شرکت نماید و اسیبی ببیند آیا شامل بیمه ورزشی می شود یا نه

    1. سلام و وقت بخیر.
      با این شرایطی که فرمودید، متاسفانه خیر

  33. سلام
    من یه سوالی داشتم
    من خودمو بیمه ورزش کردم ولی اطلاعات و اشتباه ورود کردم
    کدملی مال خودمی ولی اطلاعات یعنی نام
    نام خانوادگی تاریخ تولد اشتباهه
    الان بیمه من مشکل داره یا نه اشکال
    و می خوام اطلاعات تغییر بدم ولی نمیشه
    لطفاً راهنمایی کنید؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      شما میتونید با نام کاربری و رمز عبورتون وارد سامانه بشید و بعد اطلاعاتتون مثل نام و شماره موبایل رو تغییر بدید

  34. سلام در صورتی که بیمه شده فرانشیز تامین اجتماعی هستم الزامی وجود داره که دوباره بیمه ورزشی بشم؟
    اگه توسط باشگاهی بیمه بشم و هنوز یک سال از بیمه‌ام نگذشته باشد ، باشگاهم رو عوض کنم احتیاج هست دوباره بیمه ورزشی رو پرداخت؟ البته درشهر کرج بیمه ورزشی شدم و الان در شهر دیگری باشگاه میرم…

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز بیمه تامین اجتماعی کاملا جدا از بیمه ورزشیه.
      در صورت تغییر آدرس محل ورزش هم باید اطلاعات بیمه ورزشیتون رو به روز کنید

  35. سلام و خسته نباشید
    من تو سالن فوتسال روی تکل یکی از بازیکنان تیم حریف ساق پام از وسط ۲ نصف شده نه خودم بیمه بودم نه ورزشگاه الان باید چیکار کنم ؟
    ایا چیزی بهم تعلق میگیره ؟

  36. سلام وقت بخیر ,من امروز رفتم کارت بیمه ورزشی در آوردم از منشی پرسیدم اگه تو سالن مشکلی برام پیش بیاد چند درصدشو بیمه میده?گفتن بعد سه روز بیمت شروع میشه وتازه میری تو ٢٠درصد واقعا این حقیقت داره?

  37. سلام. خسته نباشید
    بیمه ورزشی برای هنرجویی که به صورت خصوصی و خارج از باشگاه آموزش میبینه چطور باید صادر بشه؟
    آیا امکانش هست باشگاه رو به دلخواه انتخاب کنیم؟
    و اینکه دریافت کارت هم به صورت آنلاین هست یا کارت ارسال میشه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه ورزشی مختص ورشکاران حرفه ایه که در اماکن ورزشی مجاز فعالیت میکنن.
      شما میتونید بیمه حوادث تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر لطفا با ازکی تماس بگیرید

  38. سلام وقت بخیر من رشته جودو کار مبکنم و پام توی تمرین بشدت اسیب دیده و کبودی داره ولی نشکسته ایا بیمه غرامت این کبودی رو‌پرداخت میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      خیر، در بیمه ورزشی هزینه پزشکی و دیه فوت و نقص عضو پرداخت میشه.

  39. سلام وقت بخیر من حکم مربیگری عملی و تئوری کاراته دارم و یک ساله برای حکم مربیگری فدراسیونی اقدام کردم ولی هنوز دستم نرسیده. یکی از شاگردام پاش پیچ خورده اسیب دیده یکم ربات پاش بیمه ورزشی هم هستش میخواستم بدونم اگه بیمه اقدام کنه مشکلی برای من پیش نمیاد بهش هزینه عمل رو میدن یانه؟

دکمه بازگشت به بالا