بیمه تکمیلی درمان

هر آنچه باید درباره بیمه تکمیلی لیزیک عمل چشم بدانید؟

عمل‌های چشمی که برای رفع عیوب انکساری چشم شامل دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم انجام می‌شوند، دارای انواع مختلفی چون لیزیک، لازک و PRK هستند. افرادی که یکی از عیوب ذکر شده را داشته باشند، با تشخیص پزشک متخصص برای انجام عمل جراحی اقدام خواهند کرد. این عمل‌های جراحی هزینه‌هایی را به‌دنبال دارد، به‌همین‌دلیل افراد معمولا از بیمه تکمیلی لیزیک چشم استفاده می‌کنند. باتوجه‌به اینکه پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی با هزینه دیگر عمل‌های چشم متفاوت است، بنابراین باید با پوشش‌های این نوع عمل بیشتر آشنا شوید. به‌همین‌دلیل در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی بهترین بیمه تکمیلی لیزیک می‌پردازیم.

بیمه تکمیلی لیزیک چیست؟

پوشش‌های بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه‌گر با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. این شرکت‌ها ممکن است تعهدات مختلفی داشته باشند. بیمه‌های تکمیلی که به‌صورت انفرادی یا گروهی ارائه می‌شود، می‌تواند شیوه‌های درمان برای رفع عیوب انکساری چشم را پوشش دهد. یکی از متداول‌ترین روش‌های درمان برای رفع این عیوب انکساری، عمل لیزیک چشم است.

بیمه تکمیلی لیزیک چیست؟

بیمه تکمیلی عمل لیزیک چشم طرحی جداگانه از بیمه تکمیلی گروهی یا انفرادی نیست و هزینه‌های درمان کسانی را جبران می‌کند که تحت عمل جراحی لیزیک قرار می‌گیرند. سطح خدمات و سقف تعهدات در شرکت‌های بیمه‌گر باتوجه‌به پوشش‌های بیمه تکمیلی که بیمه‌شده انتخاب کرده، متفاوت خواهد بود. توجه کنید که هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی متناسب با تعهدات بیمه‌نامه پرداخت خواهد شد. بنابراین در زمان خرید بیمه تکمیلی از قرار گرفتن پوشش رفع عیوب انکساری چشم مانند عمل لیزیک، لازک و عینک اطمینان حاصل کنید.

بیمه پایه و عمل لیزیک چشم

در بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، عمل لیزیک چشم در گروه جراحی‌های غیرضروری قرار می‌گیرد و در نتیجه تحت پوشش نیست. در این نوع بیمه‌های پایه‌ای، فقط بخشی از هزینه‌های ویزیت چشم‌پزشکی و داروهای مربوط به درمان پرداخت خواهد شد. لازم است بدانید که بیمه‌‌های پایه حتی داروهای بعد از انجام عمل لیزیک چشم را هم پوشش نمی‌دهند. بنابراین پوشش‌های این نوع بیمه برای جبران هزینه‌های عمل لیزیک چشم و درمان مناسب نخواهد بود. توجه کنید که بیمه پایه مانند تامین اجتماعی در برخی موارد خرید عینک را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما در بیمه پایه دیگری مانند بیمه سلامت حتی خرید عینک هم تحت پوشش قرار نمی‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه تکمیلی بدون پایه؛ آیا می‌توان بدون بیمه پایه بیمه تکمیلی شد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم

برای اطلاع از پوشش‌های بیمه تکمیلی برای رفع عیوب انکساری چشم باید بیمه‌نامه مکمل درمان بررسی شود. در شرح هر کدام از پوشش‌ها می‌توان مصداق موارد توافق‌شده بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر را با جزئیات بررسی کرد. در شرح پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم متن زیر آمده است.

جبران هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم مانند لازک، لیزیک، RK، Phakic و PRK با کارگذاری لنز داخل چشمی یا رینگ قرنیه و هزینه لنز

از همین‌جا می‌توان سطح تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر در برابر جبران هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم را در بیمه تکمیلی لیزیک و دیگر روش‌های درمان دید.

بیمه تکمیلی لیزیک چشم برای پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم

سقف پرداخت بیمه تکمیلی لیزیک چشم

نکته مهم در مورد سقف پرداخت هزینه لیزیک با بیمه تکمیلی این است که با وجود تعیین تعرفه توسط وزارت بهداشت برای هزینه‌های عمل چشم، اما باز هم مبلغ این عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی با رقم‌های متفاوتی انجام می‌شود.

در چنین شرایطی، فرانشیز و سقف پرداختی مورد توافق میان بیمه‌گذار و بیمه‌گر در بیمه‌نامه در میزان پرداختی بیمار به مراکز درمانی تعیین‌کننده است. شرکت‌های بیمه‌گر بر اساس سیاست‌‌های خود برای تعیین سقف پرداخت خاصی برای پوشش عمل‌های مختلف چشم اقدام خواهند کرد. اما به‌طور کلی، سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر به‌صورت میانگین بین ۲ تا ۵ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

برخی از شرکت‌های بیمه‌گر شرایطی را فراهم کرده‌اند تا بیمه‌گذار بتواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر یا خرید طرح‌های متفاوت، سقف تعهدات پوشش‌های عمل‌های چشم را افزایش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می‌کند؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

تعرفه عمل لیزیک وزارت بهداشت و درمان سال ۱۴۰۲

هزینه عمل لیزیک برای یک چشم در مراکز درمانی بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. البته لازم است به این مبلغ، هزینه‌های اقامت، انجام آزمایش‌های ضروری، داروهای تجویزی و خدمات تشخیصی را هم اضافه کرد. اگر تمامی این موارد را در کنار هم قرار دهیم، قطعا دریافت بیمه تکمیلی عمل‌های چشم می‌تواند درصد قابل‌توجهی از هزینه‌‌های درمان را پوشش دهد.

لیزیک با بیمه تکمیلی و هزینه آن

شرایط تحت پوشش قرار گرفتن عمل لیزیک در بیمه تکمیلی

در مورد یک عمل مهم مانند لیزیک چشم یا دیگر روش‌‌های درمان برای رفع عیوب انکساری چشم، بیمه‌های مکمل درمان یا بیمه‌‌های تکمیلی شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را به مورد زیر منوط کرده‌اند:

درجه دوربینی، آستیگمات، درجه نزدیک‌بینی یا جمع ‌قدرمطلق نقص بینایی هر چشم در فرد نباید از ۳ دیوپتر کمتر باشد.

متن بالا نشان می‌دهد که اگر یکی از چشم‌های بیمار دارای شرایط بالا باشد، می‌توان برای همان چشم از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کرد. در چنین شرایطی استفاده از خدمات بیمه تکمیلی برای چشمی که شرایط بالا را ندارد، امکان‌پذیر نخواهد بود.

دوره انتظار بیمه تکمیلی لیزیک

یکی از مواردی که در بیمه تکمیلی برای استفاده از خدمات دیده شده، دوره انتظار است. شرکت‌های بیمه‌گر معمولا یک بازه زمانی انتظار تعیین می‌کنند که در طی این دوره، بیمه‌گر تعهدی برای پرداخت هزینه‌های درمان و غرامت به بیمه‌گذار نخواهد داشت. اما نکته مهم در مورد بیمه تکمیلی عمل‌های چشم این است که این نوع بیمه فاقد هرگونه دوره انتظار است و بیمار بلافاصله پس از دریافت بیمه تکمیلی می‌تواند از خدمات آن استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست و شامل کدام تعهدات می‌شود؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

فرانشیز بیمه تکمیلی لیزیک

فرانشیز به مفهوم درصدی از هزینه‌های درمان است که بیمه‌شده موظف به پرداخت آن خواهد بود. فرانشیز در مورد روش‌های مختلف درمانی متفاوت است. فرانشیز بیمه تکمیلی لیزیک برای بیمه‌گذار معمولا بین ۱۰٪ تا ۱۵٪ متغیر است و درصد آن به توافق میان شرکت بیمه‌گر و بیمه‌گذار بستگی دارد.

طریقه استفاده از بیمه تکمیلی لیزیک

برای استفاده از بیمه تکمیلی عمل‌های چشم، ۲ روش کلی وجود دارد که افراد بنابه‌صلاحدید و شرایط خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. این ۲ روش به شرح زیر است.

طریقه استفاده از بیمه تکمیلی لیزیک

مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد

اگر برای درمان عیوب انکساری چشم به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید، باید معرفی‌نامه داشته باشید. یکی از روش‌های دریافت معرفی‌نامه، مراجعه به سایت شرکت بیمه‌گر است. برای دریافت معرفی‌نامه از شرکت بیمه‌گر خود باید به بخش بیمه‌های تکمیلی یا مکمل درمان بروید تا از مدارک لازم و شرایط مطلع شوید. مدارک لازم برای دریافت معرفی‌نامه از شرکت‌های مختلف بیمه‌گر معمولا به شرح زیر است:

  • تصویر بیمه‌نامه؛
  • تصویر دستور پزشک متخصص؛
  • مدارک شناسایی و هویتی.

مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد

در برخی موارد ممکن است افراد برای درمان عیوب انکساری چشم به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند که طرف قرارداد با شرکت بیمه‌گر نیست. اگر بیمار ترجیح می‌دهد از این مراکز خدمات درمانی دریافت کند، دیگر نیازی به معرفی‌نامه نیست، چون این مراکز با شرکت بیمه‌گر قرارداد ندارند. در چنین شرایطی، بیمار باید کلیه هزینه‌های درمان را پرداخت کند. سهم بیمه‌گر از هزینه‌های درمان در بیمه تکمیلی لیزیک، بعد از تایید و انجام مراحل اداری به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. بیمه‌گذار برای دریافت سهم شرکت بیمه‌‌گر باید به سایت شرکت بیمه مورد نظر خود مراجعه نماید و مدارک لازم برای جبران هزینه‌های عمل چشم را ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله دریافت هرینه عینک و لنز با بیمه تکمیلی به‌ چه صورت است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی لیزیک چشم

باتوجه‌به اینکه شرکت‌های بیمه‌گر متعددی در بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی خود هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم را پوشش می‌دهند، انتخاب برای بیمه‌گذاران سخت خواهد شد. بنابراین ازکی به‌عنوان مرجع انتخاب و خرید بهترین بیمه‌ها به شما پیشنهاد می‌کند تا در زمان انتخاب شرکت بیمه‌گر برای دریافت بیمه تکمیلی عمل‌های چشم موارد زیر را در نظر گرفته و به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا شرکت بیمه‌گر هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم را به‌سرعت پرداخت می‌کند یا این کار مستلزم یک فرایند اداری طولانی است؟
  • آیا شرکت بیمه‌گر با مراکز شناخته‌شده و معتبر درمانی برای درمان عیوب انکساری چشم قرارداد دارد؟
  • سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر در عمل‌های چشم چقدر است؟
  • فرانشیز در بیمه‌نامه شرکت بیمه‌گر چقدر لحاظ شده است؟
  • آیا شرکت بیمه‌گر سخت‌گیری‌هایی برای جبران هزینه‌ها و خسارت‌های درمان عیوب انکساری چشم دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه تکمیلی انفرادی بخریم یا بیمه تکمیلی گروهی؟ مزایا و معایب انواع بیمه تکمیلی را در بلاگ ازکی بخوانید.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه

چه شرکت‌هایی بیمه تکمیلی لیزیک چشم را ارائه می‌دهند؟

اکثر شرکت‌های بیمه‌گر مانند بیمه کوثر، سامان، البرز، آسیا، آتیه سازان حافظ و … روش‌های درمان عیوب انکساری چشم را تحت پوشش قرار می‌دهند. تفاوت اصلی این شرکت‌های بیمه‌گر مربوط به موارد زیر است:

  • نوع طرح‌ها؛
  • سقف تعهدات پرداختی؛
  • فرانشیز؛
  • مراکز درمانی طرف قرارداد
.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آسیا

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آسیا به پوشش‌های بیمه‌ای و سقف تعهداتی بستگی دارد که در بیمه‌نامه ذکر شده‌اند. شرکت بیمه آسیا درمان عیوب انکساری چشم، عمل لیزیک، لازک یا اصلاح عیوب انکساری چشم، عمل PRK، اپی‌لازک یا درمان قرنیه نازک و عمل جراحی فمتو چشم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی دانا

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی دانا هم بسته به درخواست بیمه‌گذار و توافق با بیمه‌گر می‌تواند متفاوت باشد. شرکت بیمه دانا تنها در صورتی هزینه‌های عمل چشم بیمه‌شده را پوشش خواهد داد که نقص بینایی هر ۲ چشم فرد، ۴ دیوپتر باشد.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

هزینه عمل لیزیک با بیمه آتیه سازان حافظ باتوجه‌به مواردی که تحت پوشش قرار گرفته‌‌اند، پرداخت خواهد شد. بیمه آتیه‌سازان حافظ باتوجه‌به طرح‌های انتخابی توسط بیمه‌گذار می‌تواند هزینه عمل‌های درمانی چشم را تحت شرایط ویژه پوشش دهد.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی کوثر

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی کوثر شامل پوشش اصلاح و درمان عیوب انکساری چشم، عمل لازک، PRK و … می‌شوند. هزینه فرانشیز در بیمه تکمیلی لیزیک چشم بیمه کوثر ۱۰٪ است.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی البرز

لیزیک چشم با استفاده از بیمه البرز مانند دیگر شرکت‌های بیمه‌گری که بررسی شدند، به فرانشیز و سقف تعهدات بستگی دارد. سقف تعهدات شرکت بیمه البرز در بیمه تکمیلی عمل‌های چشم بین ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی لیزیک؛ درمان اصولی در کنار جبران هزینه‌ها

استفاده از خدمات پزشکی بدون بیمه تکمیلی می‌تواند هزینه بسیار زیادی برای خانواده‌ها داشته باشد. باتوجه‌به اینکه برخی از روش‌های درمانی مانند رفع عیوب انکساری چشم تحت پوشش بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند، دریافت بیمه تکمیلی لیزیک و دیگر عمل‌های جراحی چشم ضروری خواهد بود. شرکت‌های بیمه‌گر باتوجه‌به سقف تعهدات، نوع طرح و تعداد پوشش‌ها، معمولا هزینه‌ای بین ۲ تا ۵ میلیون تومان را پرداخت می‌کنند. بنابراین برای کاهش قابل توجه در هزینه‌های درمان بیماری‌های چشم بهتر است برای خرید بیمه تکمیلی از ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

  • آیا هزینه عمل لیزیک چشم در بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود؟
    بله. بخشی از هزینه‌های درمان در روش لیزیک چشم در بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود.
  • بهترین بیمه تکمیلی لیزیک چشم کدام است؟
    شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی پوشش هزینه‌های عمل لیزیک چشم را در بیمه تکمیلی خود دارند. باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • روش درست استفاده از بیمه تکمیلی عمل‌های چشم چیست؟
    ۲ روش برای استفاده از این بیمه تکمیلی وجود دارد که شامل دریافت معرفی‌نامه و مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه‌گر و مراجعه به مراکز درمانی غیرطرف‌قرارداد با شرکت بیمه‌گر و دریافت سهم بیمه‌گر بعد از درمان است.
  • سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر در بیمه تکمیلی عمل‌های چشم چقدر است؟
    سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر باتوجه‌به طرح و پوشش‌های درخواستی بیمه‌گذار متفاوت است، اما معمولا بین ۲ تا ۵ میلیون تومان متغیر است.
  • فرانشیز در بیمه تکمیلی عمل‌های چشم چقدر است؟ فرانشیز در بیمه تکمیلی عمل‌های چشم بین شرکت‌های بیمه‌گر، متفاوت است و معمولا بین ۱۰٪ تا ۱۵٪ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا