خبر روز

بیمه رایگان دولتی: پوشش‌های جدید و روش‌های ساده تمدید

اگر تحت پوشش بیمه درمانی سلامت هستید و اعتبار دفترچه شما به پایان رسیده است، نگران تمدید آن نباشید. تمام افراد در سراسر کشور، می‌توانند دفترچه بیمه سلامت خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری، تمدید کنند.

 فقط کافی‌ست کد ملی خود را در اختیار داشته باشید و با گوشی موبایل، کد دستوری #1666* را شماره‌گیری کنید یا به سایت بیمه سلامت مراجعه و مدت‌زمان اعتبار دفترچه خود را تمدید کنید. حتی اگر نمی‌دانید که مهلت دفترچه به پایان رسیده یا نه، در سایت بیمه سلامت، می‌توانید در پروفایل کاربری خود، مدت زمان اعتبار دفترچه بیمه را مشاهده کنید. دقت کنید که تمدید دفترچه بیمه سلامت رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

روش‌های تمدید رایگان بیمه دولتی 

یکی از روش‌های افزایش مدت‌زمان اعتبار، تمدید بیمه سلامت با کد ملی است. برای ورود باید در سایت بیمه سلامت، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و با کلیک روی ادامه وارد پروفایل خود شوید که تمدید را انجام دهید. دقت داشته باشید که شماره همراه باید به نام همان کد ملی باشد. در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوید. برای ورد و دسترسی به پروفایل خود، لازم است اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و نگران نباشید؛ این اطلاعات صرفاً برای احراز هویت انجام می‌شود و برای عموم قابل‌نمایش نیست. 

برای ورود به سایت این آدرس را در نوار مرورگر خود تایپ و یا عبارت “تمدید بیمه سلامت” را در اینترنت جستجو کنید. همچنین اگر سنتان زیر ۱۸ دارید، گزینه ی ورود اعضای خانوار زیر ۱۸ سال را انتخاب کنید.

اگر برای ورود به سایت، به کامپیوتر و لپ‌تاپ دسترسی ندارید، می‌توانید با گوشی تلفن همراه هم این کار را انجام دهید. برای انجام این کار در همان صفحه اصلی سایت در سمت راست بالای صفحه روی دانلود اپلیکیشن کلیک کنید. سپس مانند مراحل قبلی با واردکردن کد ملی و شماره تلفن همراه وارد شوید. پس از آن، در منوی کشویی بازشده یکی از گزینه‌ها را بسته به نوع سیستم عامل موبایل خود انتخاب کنید. اپلیکیشن تمدید بیمه سلامت هم با لینک مستقیم و مارکت‌های ایرانی قابل‌دانلود است. 

این مقاله، برای افرادی بود که تحت پوشش بیمه سلامت هستند یا با آن آشنایی دارند؛ اگر شما هنوز از جزئیات بیمه سلامت آگاهی ندارید، می‌توانید در سایت ازکی، درباره اینکه بیمه خدمات درمانی یا همان بیمه سلامت چیست، بخوانید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا