بیمه تکمیلی درمان

فریلنسرها و استارتاپ‌ها، آماده باشید: بیمه تکمیلی‌ای که جهان شما را تغییر می‌دهد!

اگر به این صفحه آمده‌اید، احتمالا فریلنسر یا استارتاپی هستید که با ایده‌های نو و خلاقانه خود با بازارهای بزرگ و پیشرفته رقابت می‌کنید. یک کارآفرین که از کار خود لذت می‌برد و به آینده‌ای روشن امیدوار است! با همه اینها و جدا از تلاش و اشتیاق زیادی که برای انجام پروژه‌های مختلف دارید، آیا به اندازه کافی به سلامتی خود اهمیت می‌دهید؟ آیا بیمه تکمیلی مناسبی دارید که در صورت بروز هرگونه حادثه یا بیماری غیرمنتظره هزینه‌های درمانی شما را پوشش می‌دهد؟ آیا با بیمه تکمیلی برای فریلنسرها و استارتاپ‌ها آشنایی دارید؟

آشنایی با بهترین بیمه تکمیلی برای فریلنسرها

فریلنسرها می‌توانند برای جبران هزینه‌های درمان خود از بیمه تکمیلی استفاده کنند. مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید بهترین بیمه تکمیلی برای فریلنسرها در نظر بگیرید به شرح زیر است.

نوع و میزان پوشش‌های بیمه‌ای

بهترین بیمه تکمیلی برای فریلنسرها بیمه‌‌نامه‌ای است که بتواند بیشتر هزینه‌های درمانی افراد (اعم از هزینه‌های جراحی، زایمان، دندان‌پزشکی و …) را جبران کند. برخی از شرکت‌های بیمه پوشش‌های بیشتری ارائه می‌کنند که ممکن است برای نیازهای خاص فریلنسرها مناسب‌تر باشد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که طرح‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و آنها را مطابق با نیازها و اولویت‌های خود بسنجید.

قیمت و فرانشیز بیمه‌نامه 

قیمت بیمه‌نامه بسته به نوع و میزان تعهد شرکت بیمه، سن و وضعیت سلامتی بیمه‌گذار، مدت اعتبار بیمه‌نامه و … متغیر خواهد بود. به‌علاوه ممکن است که برخی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌ها و امتیازاتی نیز به بیمه‌گذاران ارائه کنند. قبل از خرید بیمه تکمیلی فریلنسرها، قیمت‌هایی که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود را با یکدیگر مقایسه کنید و آن را با بودجه و توانایی خود بسنجید. همچنین لازم است که به میزان فرانشیز بیمه‌نامه توجه کنید. فرانشیز مبلغی است که بیمه‌گذار باید از جیب خود پرداخت کند تا بتواند از خدمات بیمه‌ای بهره ببرد. معمولا هر چقدر فرانشیز بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت آن کمتر است و برعکس.

شرایط و محدودیت‌های بیمه‌نامه

ممکن است که شرکت بیمه شما شرایط و محدودیت‌هایی را برای استفاده از خدمات بیمه‌ای تعیین کند. مثلا ممکن است که برخی از پوشش‌ها دوره انتظار داشته باشد یا برای برخی از پوشش‌ها محدودیت‌هایی در میزان و تعداد استفاده وجود داشته باشد؛ بنابراین قبل از خرید حتما شرایط، قوانین و محدودیت‌های بیمه‌نامه را مطالعه کنید.

چرا بیمه تکمیلی برای فریلنسرها بخریم؟ 

به فردی که می‌تواند فعالیت‌های کاری خود را به‌صورت پروژه‌ای و دورکاری انجام دهد، فریلنسر (Freelancer) گفته می‌شود. فریلنسرها می‌تواند بسته به تخصص خود در یک زمان واحد با کارفرماهای مختلف کار کند. کارکردن به‌صورت فریلنسری مزایا و معایب زیادی دارد. به‌عنوان یک فریلنسر می‌توانید پروژه‌ها را طبق برنامه خود مدیریت کنید.

در مقابل از آنجایی که معمولا نسبت به یک شرکت تعهدی ندارید و استخدام رسمی نیستید، بیمه هم نمی‌شوید. این متداول‌ترین چالش فریلنسرها است که در صورت وقوع یک حادثه غیرمنتظره چگونه هزینه‌های زیاد درمان خود را جبران کنند. به همین علت اگر فریلنسر هستید، اهمیت زیادی دارد که هرچه زودتر خود را بیمه کنید. برای این‌کار بهتر است که ابتدا با انواع بیمه تکمیلی برای فریلنسرها آشنایی داشته باشید.

چرا بیمه فریلنسرها بخریم؟
بیمه‌ای مطمئن از ازکی

انواع بیمه تکمیلی برای فریلنسرها 

فریلنسرها می‌توانند بیمه تکمیلی را به‌صورت گروهی یا انفرادی دریافت کنند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین انواع بیمه تکمیلی برای فریلنسرها را معرفی کرده‌ایم.

بیمه تکمیلی انفرادی برای فریلنسرها 

همان‌طور که از نام آن مشخص است، خدمات بیمه تکمیلی انفرادی برای فریلنسرها به‌صورت تکی صادر می‌شود و هزینه‌های درمان آنها را تا حد زیادی جبران می‌کند.

بیمه شخص واحد دی برای فریلنسرها 

افرادی که نمی‌خواهند بیمه تکمیلی گروهی بگیرند، می‌توانند از بیمه شخص واحد دی استفاده کنند. این بیمه‌نامه پوشش‌های مختلفی را برای جبران هزینه‌های درمانی ارائه می‌کند. بیمه دی می‌تواند مزایای زیادی برای فریلنسرها (که معمولا دارای بیمه پایه نیستند) داشته باشد. برای خرید بیمه شخص واحد دی لازم است که فرم درخواست بیمه‌نامه را تکمیل، مدارک لازم را ارائه و مبلغ حق بیمه را پرداخت کنید. پس از بررسی و تایید درخواست شما بیمه‌نامه صادر و به شما ارسال می‌شود.

پوشش‌های بیمه تکمیلی بیمه شخص واحد دی

برخی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه دی عبارت است از:

  • هزینه‌های بیمارستانی اعم از بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و غیره؛
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین‌شهری؛
  • هزینه‌های پاراکلینیکی اعم از ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و غیره؛
  • هزینه‌های آزمایشگاهی؛
  • هزینه‌های ویزیت پزشک و دارو؛
  • هزینه‌های زایمان، اعم از طبیعی و سزارین؛
  • هزینه‌های درمان نازایی و عدم باروری؛
  • هزینه‌های رفع عیوب انکساری دو چشم و سمعک؛
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی.

این پوشش‌ها به نوع و طرح بیمه‌نامه بستگی دارد. توجه کنید که بیمه دی ۳ نوع طرح برای بیمه شخص واحد ارائه می‌کند که هرکدام سقف تعهدات متفاوتی دارد: سه‌ستاره، چهارستاره و پنج‌ستاره.

بیمه تکمیلی فریلنسری برای زیر 50 پرسنل 

این بیمه تکمیلی بهترین گزینه برای استارتاپ‌های تازه‌تاسیس یا تیم‌های فریلنسری زیر ۵۰ نفر است. تنها تفاوت این بیمه با بیمه‌های تکمیلی شرکت‌ها و اداره‌های بزرگ‌تر این است که باید هزینه بیشتری به‌ازای هر نفر از اعضای پرسنل پرداخت شود.

بیمه تکمیلی برای استارتاپ‌ها چیست؟ 

بیمه تکمیلی استارتاپ‌ها بیمه‌نامه‌ای است که هزینه‌های پزشکی پرسنل شرکت‌های استارتاپی را تا حد زیادی جبران می‌کند. شرکت‌های بیمه پوشش‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران خود ارائه می‌کنند که هر کدام شرایط و قوانین متفاوتی دارند.

بیمه تکمیلی برای استارت‌آپ‌ها

پوشش‌های بیمه تکمیلی برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها

برخی از پوشش‌های بیمه تکمیلی برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها به شرح زیر است:

  • هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌ها یا حوادث حرفه‌ای؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از مسافرت خارج از کشور؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌های خاص (مثل نازایی، لیزیک چشم و دندان‌پزشکی)؛
  • هزینه‌های بیمارستانی؛
  • جراحی؛
  • هزینه‌های پاراکلینیکی؛
  • هزینه‌های آزمایشگاهی؛
  • ویزیت و خرید دارو.

چه مواردی توسط بیمه تکمیلی برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها پوشش داده نمی‌شود؟ 

بیمه تکمیلی برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها نیز مانند سایر بیمه‌نامه‌ها شرایط و محدودیت‌هایی دارد که باید قبل از خرید آنها را در نظر بگیرید. برخی از مواردی که توسط این بیمه‌نامه پوشش داده نمی‌شود عبارتند از:

  • هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌ها یا حوادثی که قبل از اعتبار بیمه‌نامه رخ داده باشد؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب یا تروریسم؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از خودکشی؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌ها یا حوادث مربوط به مصرف سیگار، الکل و سایر مواد مخدر؛
  • هزینه‌‌های درمانی ناشی از بیماری‌ها یا حوادث مربوط به فعالیت‌های خطرناک (مثل پرش با چتر نجات و …)؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از عمل‌های زیبایی، لیپوساکشن، ایمپلنت، تزریق ژل و …؛
  • هزینه‌های درمانی ناشی از از عمل‌های غیرضروری.

در نظر داشته باشید که این لیست کامل نیست و برای اطلاع از پوشش‌ها و شرایط کامل بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها باید اطلاعات دقیق شرکت موردنظر خود را بررسی کنید.

بیمه تکمیلی فریلنسرها

کدام شرکت‌های بیمه،‌ بیمه تکمیلی دانش بنیان را ارائه می‌دهند؟

بیمه تکمیلی دانش‌بنیان یکی از بیمه‌نامه‌هایی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناوری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا ارائه می‌شود. این بیمه هزینه‌های بیمارستانی عمومی، تخصصی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی، دندانپزشکی و سایر هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد. در این قسمت شرکت‌هایی را که بیمه تکمیلی دانش‌بنیان را به متقاضیان ارائه می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

بیمه تکمیلی شرکت‌های دانش‌بنیان با بیمه دانا 

بیمه دانا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات بیمه تکمیلی بین شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان شناخته شده است. این شرکت با هدف ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه‌هایی را با نهادهایی مانند پارک‌های علم و فناوری و شبکه فناوری و نوآوری ایران (تینت) ایجاد کرده است.

برخی از شرایط ویژگی‌های بیمه دانا در این طرح‌ها عبارتند از:

  • برای همه شرکت‌ها (حتی برای پرسنل زیر ۵۰ نفر) قابل‌استفاده‌اند؛
  • حداقل ۷۰٪ از لیست تامین اجتماعی هر شرکت باید متقاضی بیمه تکمیلی باشند؛
  • باید طرح انتخابی همه نفرات یکسان باشد؛
  • بیمه دانا در این قرارداد فقط خسارت مازاد بر پرداختی تامین اجتماعی را پرداخت می‌کند؛ یعنی اگر خدمات درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی نباشد، بیمه دانا نیز تعهدی در قبال هزینه‌های آن ندارد؛
  • بیمه‌شدگان برای دریافت معرفی‌نامه در تعدادی از مراکز طرف قرارداد (مثل موارد دندان‌پزشکی)، باید به‌صورت حضوری به شعبه‌های بیمه دانا مراجعه کرده و پس از معاینه توسط پزشک معتمد معرفی‌نامه را دریافت کنند و به مراکز درمانی ببرند؛
  • شرکت‌ها باید مدارک خسارت را در روزهای تعیین‌شده به یک دفتر نمایندگی تعیین‌شده ببرند.

بیمه تکمیلی بیمه ایران برای شرکت‌های دانش‌بنیان 

بیمه ایران نیز که یکی دیگر از شرکت‌های بیمه سابقه‌دار ایران است، در سال ۱۴۰۱ سه طرح جدید بیمه تکمیلی را برای شرکت‌های استارتاپی، خلاق و فریلنسرها ارائه کرد. متقاضیان می‌توانند تا سال ۱۴۰۶ از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود که پوشش‌ها و قیمت طرح‌های دانش‌بنیان بیمه ایران به‌صورت سالانه به‌روزرسانی شود.

برخی از نکاتی که باید درمورد بیمه تکمیلی درمان بیمه ایران برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیرید عبارتند از:

  •  شرکت بیمه ایران استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان را تنها به شرکت‌هایی محدود کرده است که سایر بیمه‌های خود را نیز از بیمه ایران تهیه کرده‌اند؛
  • ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح بیمه تکمیلی فقط در ابتدای ماه‌های مرداد، شهریور و مهر امکان‌پذیر است؛
  • هر شرکت باید فقط یکی از سه طرح را انتخاب کند و امکان ارائه طرح‌های متفاوت برای گروه‌های مختلف پرسنل وجود ندارد؛
  • حداقل ۷۰٪ از لیست تامین اجتماعی هر شرکت باید متقاضی طرح انتخابی بیمه تکمیلی باشند؛
  • کلیه افراد تحت تکفل هر یک از پرسنل باید متقاضی طرح بیمه درمان انتخابی باشند؛
  • پوشش‌های پراستفاده مانند ویزیت، دارو و دندانپزشکی در طرح‌های بیمه ایران ارائه نشده است.

بیمه تکمیلی SOS برای همه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپی و خلاق 

اواخر آبان سال ۱۴۰۲ شرکت SOS از طریق بیمه آسماری (که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن است)، طرح‌های جدید بیمه درمان تکمیلی مخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرد. البته قبل از این آسماری بیمه درمان تکمیلی را برای استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط نیز عرضه کرده بود، اما این طرح‌های جدید فقط برای شرکت‌های دانش‌بنیان قابل‌استفاده است. این طرح‌ها باتوجه‌به نیازهای شرکت دانش‌بنیان و پرسنل جوان آنها طراحی شده‌اند. شرکت SOS چهار طرح را با نام‌های دانش ۱، دانش ۲، دانش ۳ و دانش ۴ ارائه کرده است.

خرید بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها 

بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها بیمه‌نامه‌ای است که به افراد کمک می‌کند تا هزینه‌های درمانی خود را تا حد زیادی کاهش دهند. سقف تعهدات بیمه‌نامه دوره انتظار، قیمت و مراکز درمانی طرف قرارداد از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید این بیمه در نظر داشته باشید.

برای خرید بیمه تکمیلی فریلنسرها می‌توانید به وبسایت‌های معتبری مراجعه کنید. همچنین شرکت‌های بیمه مختلفی (مانند بیمه سامان و آسماری) بیمه تکمیلی را به‌صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌کنند. جهت خرید بیمه تکمیلی انفرادی برای فریلنسرها می‌توانید از ازکی نیز کمک بگیرید. 

سوالات متداول

  • بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها چه مزایایی دارد؟
    این بیمه به فریلنسرها و شرکت‌های تازه‌ تاسیس کمک می‌کند تا هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهند.
  • هزینه بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها چقدر است؟
    قیمت بیمه تکمیلی فریلنسرها به شرایط شرکت و نوع بیمه بستگی دارد.
  • آیا لازم است که برای خرید بیمه تکمیلی فریلنسرها بیمه پایه داشته باشیم؟
    خیر. برای خرید بیمه تکمیلی فریلنسرها و استارتاپ‌ها به بیمه پایه احتیاج ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا