بیمه تکمیلی درمان

بیمه تکمیلی برای جراحی فک؛ از هزینه عمل تا معرفی بیمارستان‌

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان انجام عمل‌های پزشکی هزینه است. یعنی علاوه‌بر دغدغه‌هایی که بابت سلامتی و پیشرفت مطلوب عمل وجود دارد، موضوع هزینه هم برای بیشتر افراد مهم است. برای مثال، هزینه جراحی فک و صورت یا عمل‌های مشابه آن با هزینه‌های نسبتاً بالایی همراه‌اند. پرسش اینجا است که آیا بیمه تکمیلی برای جراحی فک وجود دارد؟ هزینه‌های این عمل از سوی بیمه‌گران پوشش داده می‌شود؟ در ادامه برایتان خواهیم گفت و شما را در جریان تمام نکات مربوط به جراحی فک و بیمه درمانی قرار می‌دهیم.

جراحی فک چیست؟

وجود مشکلاتی در ناحیه فک و دهان در برخی از افراد نیازمند انجام جراحی‌هایی است. برای مثال، اگر فک پایین کمی جلوتر از فک بالا باشد یا مواردی مشابه پیش بیاید، اختلالات و ناهنجاری‌ها با جراحی از بین می‌روند.

مشکلات و اختلالات ناحیه فک می‌تواند روی بلع، صحبت‌کردن و تنفس اثرات نامطلوب بگذارد. از همین رو، با روش‌های جراحی مشکلات موجود از میان برداشته می‌شوند.

سن مناسب برای جراحی فک چیست؟

پیش از آنکه مسائلی مانند هزینه و بیمه تکمیلی برای جراحی فک به‌میان باشد، نکاتی مانند سن فرد برای عمل پیش می‌آید. هرکس در زمانی می‌تواند تحت عمل‌های جراحی این ناحیه از صورت قرار بگیرد که رشد فک او به پایان رسیده باشد.

با تکمیل رشد استخوان‌های فک و پایان سن بلوغ، همه‌چیز به‌حالتی ثابت درمی‌آید. در نتیجه، پزشکان می‌توانند اقدامات جراحی مناسب را پیش ببرند. به‌طور کلی، بهترین بازه سنی برای جراحی‌های فک از ۱۸ تا ۲۵ سال است. در برخی موارد هم ناهنجاری‌ها به‌گونه‌ای است که باید پزشکان سریع دست‌به‌کار شوند. در این موقعیت‌ها، مقوله سن آنچنان مهم نیست و انجام سریع‌تر جراحی به هرچیز اولویت پیدا می‌کند.

هزینه عمل جراحی فک و صورت چقدر است؟

امکان برآورد هزینه عمل جراحی به‌طور کلی وجود ندارد. به‌عبارت دقیق‌تر، وجود انواع گوناگونی از عمل‌ها و شرایط متفاوتی که هر بیمار دارد، باعث تنوع قیمت‌ها می‌شود. از سوی دیگر، کلینیک و بیمارستان منتخب برای انجام اقدامات جراحی هم روی هزینه‌ها اثر می‌گذارد.

بیمه تکمیلی درمان برای جراحی فک هم در کار نیست و این موضوع روی بالارفتن مخارج تأثیرگذار است. البته دقت کنید که بیمه تکمیلی عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد؛ در ادامه، درباره این موضوع بیشتر می‌خوانید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی فک چیست؟

هزینه‌های عمل جراحی فک هم مانند بیشتر اقدامات پزشکی اندک نیست. تعرفه‌ها وابسته به عوامل متنوعی از جمله موارد زیر هستند:

  • اقدامات جانبی برای انجام عمل مانند هزینه‌های مربوط به عکس‌برداری؛
  • نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی‌بودن)، دستمزد عوامل اتاق عمل و خدمات دریافتی در آنجا؛
  • هزینه‌های مربوط به لوازم و ملزومات جراحی مانند پیچ و پلاک یا مدل‌سازی فک پیش از جراحی.

هزینه جراحی فک در بیمارستان دولتی چقدر است؟

اگر عمل‌های جراحی مختلف فک را در بیمارستان‌های دولتی انجام بدهید، هزینه‌هایتان پایین‌تر از عمل در بیمارستان‌های خصوصی خواهد بود. بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش بعضی بیمه‌ها هم قرار دارند و همین موضوع باعث می‌شود که مدیریت هزینه‌های عمل برایتان ساده‌تر شود.

البته همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، بیمه هزینه‌های عمل جراحی فک را پوشش نمی‌دهد و فقط در زمانی چنین چیزی وجود دارد که عمل زیبایی در کار نباشد. بنا به نوع عمل، هزینه جراحی فک در بیمارستان دولتی هم متفاوت خواهد بود. بااین‌حال، در کل هزینه‌های بیمارستان دولتی کمتر از خصوصی است.

هزینه جراحی فک با بیمه تکمیلی چقدر است؟

اگر عمل جراحی فک در دسته‌بندی اقدامات زیبایی قرار بگیرد، بیمه تکمیلی هزینه‌هایش را تقبل نمی‌کند. در صورتی که، عمل در ناحیه فک با هدف درمان و رفع مشکلات بنیادین سلامت انجام شود، هزینه‌ها از سوی بیمه پرداخت می‌شوند.

با ارائه مدارک بیمارستانی به بیمه بعد از عمل، امکان دریافت هزینه‌ها به‌وجود می‌آید. امکان اعلام مبلغ دقیقی در این زمینه هم وجود ندارد. همان‌طور که اشاره شد، هزینه عمل‌های گوناگون با یکدیگر متفاوت است.

کدام شرکت بیمه برای جراحی فک بهترین پوشش را دارد؟

شرکت‌های متنوعی در حوزه ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان فعال هستند. این موارد از شرکت‌های معتبر و خوش‌نام در این حوزه هستند. نگاهی به شرایط و تعرفه‌هایشان می‌تواند در زمینه خرید بیمه برای اموری مانند جراحی‌های درمانی فک و صورت مفید باشد:

  • دی؛
  • تعاون؛
  • سامان.

هزینه جراحی فک با بیمه نیروهای مسلح چقدر است؟

اگر تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارید، باید بدانید که هزینه‌های جراحی فک از سوی این نهاد پوشش داده می‌شوند. شما می‌توانید از بیمه تکمیلی درمان برای جراحی فک بهره‌مند شوید.

بنا به نوع عمل درمانی‌تان، هزینه‌ها از سوی نیروهای مسلح پرداخت می‌شوند. برای اینکه دقیق‌تر در جریان تعرفه‌ها و پوشش‌ها قرار بگیرید، بهتر است با مرکزی که شما را تحت پوشش دارد، تماس بگیرید.

هزینه جراحی فک با بیمه تأمین اجتماعی چقدر است؟

اگر تحت پوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستید هم برای انجام عمل‌های جراحی می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. برای اینکه بتوانید بیمه تکمیلی برای جراحی فک را از این سازمان دریافت کنید، باید عمل را در بیمارستان‌های دولتی انجام بدهید.

در واقع، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی با سازمان بیمه تأمین اجتماعی قراردادهایی دارند. برای دریافت هزینه عمل‌های فک که درمانی‌اند و در دسته زیبایی قرار نمی‌گیرند، بخشی از هزینه‌ها از سوی تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

جراحی فک در بیمارستان دولتی و خصوصی چه تفاوتی دارد؟

حتماً می‌دانید که هزینه خدمات در بیمارستان‌های خصوصی بیشتر از دولتی است. برای انجام عمل‌های مربوط به ناحیه فک و صورت هم چنین رویه‌ای برقرار است. در واقع، اگر نسبت به مقوله هزینه حساس هستید، برای مدیریت بهتر قیمت‌ها باید به بیمارستان دولتی مراجعه کنید.

دستمزد جراح و عوامل درمان و هزینه خدمات ارائه‌شده در مراکز دولتی کمتر از خصوصی است. با جست‌وجو از میان گزینه‌های موجود، مرکز درمانی دولتی باکیفیت و معتبری را شناسایی و به آن مراجعه کنید.

چگونه می‌توان هزینه جراحی فک را کاهش داد؟

هزینه‌ عمل‌های جراحی مختلف اندک نیست. برای انجام اقدامات مربوط به فک هم باید هزینه‌های قابل توجهی پرداخت کنید. بنابراین، از راه‌کارهای زیر برای مدیریت اوضاع بهره ببرید:

  • سعی کنید با بهره‌مندی از بیمه تکمیلی برای جراحی فک، هزینه‌هایتان را در زمان تسویه حساب با بیمارستان پایین بیاورید.
  • به‌جای مراجعه به مراکز خصوصی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنید تا هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر شوند.

هزینه جراحی فک در بیمارستان‌های تهران چقدر است؟

جراحی فک در بیمارستان‌های تهران هم وابسته به عوامل مختلفی است که از آن‌ها گفتیم. باید بدانید که نوع جراحی و مدت زمان بستری‌شدن در بیمارستان هم روی برآورد هزینه‌های عمل فک اثرگذارند.

گاهی‌اوقات، در عمل‌های فک نیاز به انجام اقداماتی مانند ارتودنسی است که فرایندی نسبتاً طولانی و پرهزینه دارد. هزینه‌های هر نوع عمل با دیگری متفاوت است و شرایط بیمار هم در تعیین قیمت‌ها اثر دارد.

خرید بیمه تکمیلی از ازکی

با خرید بیمه درمانی تکمیلی از سامانه ازکی می‌توانید در صورت نیاز به جراحی‌های مختلف با خیال راحت وارد فرایند درمانی شوید. شرکت‌های مختلف را در سایت ازکی شناسایی کنید و ببینید که هریک چه خدمات و تعرفه‌هایی دارند. به‌راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری یا حتی تماس تلفنی، گزینه مناسب و موردنظرتان را از ازکی بخرید. در عرض چند دقیقه، با شرایط ویژه و عالی صاحب بیمه‌ای شوید که برای درمان در موقعیت‌های مختلف از جمله جراحی فک، خیالتان را راحت می‌کند.

سوالات متداول

بیمه تکمیلی درمان برای جراحی فک وجود دارد؟

بله، اما فقط در صورتی که عمل با هدف درمان انجام شود، شرکت‌های بیمه هزینه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند. مخارج عمل‌های زیبایی از سوی بیمه‌گران پرداخت نمی‌شود.

هزینه عمل جراحی فک و صورت چقدر است؟

تعرفه‌ها وابسته به عوامل مختلفی از جمله دستمزد جراح، مرکز درمانی، نوع عمل و شرایط بیمار و بستری او هستند.

کدام شرکت‌ها بیمه تکمیلی درمان برای جراحی فک و… ارائه می‌کنند؟

شرکت‌هایی مانند بیمه سامان، دی و تعاون خدمات بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا