خبر روز

پوشش بیمه‌ای داروهای سرطان به ۹۰ رسید| ۷ داروی جدید سرطان بیمه شدند!

هفت قلم داروی سرطان بیمه شد.

محمدحسین کاملی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با اعلام اینکه ۷ قلم داروی درمان سرطان تخت پوشش بیمه قرار گرفت، توضیح داد: «تعداد داروهای تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به ۹۰ قلم رسید.»

پزشکان و متخصصان همواره در خصوص مشکلات متعدد بیماران مبتلا به سرطان ابراز نگرانی می‌کنند، و یکی از اصلی‌ترین مشکلات آن‌ها، هزینه بالای تأمین داروهاست که ضرورت دارد سازمان‌های بیمه‌ای، برای پوشش هرچه بیشتر آن‌ها اقدام کنند.

پیش از این نیز، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفته بود: «صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار کمتر از هزار میلیارد تومان به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسید.»
همچنین او درمورد چشم‌انداز بیمه سلامت برای ۱۴۰۳، توضیح داد: «برنامه‌های مربوط به حوزه پیشگیری را به طور کامل طراحی کرده‌ایم و با اجرای این برنامه‌ها در نظر داریم سبک زندگی افراد را تغییر دهیم. همچنین هدف از اجرای برنامه‌های حوزه پیشگیری این است هزینه‌های مراقبت‌های اولیه را تامین کنیم که افراد به بیماری مبتلا نشوند. ما با پیشگیری اولیه در نظر داریم از ابتلا افراد به بیماری نوع یک جلوگیری کنیم. همچنین پیشگیری از سطح ۴ که مصرف دارو و موارد دیگر در آن آسیب‌رسان است را در کانون توجه قرار داده‌ایم. پیشگیری از ابتلا به بیماری سطح یک و پیشگیری از سطح ۴ حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب‌رساندن و هزینه‌ جلوگیری می‌کنیم. بازهم تاکید می‌کنم، پیشگیری جزو اصول مهم سازمان بیمه سلامت ایران به حساب می‌آید.»

علاوه بر بیمه‌های پایه، بیمه‌های تکمیلی در پوشش هرینه‌های دارو برای بیماران بسیار کارآمد و مفید است. ازکی در یک گزارش به‌طور کامل به پرداخت هزینه‌های درمان سرطان در بیمه تکمیلی پرداخته است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا