خبر روز

نوروز ۱۴۰۳ طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا نخواهد شد!

رانندگان تهرانی تا پایان تعطیلات نوروز، نگران طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نباشند.

شهریار‌ افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرده که در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا نخواهد شد. بر اساس این خبر، تا پایان روز دوشنبه، 13 فروردین 1403، رانندگان می‌توانند به‌راحتی در تمام محدوده‌های شهر تهران تردد داشته باشند و پس از پایان تعطیلات، یعنی از روز چهارشنبه، 14 فروردین 1403، مجدداً طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت 6:30 تا 18:00 در شهر تهران اجرا خواهد شد.

به‌گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، پس از اجرای مجدد طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، این امکان برای ساکنان محدوده طرح ترافیک وجود دارد که فقط یک‌ بار در طول روز خروج رایگان تا قبل از ساعت ۹:۰۰ و یک‌ بار ورود رایگان به محدوده بعد از ساعت ۱۶:۰۰ داشته باشند. همچنین افندی‌زاده اعلام کرد همانند سنوات گذشته هر شهروند دارای پلاک شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار داشت: در روز پنجشنبه هر هفته نیز، فقط طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اجرا می‌شود که در صورت ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک در این روز، از سهمیه ۲۰ روزه خودرو در هر فصل کم خواهد شد.

به‌طورکلی درمورد طرح ترافیک باید گفت در کلانشهرها به‌دلیل تعدد ماشین‌ها، شهروندان همواره با مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی و… مواجه هستند. در همین راستا، مسئولات شهری برای کاهش تردد ماشین‌های شخصی در مناطق پررفت‌وآمد و با جمعیت بالا، محدودیت‌هایی برای خودروها تعیین کرده‌اند. در واقع رفت‌وآمد با ماشین‌های شخصی مشمول شرایطی است که باید صاحبان خودروها به آن توجه داشته باشند. البته تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها یا ماشین‌هایی که برای فعالیت‌های اورژانسی استفاده می‌شوند (آتش‌نشانی، امبولانس و …) هیچگونه محدودیتی برای ورود به این منطقه‌های ترافیکی را ندارند.

اگر می‌خواهید از جزئیات طرح ترافیک، مانند اینکه تکلیف و نحوه احراز سکونت ساکنان خیابان‌های مشمول طرح ترافیک در تهران چیست، شرایط تخفیف ورود به محدوده طرح ترافیک، امکان لغو رزرو طرح ترافیک، امکان انتقال رزور طرح ترافیک به خودروی دیگر، نحوه محاسبه عوارض تردد طرح ترافیک، و… بدانید، می‌توانید توضیحات مربوط به طرح ترافیک و جریمه‌های آن را در ازکی بخوانید.

منبع: خبرگذاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا