خبر روز

هشدار به عابران پیاده: لباس تیره می‌تواند جان شما را بگیرد!

لباس تیره، عامل بیش از 30 درصد از تصادفات عابران پیاده شهر تهران اعلام شد.

رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، به‌تازگی اعلام کرده که 33 درصد از تصادفات فوتی آخر هفته در شهر تهران مربوط به عابرین پیاده است و در تمام این تصادفات، لباس عابر فوت‌شده تیره بوده است. به‌گفته جوانبخت، تصادفات فوتی و جرحی در آخرهفته‌ها افزایش می‌یابد و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، نوع تصادف آخرهفته‌ها متفاوت از آن حادثه‌ای است که در روزهای دیگر هفته رخ می‌دهد. در واقع آمار تصادفات فوتی عابرپیاده در آخرهفته‌ها بیشتر است.

ازآنجاکه یکی از مهم‌ترین گروه کاربران ترافیکی، عابران پیاده هستند، توصیه‌های بسیاری در خصوص تردد آن‌ها در معابر بزرگراهی شده است، چراکه این گروه بسیار آسیب‌پذیر بوده و با ساده‌ترین برخورد و اتفاق یا ضربه ناگهانی که توسط وسایل نقلیه به‌ آن‌ها وارد می‌شود، حجم و شدت آسیب‌دیدگی بسیار بالایی ایجاد خواهد شد.

پیش از این، همواره پوشیدن لباس‌های روشن در خیابان‌ها توصیه می‌شده و این‌بار هم، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده بر فوتی‌های تصادفات عابرپیاده، تأکید می‌کند که رنگ لباس برای عابرانی که در شب در خیابان‌ها تردد می‌کنند، در دیده‌شدن آن‌ها توسط رانندگان بسیار مؤثر است. وقتی یک عابر در شب تردد می‌کند و روشنایی خیابان هم مناسب نیست، رنگ لباس روشن، باعث بهتردیده‌شدن می‌شود و از حوادث جلوگیری می‌کند. توصیه اصلی او به عابران پیاده این است که وقتی ناچارند شب‌ها در معابر تردد کنند، از محل‌های روشن‌تر عبورومرور داشته باشند و لباس تیره نپوشند.

همان‌طور که گفته شده بیش از 30 درصد از تصادف‌های منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده است؛ فقط در 7ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از 2هزار عابرپیاده به‌علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند که بخش عمده این تصادف‌ها هم در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد. هرچند که این اتفاق بسیار ناخوشایند است و تا حد ممکن باید از روی‌دادن آن جلوگیری کرد، اما چنانچه در سانحه تصادف عابرپیاده، راننده یا عابر باشیم، لازم است از جزئیات مربوط به قوانین این نوع تصادف آگاه باشیم. بنابراین ضروری است که قوانین تصادفات با عابر پیاده که در سایت ازکی منتشر شده، به‌طور کامل مطالعه شود تا در صورت نیاز بدانیم که چه زمانی راننده و در چه مواقعی عابران پیاده مقصر هستند و در هر دو حالت، چه اقداماتی باید انجام داد.

منبع: همشهری آنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا