خبر روز

جزئیات پرداخت هزینه‌های تست قند خون، از طرف بیمه سلامت اعلام شد

مریم آزادی، معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، در گفت‌وگویی اعلام کرده که هزینه دستگاه، نوار و سوزن گلوکومتر (تست قند خون) بیماران دیابتی را تا سقف معین پرداخت می‌کند.

او دراین‌باره توضیح داد: «سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت وابسته و غیروابسته به انسولین در دیابت نوع ۱ و ۲ متعهد است از محل صندوق صعب‌العلاج برای دستگاه گلوکومتر تا ۴۰۰هزار تومان هر پنج سال یک بار هزینه‌ها را پوشش دهد. همچنین بیمار برای نوار اندازه‌گیری قندخون و سوزن می‌تواند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه خدمت را دریافت کند باید مدارک خود را به اداره کل بیمه سلامت استان ارائه داده و از طریق خسارت متفرقه هزینه دریافت می‌شود.»

به‌گفته معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارائه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است. هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰هزار تومان پرداخت می شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل‌پرداخت است.

دیابت و مشکلات ناشی از قند خون، جزو مواردی هستند که فرد مبتلا به آن، تقریباً تا پایان عمر خود باید تحت درمان و کنترل باشد و دارو دریافت کند. در برخی موارد هم بیمه‌های معمولی و پایه، نمی‌توانند پاسخگوی هزینه‌های دائمی درمان آن‌ها باشند. بنابراین ضرورت دارد که در کنار بیمه‌های پایه، از بیمه‌های تکمیلی و به‌خصوص بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص، استفاده کنند. اگر می‌خواهید به‌طور کامل جزئیات بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص را بدانید، می‌توانید در مقاله ازکی جزئیاتی درمورد اینکه بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص به چه کسانی تعلق می‌گیرد، را بخوانید.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا