خبر روز

عیدی بیمه سلامت به خانواده‌های ایرانی؛ سازمان بیمه سلامت تغییرات بزرگی را اعلام کرد!

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، در همایش مسئولان واحد سلامت خانواده و نظام ارجاع از پیگیری برای پوشش تعرفه‌های غیردولتی خبر داد. او درباره این موضوع توضیح داد: «امیدواریم با تصویب هیأت دولت در این خصوص نیز تحولاتی ایجاد شود. ما بدون شک از تعرفه‌های منطقی مطابق با تورم در جامعه دفاع می‌کنیم.» تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیردولتی، هرساله در هیئت وزیران تصویب و اعلام می‌شود.»

در آبان ماه سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور تشکیل شد.

متقاضیان بیمه پایه درمان سازمان بیمه سلامت ایران (سازمان بیمه خدمات درمانی سابق)، در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل: کارکنان دولت، روستائیان، سایر اقشار و ایرانیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و رعایت قوانین صندوق های متفاوت، عملیات ثبت نام، صدور، تمدید پوشش بیمه‌ای خود را به انجام می‌رسانند. نحوه تعامل و قراردادهای سازمان های بیمه گر با مراکز درمانی و پزشکان متخصص همواره یکی از موضوعات قابل بحث بوده که گاه اثرات مختلف آن در بین مردم نیز مشهود است. پیش از این درمورد ارائه خدمات به بیمه‌های رایگان گفته شده بود: «بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه‌ای همگانی، ایرانیان، روستاییان و عشایر، کارکنان دولت و سایر اقشار تحت پوشش قرار دارند اما،  بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که به اصطلاح تحت پوشش بیمه رایگان هستند و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند. البته افرادی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه را دارند و همچنین می‌توانند مابه‌التفاوت تعرفه بخش دولتی و خصوصی را پرداخت کنند، می‌توانند دفترچه بیمه خود را تغییر داده و به ۴۴ هزار مرکز طرف قرارداد بخش خصوصی سازمان بیمه سلامت نیز مراجعه کند.»

با این توضیحات، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، در همایش مسئولین واحد سلامت خانواده و نظام ارجاع اعلام کرد که بازنگری در بسته‌های خدمتی را برای سال آینده پیگیری می‌کنیم.

اگر تحت پوشش هیچ بیمه‌نامه‌ای نیستید و می‌خواهید تحت پوشش بیمه خدمات درمانی یا همان بیمه‌ سلامت قرار بگیرید، می‌توانید در ازکی بخوانید که بیمه خدمات درمانی یا همان بیمه سلامت چیست.

منبع: برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا