خبر روز

هشدار پلیس: نداشتن معاینه فنی و بیمه مساوی با توقیف خودرو!

سالانه ۲میلیون دستگاه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودروی سواری و همچنین خودروهای کار توسط پلیس راهور به دلایل تخلفات مختلف راهنمایی و رانندگی توقیف می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل توقیف خودروها، نداشتن معاینه فنی و بیمه شخص ثالث است.

به‌گفته سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت به‌دلیل فقدان معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف می‌شوند. در واقع 30 درصد از توقیف وسایل نقلیه، مربوط به این دوو عامل است.

رئیس پلیس راهور فراجا، درباره ضرورت معاینه فنی توضیح داد: «موضوع معاینه فنی از فراوانی بسیاری برخوردار است لذا توجه به این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین از شهروندان می خواهیم نسبت به دریافت معاینه فنی و در صورت داشتن شرایط اسقاط خودرو موارد لازم را مورد توجه قرار دهند.»

آن‌طور که پیوسته در گزارش‌ها گفته می‌شود، بیمه‌نامه شخص ثالث، از بیمه‌های اجباری است که ضرورت دارد مالکان وسایل نقلیه برای خرید آن اقدام کنند. همچنین برای تشویق رانندگان به خرید یا تمدید هرچه‌سریع‌تر این بیمه، طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های قابل‌توجهی از طرف بیمه مرکزی اعلام می‌شود اما به‌گزارش پلیس راهور، هنوز تعداد قابل‌توجهی از وسایل نقلیه بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند. درمورد موتورسیکلت‌ها هم شاهد فراوانی عدم برخورداری از بیمه‌نامه شخص ثالث هستیم که پلیس به جد با آن برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور فراجا دراین‌باره گفت:«هیچ تمایزی در موضوع بیمه‌نامه شخص ثالث وجود ندارد و با موتور سیکلت ها نیز همانند خودروهای شخصی برخورد خواهد شد.»

همچنین سردار حسینی درباره ثبت تخلف عدم برخورداری از بیمه شخص ثالث توسط سامانه‌های هوشمند و دوربین‌های کنترل ترافیک توضیح داد: «موتورسیکلت‌ها نیز همانند دیگر وسائل نقلیه توسط سامانه‌های هوشمند رصد و در صورت عدم برخورداری از بیمه‌نامه جریمه خواهند شد.»

اگر معاینه فنی خودروی شما به پایان رسیده و هنوز برای تمدید آن اقدام نکردید، لازم است توجه داشته باشید که این بی‌توجهی می‌تواند منجر به توقیف خودروی شما شود. برای اینکه در صف‌های طولانی معاینه فنی خودرو هم معطل نشوید، می‌توانید به فهرست آدرس، شماره تماس و ساعات کاری مراکز معاینه فنی تهران و حومه که ازکی منتشر کرده، مراجعه کردید و نزدیک‌ترین مرکز را به محل زندگی یا کار خود شناسایی کرده و برای تمدید معاینه فنی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا