خبر روز

احتمال افزایش هزینه‌های درمان در سال ۱۴۰۳؛ زنگ هشدار یا تصمیم نهایی؟

افزایش 46درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده تصویب شد. در آغاز هفته جاری، شورای عالی بیمه سلامت با حضور تمامی اعضا تشکیل شد. شورای عالی بیمه، رشد 46درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی را در سال ۱۴۰۳ برای همه بخش‌های ارائه‌دهنده خدمت را مصوب کرد. این مصوبه باید در دولت تأیید و توسط دولت برای اجرایی‌شدن به تمامی نهادها ابلاغ شود.

دراین جلسه شورای عالی بیمه، تمامی اعضا ازجمله وزیر بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه‌ها، نماینده سازمان برنامه، سازمان امور اداری- استخدامی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون فنی و نظارت نظام پزشکی حضور داشتند.

با این افزایش تعرفه‌های پزشکی، در کنار افزایش قیمت داروها نگرانی‌های بسیاری برای بیماران ایجاد می‌شود. محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر افزایش تعرفه‌های پزشکی را جبران کنند، گفت: نباید افزایش تعرفه‌های پزشکی فشار مالی به بیماران وارد کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تأکید بسیاری بر این موضوع داشته که افزایش تعرفه‌های پزشکی، نباید هیچ‌ فشاری به بیماران وارد کند. او دراین‌باره گفت: «باید سقف ریالی پرداختی بیماران ثابت بماند و عملاً فرانشیز پرداختی آن‌ها کم شود؛ این کار به نظارت بیشتر وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و مجلس نیاز دارد تا با افزایش تعرفه، فشاری به مردم وارد نشود.»

باتوجه به پیشرفت روش‌های نوین درمانی، افزایش هزینه‌های پزشکی و تقاضای روز افزون جهت افزایش پوشش و تنوع خدمات بیمه مازاد درمان به ویژه در بخش هزینه‌های درمان سرپایی، شورای عالی بیمه ضمن بازنگری آیین نامه‌های شماره 43 «شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد درمان» و 44 «تعرفه بیمه گروهی مازاد درمان» مصوب شورای عالی بیمه و اصلاحات بعدی آن و به منظور دستیابی به اهداف زیر:

با توجه به افزایش هزینه‌های پزشکی و تقاضای روز افزون جهت افزایش پوشش و تنوع خدمات بیمه مازاد درمان به ویژه در بخش هزینه‌های درمان سرپایی، موضوع دیگری که می‌توانند به بیماران در بحث خدمات درمانی کمک کند، بحث بیمه‌های تکمیلی است که بخش قابل‌توجهی از هزینه‌‌های درمانی بیماران را پرداخت می‌کند. ازکی، امکان استعلام آنلاین قیمت و شرایط بیمه درمان تکمیلی و خرید آسان آن را فراهم کرده‌است. با ورود اطلاعات شخصی و بیمه‌نامه موردنظر، می‌توانید تنها در چند دقیقه قیمت‌ها و شرایط متنوع بیمه‌ها را مقایسه کنید. پس از انتخاب بیمه مناسب، مدارک خود را آپلود کرده و با پرداخت آنلاین، بیمه‌نامه را دریافت کنید.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا