خبر روز

تا 16 تیر بدون جریمه دیرکرد، بیمه موتور سیکلت خود را تمدید کنید!

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت حذف شد؛ صاحبان موتورسیکلت‌ها برای استفاده از این امکان فقط تا 16 تیر فرصت دارند که برای تمدید بیمه‌نامه خود، بدون نیاز به پرداخت جریمه دیرکرد اقدام کنند.

بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت هم مانند خودروها اجباری است اما تعداد قابل‌توجهی از رانندگان موتور سیکلت، این بیمه را تهیه نکرده‌اند. بر اساس آمارهای منتشرشده، تنها 13 درصد موتورسواران بیمه شخص ثالث دارند. این در حالی است که 30 درصد از مجموع تصادفات سالانه، مربوط به موتور سیکلت‌ها است. بنابراین و با توجه به اهمیت این نوع بیمه برای موتور سیکلت‌ها، جریمه دیرکرد بیمه موتور نیز مانند خو‌‌د‌ر‌‌و، به‌صورت روزانه و برای یک سال محاسبه می‌شود.

در ایران داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است و موتورسیکلتی که بیمه نداشته باشد به‌ازای هر روز تاخیر، شامل جریمه دیرکرد می‌شود. آن‌طور که گفته شده، جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت برای سال 1403، در ازای هر روز به این ترتیب اعلام شده است:

موتور سیکلت‌های گازی برای هر روز دیرکرد، معادل 2808 تومان جریمه می‌شوند که این مبلغ در موتور سیکلت‌های دنده‌ای تک‌سیلندر، معادل 3431 تومان است. همچنین جریمه دیرکرد روزانه موتور سیکلت‌های دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر، معادل 3769 تومان و برای موتور سیکلت سه چرخ و سایدکار 4052 تومان در نظر گرفته شده است. شاید این اعداد برای هر روز قابل‌توجه نباشد اما با تجمیع این جریمه‌ها، علاوه بر اینکه ناچار می‌شوید هزینه‌ای گزاف پرداخت کنید، ممکن است موتور سیکلت شما هم توقیف شود. بنابراین اگر شما نیز مشمول این جریمه هستید و به‌دلیل هزینه‌ی بالای آن توانایی پرداخت جریمه دیرکرد را برای تمدید بیمه‌نامه خود را ندارید، نگران نباشید؛ چراکه تا 16 تیر فرصت دارید که بدون پرداخت جریمه دیرکرد، وسیله نقلیه خود را بیمه کنید. در واقع بنا بر دستور بیمه مرکزی ایران و به مناسبت هفته بیمه، در سال 1403 طرح بخشودگی جریمه دیرکرد موتور سیکلت‌ها اجرا خواهد شد.

اگر بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت خود دریافت نکردید، هنوز فرصت دارید تا ۱۶ تیر، تا از بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ بهره‌مند شوید. این فرصت طلایی به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از جرایم، بیمه خود را به صورت نقدی یا قسطی تمدید کنید. این شانس را از دست ندهید و همین حالا برای تمدید بیمه خود اقدام کنید.

همچنین می‌توانید بهترین قیمت و شرایط خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را استعلام بگیرید و . فقط کافی است شماره پلاک و کدملی صاحب موتور سیکلت را وارد کنید تا به‌راحتی قیمت انواع بیمه شخص ثالث را بررسی و بهترین گزینه را مناسب با شرایط خود انتخاب کنید و از تخفیف بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا