خبر روز

غافل‌گیری بزرگ: اگر موتورسیکلت دارید، این تخفیف بیمه را از دست ندهید!

هیئت‌وزیران، تخفیف 20درصدی را برای حق بیمه موتورسیکلت‌هایی که اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند، تصویب کرد.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به‌تازگی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با اشاره به اینکه حدود 87 درصد از موتورسیکلت‌هایی که در سطح کشور تردد می‌کنند، فاقد بیمه شخص ثالث هستند، اعلام کرد که تخفیف 20درصدی برای حق بیمه موتورسیکلت‌های نوپلاک، الزامی شده است.
پیش از این، مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی گفته بود که حدود 6میلیون کارت سوخت موتورسیکلت در کشور وجود دارد، درحالی‌که فقط یک‌میلیون‌و300هزار موتورسوار بیمه‌نامه شخص ثالث دارند، یعنی حدود 4میلیون‌و700هزار موتورسوار بدون بیمه‌نامه‌ شخص ثالث در کشور تردد می‌‌کنند.

همچنین به‌گفته سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، در 6ماهه اول سال جاری، 50 درصد از تصادفات فوتی شهر تهران، به موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشته است.

از آنجا که بر اساس آمار، بخش قابل‌توجهی از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌هاست، همچنین موتورسواران دچار خسارت‌های مالی و جانی فراوانی از این تصادفات می‌شوند، هیئت‌وزیران درصدد بود که طرحی را در راستای افزایش انگیزه صاحبان موتورسیکلت برای خرید بیمه شخص ثالث تصویب کند. بر همین اساس، ضمن شناسایی دلایل اصلی بیمه‌گریزی افراد، به‌خصوص مالکان موتورسیکلت، ایده‌های متعددی برای جلوگیری از حذف بیمه‌نامه از سبد خانوارها ارائه شد. بنابراین، با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و بررسی‌های بیمه مرکزی و موافقت شورای‌عالی بیمه ماده 5 آئین‌نامه اجرایی، موضوع ماده 18 قانون تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث اصلاح و مقرر شد که این بیمه برای موتورسیکت‌های نوپلاک، با 20 درصد تخفیف ارائه شود که این طرح در هیئت‌وزیران ارائه شده و مورد تأیید رئیس‌جمهور و اعضای دولت قرار گرفت.

در تصادفات موتور بدون بیمه شخص ثالث، اگر راننده موتور مقصر باشد، باید خسارت ترک‌نشین و دیگر افراد آسیب‌دیده را بپردازد و در صورتی که مقصر حادثه نباشد، به‌دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه خواهد شد.

خاندوزی، با تأکید بر الزامی‌بودن این تخفیف 20 درصدی، ابراز امیدواری کرد که با این مصوبه، بتوانیم شاهد درصد بالاتری از پوشش بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها باشیم.

به‌نظر می‌رسد با مجموعه این اقدامات، تحولاتی در آسیب‌های جانی و مالی ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی کشور ایجاد شود.
موتورسواران می‌توانند به‌راحتی با مراجعه به سایت ازکی و واردکردن اطلاعات در صفحه استعلام قیمت و خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، انواع شرایط و قیمت‌ها را برای این نوع بیمه بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا