خبر روز

خبر تأیید شد! بیمه تکمیلی چگونه هزینه دارو را به‌صورت آنلاین پرداخت می‌کند؟

دیوان محاسبات در خصوص اجرایی‌‎شدن کامل طرح ملی سلامت الکترونیک و حذف کاغذ از فرآیند رسیدگی نسخ ضرب‌الاجل تعیین کرد. بنابراین ضرب‌الاجل، از ابتدای اسفند، دیگر نیازی به اسناد فیزیکی نسخ دارویی نیست.

در این نامه که با موضوع “الزام رسیدگی به هزینه نسخ دارویی الکترونیک از اول اسفند 1402″، خطاب به مدیران شرکت‌های بیمه منتشر شده، گفته شده که در قدم اول بیمه‌گران درمان تکمیلی، از ابتدای اسفند سال جاری موظف به رسیدگی و پرداخت نسخ دارویی الکترونیک، برابر با پوشش‌های بیمه‌نامه و بدون دریافت استاد کاغذی مرتبط شده‌اند. لذا کلیه شرکت‌ها موظفند از تاریخ اول اسفند 1402، رسیدگی به اسناد الکترونیک دارویی افراد تحت پوشش را بدون نیاز به مراجعه فرد و مطالبه کد رهگیری نسخه الکترونیک و اسناد کاغذی در دستورکار قرار دهند.

به‌گفته محمود حق وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی، با وجود برخی مشکلات محتوایی مرتبط با اطلاعات نسخ الکترونیک دارویی ارسال شده از سوی بیمه‌گران پایه و وزارت بهداشت، اعم از برخی مغایرت‌های جدی بین مبلغ فاکتور ارائه‌شده به بیمه‌شدگان توسط داروخانه با مبلغ اعلام‌شده در سند الکترونیک، عدم ثبت کامل اقلام تحویلی به بیمار و…، شرکت‌های بیمه تکمیلی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و کمک به اجرایی‌شدن کامل طرح ملی سلامت الکترونیک، آمادگی خود را برای اجرایی‌کردن طرح پذیرش نسخ الکترونیکی دارویی اعلام کردند.

در این راستا شرکت‌ها با اتکا بر صحت محتوای ارسالی از سمت بیمه‌گران پایه و با رعایت شروط، نسخ الکترونیک دارویی دریافتی را ملاک عمل قرار خواهند داد و برای رسیدگی نیازی به مراجعه فرد (جهت ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک، ارائه اسناد کاغذی و …) نبوده و به‌محض دریافت نسخه الکترونیک توسط شرکت، فرآیند رسیدگی و پرداخت باید آغاز شود.

انواع روش‌های پرداخت آنلاین نسخه‌های دارویی توسط بیمه درمان تکمیلی:

  • اگر مرکز با هیچ بیمه پایه و تکمیلی قرارداد نداشته باشد، فعلاً در چرخه نیست و فرآیند همانند قبل کاغذی است.
  • در مراکزی که با هر دو بیمه قرارداد دارد، طرف حساب بیمه‌شده، خود مرکز است که هزینه دارو طی دوماه پرداخت خواهد شد.
  • اگر مرکز با بیمه پایه قرارداد داشت، اما با بیمه تکمیلی قراردادی نداشت و فرد هزینه پرداخت کرده بود در این صورت زمان پرداخت هزینه دارو به فرد حداکثر ۱۰ روز است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا