خبر روز

جایگزین بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری معرفی شد

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت بیمه ملت ازاین‌پس جایگزین آتیه‌سازان حافظ در قرارداد بیمه تکمیلی با بازنشستگان شد.

آن‌‌طور که در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری گفته شده، «شرکت بیمه ملت» به‌عنوان برنده مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است و در این راستا، قرارداد سال جاری طبق روال سنوات گذشته اجرا خواهد شد. به این معنی که تمامی افراد تحت پوشش قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۲ به‌صورت خودکار به قرارداد سال ۱۴۰۳ منتقل خواهند شد؛ بنابراین نیازی به ثبت‌نام جدید نیست.

بدیهی است، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران عزیزی که تمایل به استفاده از این خدمت برای سال ۱۴۰۳ ندارند نیز می‌توانند در همین سامانه نسبت به حذف قرارداد پوشش بیمه تکمیلی درمان اقدام کنند. (عکس این موضوع نیز برای افرادی که قبلا بیمه نبوده و اکنون متقاضی بیمه تکمیلی هستند، قابل انجام است)

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش قرارداد بیمه تکمیلی درمان در صورت نیاز به اضافه یا کم کردن افراد تحت تکفل خود که در قرارداد سال قبل ثبت شده/نشده بودند، می‌توانند برای ثبت یا حذف این عزیزان (افراد تحت تکفل) در بخش مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

درمورد قرارداد جدید این بیمه هم گفته شده،  قرارداد سال جاری (۱۴۰۳) برخلاف سنوات ۱۲ سال اخیر از کارمزدی (صندوقی) به صورت سرانه‌ای تغییر کرده است. سرانه این قرارداد برای سال ۱۴۰۳ از مبلغ ۶۷.۵۰۰ تومان به ۱۰۷.۴۰۰ تومان برای هر نفر افزایش یافته است. در بخش دیگری از این اطلاعیه گفته شده مدارک پزشکی سال ۱۴۰۲ که تحویل شرکت کارپردازی آتیه سازان حافظ شده است، پس از ارسال از سوی این شرکت پس از تامین منابع لازم پرداخت خواهد شد. همچنین بازنشستگانی که مدارک و اسناد سال ۱۴۰۳ خود را تاکنون تحویل نداده‌اند، ضمن نگهداری از مدارک مورد نظر، منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی باشند.

پیش از این، در گزارش‌هایی مبلغ بیمه تکمیلی بازنشستگان و سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 402 ـ 1403 اعلام شده بود. بازنشستگان می‌توانند در راهنمای جامعی که ازکی درباره مبلغ بیمه تکمیلی بازنشستگان منتشر کرده، از جزئیات این پوشش بیمه‌ای، آگاه شوند.

منبع: رکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا