خبر روز

مبلغ بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد.

مبلغ بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، اعلام شد.

بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، این قرارداد میان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ صورت گرفته است مبلغ بیمه تکمیلی در این قرارداد با قیمت 305هزار تومان برای هر نفر به‌صورت ماهانه تعیین شده است و 50 درصد از این 305هزار تومان توسط سازمان تامین اجتماعی و 50 درصد توسط بازنشسته پرداخت خواهد شد.

در جزئیات این قرارداد گفته شده که سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 402 ـ 1403 درباره بستری فوق‌تخصصی 85میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج 35میلیون تومان، بستری عمومی 40میلیون تومان، خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2میلیون‌و250هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6میلیون تومان برای یک چشم و 12میلیون تومان برای دو چشم، آمبولانس داخل شهری 2میلیون تومان و آمبولانس بین‌شهری 3 میلیون تومان است. 42 شعبه در مراکز استان‌ها و تهران و 900 نمایندگی در سراسر کشور خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان را انجام می‌دهند. همچنین گفته شده که با حدود ۸ هزار مرکز درمانی قرارداد بسته شده است و در مراکز طرف قرارداد هیچ هزینه‌ای از بازنشستگان دریافت نمی‌شود.

پیش از این، در خبرها گفته شده بود که با وجود سرسام‌آوربودن هزینه‌های درمان و نیاز مبرم بازنشستگان به دریافت خدمات درمانی، متأسفانه پرداخت جبران خسارت به دارندگان بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ با تأخیر‌های طولانی انجام می‌شود و این در شرایطی است که با وجود تورم موجود در جامعه، بازنشستگان زمانی مبالغ هزینه‌شده را دریافت می‌کنند که با آن حتی قادر به دریافت همان خدمات قبل نیستند، این به‌خصوص درمورد بازنشستگانی مصداق دارد که نیاز به دریافت خدمات مستمر و دوره‌ای دارند.

براساس آمار و ارقام اعلام شده هم‌اکنون صندوق بازنشستگی کشوری حدود 1500 میلیارد تومان بدهی به آتیه‌سازان حافظ دارد و تاکنون این بدهی تسویه نشده است. همچنین مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری درصد هستند که در قالب واگذاری ملک به صورت تهاتر بخشی را بدهی‌های خود را پرداخت کنند. با توجه به چالش‌های موجود درمورد بیمه تکمیلی بازنشتسگان و نیاز این قشر به خدمات بیمه، آگاهی از جزئیات بیمه تکمیلی، ضروری به نظر می‌رسد. بازنشستگان می‌توانند در راهنمای جامعی که ازکی درباره شرایط ثبت‌نام و استفاده از بیمه تکمیلی منتشر کرده، از جزئیات این پوشش بیمه‌ای، آگاه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا