بیمه خودرو

صفر تا صد خرید بیمه ماشین آفرود

بهترین گزینه برای طبعیت‌گردی، کویرگردی و سپری کردن ساعاتی چند دور از شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهر ماشین‌های آفرود هستند. ماشین‌هایی سنگینی که به درد ماجراجویی می‌خورند. استفاده از این ماشین‌ها با بقیه ماشین‌ها متفاوت است و به طور کلی احتمال خرابی و آسیب به ماشین‌های آفرود بیشتر از سایر خودروها است. فرقی نمی‌کند که فقط مثل یک ماشین عادی در شهر از ماشین آفرود خودتان استفاده می‌کنید یا هر روز به دنبال هیجان تازه هستید، در هر صورت بیمه ماشین شما گران‌تر از خودروهای با کاربری عادی است. برای اطلاعات بیشتر درباره خرید بیمه شخص ثالث ماشین آفرود و بیمه بدنه با ما همراه شوید.

آفرود چیست؟

احیانا اگر نمی‌دانید که ماشین آفرود یا آفرود چیست باید بگوییم که آفرود درواقع یک نوع یا مدل ماشین نیست؛ بلکه  سبک خاصی در رانندگی است. اما نکته اصلی اینجاست که همه ماشین‌ها از پس شرایط رانندگی در این سبک برنمی‌آیند. یعنی برای اینکه با سبک آفرود رانندگی کنیم باید یک نوع و مدل ماشین خاص با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سبک رانندگی داشته باشیم. مثلا ماشین‌هایی که معمولا برای رانندگی آفرود استفاده می‌شوند دو دیفرانسیل‌ و با قدرت زیاد هستند تا بتوانند در شرایط سخت، عملکرد مناسبی داشته باشند.

نکات مهم در بیمه خودروهای آفرود

اگر می‌خواهید تجربه خوبی از رانندگی با ماشین‌های آفرود داشته باشید، باید خیالتان بابت ایمنی خودتان و ماشین راحت باشد. پس حتما به بیمه بدنه آفرود با پوشش‌های مناسب و دیگر بیمه‌ها نیاز خواهید داشت. منتها همان‌طور که گفتیم خرید بیمه برای ماشین آفرود به‌قول معروف قلق خودش را دارد. برای همین در ادامه مهم‌ترین نکاتی که موقع خرید بیمه برای رانندگی با ماشین آفرود کمک می‌کند تا ایمن‌تر رانندگی کنیم را با هم مرور می‌کنیم.

1-     حتما بیمه شخص ثالث خودروی آفرود را بخرید

داشتن بیمه شخص ثالث برای ماشین آفرود مانند دیگر ماشین‌ها اجباری است. موقع خرید بیمه شخص ثالث حتما حواستان به میزان پوشش این بیمه‌نامه باشد. ماشین شما می‌تواند خسارت زیادی به دیگر ماشین‌ها وارد کند و در صورت نداشتن بیمه ممکن است برای جبران این خسارت‌ها با دردسرهای زیادی مواجه شوید.

همچنین می‌توانید برای اینکه موقع رانندگی با آفرود خیالمان کاملا راحت باشد برای راننده بیمه حوادث انفرادی با پوشش‌های اضافی هم بخرید.

2-     بیمه بدنه ماشین آفرود را فراموش نکنید

با اینکه ماشین‌های آفرود معمولا بدنه‌ها محکمی دارند و قطعات ویژه‌ای هم برایشان استفاده می‌شود؛ اما این سبک رانندگی و جاده‌هایی که ماشین‌های آفرود در آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنند در بسیاری از اوقات می‌تواند باعث تصادف شده و به ماشین‌ها آسیب برساند. بیمه بدنه آفرود برای جبران چنین زیان‌هایی، حسابی به کارتان می‌آید. داشتن بیمه بدنه اجباری نیست؛ اما برای امنیت بیشتر موقع رانندگی در طبیعت و کویر و … بهتر است حتما بیمه بدنه برای ماشین آفرود بخریم. مخصوصا اینکه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه، پرداخت خسارت‌های واردشده به ماشین در اثر آتش‌سوزی، سقوط یا واژگونی است. اتفاقی که ریسک آن برای ماشین‌های آفرود از دیگر ماشین‌ها بالاتر است. علاوه بر اینکه بیمه بدنه زیان‌های واردشده در اثر بلایای طبیعی مانند سیل و طوفان را هم پوشش می‌دهد.

بیمه-بدنه-آفرود

3-    حق بیمه آفرود بیشتر است

یکی از نکاتی که باید درباره بیمه بدنه آفرود و انواع دیگر بیمه برای این ماشین‌ها بدانید، این است که حق بیمه ماشین آفرود در مقایسه با دیگر ماشین‌های شهری بیشتر است. دلیل این تفاوت قیمت هم نوع این ماشین‌ها و کاربری آن‌هاست. به‌طوری کلی حق بیمه بدنه و حق بیمه ثالث برای هر ماشین معمولا با توجه به نوع کاربری و مدل ماشین محاسبه می‌شود. از آنجایی هم که احتمال وقوع حادثه ماشین‌ها آفرود بیشتر است؛ قیمت بیمه آن‌ها هم بالاتر خواهد بود. درضمن گفتیم که این ماشین‌ها نسبت به دیگر ماشین‌ها گران‌تر هم هستند و در محاسبه حق بیمه بدنه میزان ارزش ماشین هم مهم است. پس طبیعتا حق بیمه این ماشین‌ها بیشتر از ماشین‌های شهری خواهد بود. حتی گاهی تا 100 برابر اضافه‌قیمت می‌خورند.

اگر می‌خواهید بدانید بالاترین و پایین‌ترین قیمت بیمه بدنه چقدر است می‌توانید مقاله بهترین بیمه بدنه خودرو | گران‌ترین و ارزان‌ترین بیمه بدنه را بخوانید.

پوشش های بیمه بدنه ماشین آفرود کدامند؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که معمولا بیمه‌نامه‌های بدنه رانندگی خارج از جاد‌ه‌های شهری مثل رانندگی در طبیعت و کویر را پوشش نمی‌دهند. یعنی بیشتر بیمه‌های بدنه فقط رانندگی در امتداد بزرگراه یا خیابان‌های شهری را برای ماشین‌ها در نظر گرفته‌اند و پوشش خاص و ویژه‌ای برای ریسک راندن ماشین از کنار کوه یا پایین دره‌ها و … ندارند. پس پوشش بیمه بدنه برای ماشین آفرود درواقع همان پوشش بدنه برای ماشین‌های شهری است که شامل خسارت‌های جزیی و کلی مثل تصادف و سرقت و … می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که بیمه بدنه چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد حتما مقاله خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ را بخوانید.

برخی شرکت‌های بیمه مثل بیمه پاسارگاد هم هستند که پوشش محدودی را البته با هزینه اضافی برای ماشین‌های آفرود دارند. استفاده از این پوشش‌ها شرایط و استانداردهای خاصی دارد. مثلا بدنه و بخش موتوری ماشین آفرود باید حتما قبل از خرید بیمه بدنه در حضور کارشناس بیمه معاینه فنی شود و این معاینه فنی در مدت بیمه‌نامه دوره‌ای هم انجام شود.

زمان خرید و فروش خودروی آفرود به بیمه دقت کنید

اگر می‌خواهید ماشین آفرود خرید و فروش بکنید، توجه کنید که قوانین انتقال بیمه شخص ثالث تغییر کرده است. تخفیف‌های صاحب قبلی به شما منتقل نمی‌شوند. از طرفی اگر می‌خواهید تخفیف ماشین دیگر خودتان را به ماشین آفرود منتقل کنید حتما باید مدل و کاربری آن‌ها یکسان باشد. در واقع نمی‌توان تخفیف ماشین سواری را به ماشین آفرود منتقل کرد.

فراموش نکنید که قبل از اینکه با ماشین آفرودتان به دل جاده‌ها و طبیعت بزنید و به سفر بروید، از معتبر بودن بیمه‌نامه بدنه و ثالث ماشین مطمئن شوید. می‌توانید با ازکی پوشش‌های مخالف بیمه ماشین در شرکت‌های مختلف را برای مدل ماشین آفرودتان با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را بخرید.

اگر با ماشین آفرود به دل طبیعت می‌زنید مراقبت خودتان باشید و خوش بگذرد اما حواستان به طبیعت هم باشد که گردشگری شما آسیبی به درخت‌ها و حیوانات نرساند. زمین خانه همه ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا