بیمه تأمین اجتماعی

راهنمای جامع راه‌های دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

فیش بیمه تامین اجتماعی یکی از مستنداتی است که باید برای پرداخت حق‌بیمه دریافت شود. برای دریافت این فیش بیمه‌ای، روش‌های مختلفی وجود دارد که ابتدایی‌ترین آن‌ها، مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی است. اما جالب است بدانید که این سازمان تقریبا تمامی خدمات خود را به‌صورت آنلاین نیز در سامانه یکپارچه تامین اجتماعی ارائه می‌کند. بنابراین اگر به‌دنبال ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی هستید، در این مقاله از بلاگ ازکی راه های دریافت فیش بیمه بررسی شده و از طرفی راه‌حل‌های مشکلات رایج در دریافت این فیش نیز ارائه می‌شود.

آموزش گام به گام دریافت فیش بیمه از طریق هر سامانه

سازمان تامین اجتماعی تلاش کرده تا اکثر خدمات خود را به‌‌صورت آنلاین به بیمه‌شده‌ها ارائه کند تا نیازی به مراجعه حضوری به شعب این سازمان نباشد و امور نیز سریع‌تر از قبل انجام شوند. یکی از خدمات آنلاینی که این سازمان ارائه می‌کند، امکان دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی است. برای دریافت فیش بیمه از این سازمان باید کد ملی ارائه کنید.

تمامی افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باید با شیوه محاسبه حق‌بیمه پرداختی ماهانه خود آشنا باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله نحوه محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی در سال 1403 + جدول حق بیمه را در بلاگ ازکی بخوانید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از طریق سامانه آنلاین این سازمان مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد سامانه آنلاین سازمان تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir شوید.
  • در بالای صفحه اصلی، در سمت چپ، یک 6 ضلعی می‌بینید که به‌عبارتی نماد سازمان تامین اجتماعی است. اگر قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، با درج نام کاربری و گذرواژه و کلیک روی گزینه ورود می‌توانید وارد پورتال خود شوید. در غیر این‌صورت باید ابتدا در سامانه ثبت‌نام کنید.
  • برای ثبت نام در سامانه آنلاین سازمان تامین اجتماعی باید شرایط ثبت‌نام را پذیرفته و سپس تیک گزینه «متن فوق را مطالعه نموده و مسئولیت اطلاعات وارد شده را می‌پذیرم» را زده و اطلاعات درخواستی را تایپ کنید تا ثبت‌نام انجام شود. اطلاعات ستاره‌داری که باید ارائه کنید شامل کد ملی، شعبه تامین اجتماعی و شماره بیمه هستند.
  • پس از تایید ثبت‌نام و فعال شدن حساب کاربری، با نام‌کاربردی و گذرواژه عبور، وارد سایت شوید.
  • در منوی اصلی سایت وارد قسمت عملیات بیمه‌شدگان خاص شده و روی گزینه درخواست برگه پرداخت کلیک کنید.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود باید مدت‌زمان پرداخت را مشخص کرده و سپس درخواست دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی خود را ثبت کنید.
  • چند دقیقه صبر کرده و مجدد وارد بخش عملیات بیمه‌شدگان خاص شده و روی گزینه دریافت برگه پرداخت کلیک کنید.
  • فیش بیمه تامین اجتماعی برای شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید به‌صورت آنلاین آن را پرداخت کنید.

شرایط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تامین اجتماعی

  • حساب کاربری پس از 15 دقیقه فعال خواهد شد.
  • پس از تایید ثبت‌نام، اطلاعات وارد شده در فرم، ملاک شناسایی شما خواهد بود.
  • کد ملی به‌عنوان نام‌کاربری و کلمه عبور استفاده می‌شود.
  • به‌منظور حفظ امنیت بیشتر، پس از اولین ورود به سامانه برای تغییر رمز عبور خود اقدام کنید.
  • سامانه یکپارچه تامین اجتماعی تنها برای گروه‌های بیمه‌ای کارگران ساختمانی، حرف و مشاغل آزاد، رانندگان انفرادی و بیمه‌ای اختیاری است.

برای بهره‌مندی از خدمات سازمان تامین اجتماعی لازم است بهترین پوشش‌ها را انتخاب کنید. برای انتخاب این پوشش‌ها می‌توانید مقاله معرفی کامل بهترین بیمه تامین اجتماعی و انواع آن را در بلاگ ازکی بخوانید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی از اپلیکیشن تامین من

برای دریافت فیش بیمه از اپلیکیشن تامین‌من، ابتدا باید آن را دانلود کنید. امکان دانلود مستقیم این اپلیکیشن از طریق سایت به آدرس hamrah.tamin.ir وجود دارد.

  • پس از دانلود اپلیکیشن تامین من باید نام‌کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید.
  • وارد بخش خدمات بیمه‌شدگان شوید.
  • در بخش خدمات بیمه‌شدگان روی گزینه دریافت فیش بیمه کلیک کنید.
  • کد ملی و دوره زمانی موردنظر خود را وارد کنید.
  • فیش بیمه را بررسی و سپس برای پرداخت آن اقدام کنید.

دریافت فیش بیمه با کد دستوری

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، ساده‌ترین روش دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی از طریق کد دستوری یا همان کد USSD است.

  • در قسمت شماره‌گیری تلفن همراه خود کد دستوری *724*713# را شماره‌گیری کنید.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود، شماره قبض فیش بیمه را وارد کرده و روی گزینه Confirm کلیک کنید.
  • با وارد کردن اطلاعات موردنیاز، مبلغ فیش بیمه از حساب بانکی شما کسر خواهد شد.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به‌صورت حضوری

برای دریافت فیش بیمه به‌صورت حضوری باید به یکی از شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. در شعب سازمان تامین اجتماعی، کارشناسان بیمه‌ای با دریافت شماره کد ملی و شماره بیمه، فیش بیمه تامین اجتماعی را برای شما صادر خواهند کرد.

نرخ پرداخت حق‌بیمه بسته به نوع بیمه تامین اجتماعی و پوشش‌ها متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله نرخ پرداخت بیمه‌های تامین اجتماعی + جدول پوشش‌ها را در بلاگ ازکی بخوانید.

مقایسه روش‌های مختلف دریافت فیش بیمه از نظر سرعت و سهولت

از میان روش های مختلف دریافت فیش بیمه از نظر سرعت و سهولت، روش آنلاین و ورود به سامانه یکپارچه تامین اجتماعی بهترین روش در مقایسه با مراجعه حضوری است.

پاسخ به سوالات رایج در مورد دریافت فیش بیمه

از جمله مهم‌ترین سوالات رایج در مورد دریافت فیش بیمه این است که چطور برای دریافت و پرداخت این فیش اقدام شود. برای پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد سامانه آنلاین سازمان تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir شوید.
  • از بخش عملیات پرداخت روی گزینه پرداخت برگه پرداخت کلیک کنید.
  • یکی از بانک‌های عضو شتاب پیشنهادی را انتخاب کنید.
  • شناسه برگه پرداخت را وارد کرده و پرداخت آنلاین را انجام دهید.

راه حل‌های مشکلات رایج در دریافت فیش بیمه

  • اگر دوره مورد نظر شما در لیست سایت تامین اجتماعی نمایش داده نمی‌شود، باید به‌صورت حضوری به یکی از شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و برای رفع این مشکل اقدام کنید.
  • برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تامین اجتماعی باید شماره موبایل معتبری ارائه کنید که به‌نام شما بوده و در دسترس است. البته به آدرس ایمیل نیز نیاز دارید.
  • در صورتی‌که گذرواژه خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از رمز عبور موقت نیز استفاده کنید.
  • برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی افراد تحت تکفل، علاوه‌بر کارت ملی، به مستندات رابطه آن‌ها مانند شناسنامه نیاز خواهید داشت.
  • در صورت فراموشی رمز عبور باید از بخش بازیابی رمز عبور برای تغییر آن اقدام کنید. در این شرایط، با ورود کد ملی و کد امنیتی، سامانه کد 6 رقمی برای موبایل ثبت شده در سازمان تامین اجتماعی ارسال خواهد کرد. با وارد کردن این کد می‌توانید گذرواژه جدیدی را ثبت کنید و سپس وارد سامانه شوید.

راه های دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق‌بیمه ماهانه خود باید فیش بیمه دریافت کنند. روش‌های مختلفی برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها ورود به سامانه آنلاین و یکپارچه تامین اجتماعی است. در این سامانه می‌توانید طبق مراحلی که بررسی شد برای دریافت فیش پرداخت اقدام و سپس مبلغ آن را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. باتوجه‌به اینکه بیمه تامین اجتماعی نمی‌تواند تمامی هزینه‌های درمان را پوشش دهد، بهتر است برای خرید بیمه تکمیلی از ازکی اقدام کنید. خبر خوب اینکه، ازکی شرایطی فراهم کرده تا تمامی اقشار جامعه بتوانند با خرید قسطی بیمه درمان تکمیلی، پوشش‌های بیمه‌ای کاملی را دریافت کنند. بنابراین نیازی نیست حق‌بیمه را به‌صورت یک‌جا پرداخت کنید چون قسطی است.

سوالات متداول

  1. فیش بیمه تامین اجتماعی برای چه کسانی صادر می‌شود؟ فیش بیمه تامین اجتماعی برای کسانی صادر می‌شود که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
  2. فیش بیمه تامین اجتماعی چیست؟ فیش بیمه تامین اجتماعی فیشی است برای بیمه‌شده‌هایی صادر خواهد شد که باید ماهانه حق‌بیمه پرداخت کنند.
  3. راه های دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی چیست؟ برای دریافت فیش بیمه می‌توانید به‌صورت حضوری به یکی از شعبه‌های سازمان مراجعه کرده یا وارد سامانه یکپارچه سازمان تامین اجتماعی شده و طبق مراحلی که در این مقاله بررسی شدند اقدام به دریافت فیش کنید.
  4. بهترین راه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی چیست؟ سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای دریافت فیش بیمه، ورود به سامانه یکپارچه سازمان تامین اجتماعی است.
  5. برای دریافت فیش بیمه به کد ملی نیاز است؟ بله. برای دریافت فیش حق‌بیمه تامین اجتماعی باید کد ملی ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا