بیمه خودرو

مراحل گام به گام پیگیری خودرو ثبت‌نامی سایپا

تولید و عرضه خودرو در ایران در انحصار چند شرکت محدود از جمله سایپا است. این شرکت‌ها هم با قواعد و قوانین خاص خودشان پیش می‌روند و در مراحل مختلف از جمله تحویل خودرو، گام‌هایی را تعریف می‌کنند که گاهی باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. خریداران محصولات سایپا هم برای پیگیری خودرو ثبت نامی سایپا دچار چالش‌ها و سردرگمی‌هایی هستند. در این مقاله، سعی کرده‌ایم که به نکات لازم برای پیگیری خودروی ثبت‌نامی از این شرکت، اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با سایت‌های شرکت سایپا

شرکت سایپا با راه‌اندازی سامانه‌ای، امکان پیگیری وضعیت خودروهای ثبت‌نامی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. کسانی که برای خرید محصولات این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند، امکان مراجعه به سامانه سایپا را دارند.

با مراجعه به نشانی زیر، آن‌ها می‌توانند درباره وضعیت تحویل خودروی خریداری‌شده خود، اطلاعات کسب کنند:

https://www.saipacorp.com

امکان خرید اینترنتی خودروهای سایپا هم از این سایت اینترنتی وجود دارد. کسانی که این روش را به‌جای مراجعات حضوری انتخاب می‌کنند، باید حواسشان به دریافت کد رهگیری باشد. با این کد است که امکان پیگیری خرید پیش می‌آید.

علاوه‌بر، صفحه رهگیری وضعیت خودرو سایپا، صفحه فروش محصولات این شرکت هم در دسترس است. خریداران با واردکردن اطلاعات خود از جمله کد ملی می‌توانند از نتیجه تحویل باخبر شوند. اگر کد رهگیری خرید را گم کرده باشید، امکان بازیابی آن در پروفایلتان در صفحه کاربری‌تان در سایت فروش محصولات سایپا وجود دارد.

راهنمای پیگیری خودروی ثبت‌نامی سایپا

کسانی که اقدام به ثبت‌نام و خرید خودروهای سایپا کرده‌اند، باید برای کسب اطلاع از وضعیت تحویل وسیله به سامانه این شرکت مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات از وضعیت به داشتن موارد زیر نیاز است:

  • شماره پذیرش؛
  • شماره درخواست؛
  • کد ملی و شماره شناسنامه.

بعد از واردکردن این‌ها، امکان دسترسی به اطلاعات خودرو مقدور می‌شود. دقت کنید که در زمان خرید شماره درخواست و رهگیری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. شماره درخواست روی فرم قرارداد خرید درج می‌شود. با استفاده از کد ملی و ورود به صفحه اصلی پیگیری وضعیت خودروی شرکت سایپا هم می‌توانید از وضعیت تحویل خودرو مطلع شوید.

استعلام نتیجه قرعه‌کشی‌ها

هرسال، برخی از محصولات سایپا تحت فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یک‌ساله ارائه می‌شوند. این فرصت محدود است و برای همین، جهت استفاده از آن، میان متقاضیان قرعه‌کشی می‌شود.

شرایط ویژه و قیمت فروش کمتری برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود و برای همین، بسیار پرطرفدارند. سایپا با قرعه‌کشی میان افراد، محصولات را عرضه می‌کند. برای مشاهده و استعلام نتیجه قرعه‌کشی‌ها هم باید وارد سامانه زیر شوید:

saipa.iranecar.com

فهرست اسامی برندگان، چند روز پس از پایان زمان ثبت‌نام، روی ساید قرار می‌گیرد. با واردکردن کد پیگیری ثبت‌نام و کد ملی در بخش‌های تعیین‌شده، کاربران مختلف می‌توانند از برنده‌شدن در قرعه‌کشی باخبر شوند.

راهنمای ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری سایت سایپا

برای ثبت‌نام در سامانه سایپا، مسیر دشواری پیش رویتان نیست. باید برای استفاده از خدمات این شرکت و درج سفارش خرید به این سامانه مراجعه کنید:

  • وارد سایت saipa.iranecar.com شوید؛
  • روی گزینه خرید اینترنتی کلیک کنید؛
  • در منوی بالای صفحه، گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید؛
  • کد ملی‌تان را در بخش مشخص‌شده وارد کنید؛
  • گزینه «تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکردم» را هم انتخاب کنید؛
  • فرمی در صفحه بعد ارائه می‌شود که باید بادقت، اقدام به تکمیل آن کنید.

سایپا ثبتنام

پیگیری تأخیر در تحویل

مشکلات مختلفی باعث می‌شوند که تأخیراتی در زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی سایپا وجود داشته باشد. نبود قطعات و آماده‌نشدن محصول، ناهماهنگی‌ها برای پلاک‌شدن خودرو و عدم تناسب میان تقاضا و عرضه از جمله دلایی است که باعث عقب‌افتادن تحویل خودروهای سایپا می‌شود.

شما می‌توانید بابت این تأخیر خسارت دریافت کنید. به‌طور حدودی، مبلغ خسارت معادل با ۰.۲۵ درصد میزان مبلغ واریزشده در ماه است. کسانی که خواستار دریافت خسارت هستند، باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

روش دیگر پیگیری این موضوع هم تماس با نمایندگی‌های معتبر سایپا است. با مراجعه به این مراکز هم امکان بررسی اوضاع و جویاشدن زمان تحویل خودرو وجود دارد. تأخیر در تحویل خودرو از مشکلات رایجی شده که سایپا برای مشتریان خود به‌وجود آورده است.

  • به‌طور تقریبی و حدودی، روند محاسبه خسارت بابت دیرکرد در تحویل خودروها به‌شرح زیر است:
  • جریمه به‌ازای هر روز، برای تحویل‌های ۱ تا ۹ماهه؛ ۰.۲۵ درصد میزان مبلغ واریزشده
  • جریمه به‌ازای هر سال، برای تحویل‌های ۱تا ۹ماهه؛ ۵۰ تا ۶۰درصد مبلغ واریزی
  • جریمه ماهانه روش سفارشی با تیراژ محدود با مدت تحویل ۳ تا ۴ماهه؛ ۳درصد
  • جریمه ماهانه پیش‌فروش ها با تحویل یک‌ساله؛ حداقل سود سپرده یک‌ساله بانکی
  • جریمه ماهانه روش مشارکت در تولید با تحویل سه‌ساله؛ حداقل سود سپرده سه‌ساله بانکی

در آخر

برای پیگیری خودرو ثبت نامی سایپا می‌توانید از روش‌های گفته‌شده در این مقاله کمک بگیرید. با مراجعه به سامانه پیگیری اختصاصی سایپا و واردکردن اطلاعاتی مانند کد رهگیری و شماره پذیرش و درخواست و اطلاعات هویتی می‌توانید از وضعیت خودروی خود باخبر شوید.

برای بررسی و استعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در قرعه‌کشی هم می‌توانید به سامانه سایپا مراجعه کنید. به‌طور کلی، پیگیری امورات مختلف مربوط به این شرکت از راه سامانه‌های آنلاین مقدور شده و به کاربران امکان صرفه‌جویی در زمان را می‌دهد. منتظر نتایج سایپا هستید؟ قصد پیگیری خودروی سایپای خود را دارید؟ اگر نتیجه‌ای جالب توجه دریافت کردید، ما را هم در جریان بگذارید.

برای آگاهی از نتایج قرعه‌کشی سایپا به چه سامانه‌ای مراجعه کنید؟

اطلاعات مربوط به قرعه‌کشی محصولات سایپا هم در سامانه saipa.iranecar.com درج شده است. با ورود به این سایت و واردکردن اطلاعات هویتی و ثبت‌نامی خود، امکان مرور فهرست پذیرفته‌شدگان در قرعه‌کشی برایتان به‌وجود می‌آید.

برای پیگیری خودرو ثبت نامی سایپا به چه سامانه‌ای مراجعه کنید؟

برای پیگیری وضعیت خودروی خریداری‌شده از شرکت سایپا باید به saipa.iranecar.com مراجعه کنید.

اطلاعات لازم برای پیگیری خودروی سایپا در سامانه چیست؟

برای آگاهی از نتیجه خریدتان می‌توانید کد رهگیری، کد ملی و شماره درخواست را در بخش‌های معین سامانه اختصاصی پیگیری سایپا وارد کنید و از وضعیت خودروی خود باخبر شوید.

امکان دریافت خسارت بابت دیرکرد سایپا در تحویل خودرو وجود دارد؟

بله، مشتریان می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت یا یکی از شعب معتبر سایپا، درباره دریافت خسارت، اطلاعات تکمیلی و مسیر پیش رو را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا