بیمه تأمین اجتماعی

صفر تا صد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی + روش‌های استعلام و پرداخت

سازمان تأمین اجتماعی هر روز پاسخگوی تعداد بیشماری مراجع حضوری است که برای اطلاع از وضعیت آخرین واریز حق‌بیمه خودشان
توسط کارفرما و سوابق تامین اجتماعی خود به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند؛ جوابگویی به این مراجعات به نیروی انسانی و زمان بسیاری نیاز دارد. سازمان تأمین اجتماعی برای جلوگیری از اتلاف زمان کاربران و همچنین پیشگیری از سفرهای غیرضروری درون شهری، با راه‌اندازی و استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی یا کد استعلام بیمه تامین اجتماعی درمانی برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی جوابگوی بسیاری از نیازهای مراجعین محترم سازمان تأمین اجتماعی است.

فهرست مطالب

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

آشنایی با سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی برای سهولت دسترسی کاربران خود به اطلاعات سابقه بیمه‌ای خود، سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی را راه اندازی نموده است. این سایت دسترسی هرکس به اطلاعات پایه مربوط به بیمه مانند فیش حقوقی، سوابق بیمه و … را با سهولت همراه کرده است. در ادامه راهنمایی کلی برای ثبت نام و نحوه کار کردن با این سایت را برای افرادی که برای ورود و  مشاهده سوابق تامین اجتماعی خود با مشکل مواجه هستند ارائه شده است.

چگونه در سامانه سوابق تامین اجتماعی ثبت‌نام کنیم؟

بیمه درمان تکمیلی انفرادی
بیمه درمان تکمیلی انفرادی

برای ایجاد حساب کاربری به روش زیر عمل نمایید:

مراحل ثبت‌نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

گام نخست: بر روی «ورود به سامانه تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه شدگان» بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید. 

پس از کلیک کردن، صفحه ورود به سیستم مطابق با تصویر پایین به شما نمایش داده می‌شود:

"سامانه

گام دوم: گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب گزینه ثبت نام، صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

عکس-مشاهده-سوابق2
ورود اطلاعات تامین اجتماعی

گام سوم : پس از درج کد ملی خود (کد ملی شخص بیمه شده) و انتخاب اپراتور، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده حتما باید متعلق به شخص بیمه شده باشد.

در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شخص بیمه شده نباشد، باید پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخص بیمه شده با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نماید.

پس از وارد نمودن کلیه موارد همانند شکل زیر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

عکس-مشاهده-سوابق3
کلیک ثبت نام تامین اجتماعی

گام چهارم : پس از طی کردن مراحل پیشین برای تکمیل ثبت‌نام باید فرمی مطابق با تصویر زیر را پر کنید. دقت داشته باشید که وظیفه مطمئن شدن از صحت اطلاعاتی که در این صفحه درج می‌شود با کاربر است.

"سامانه

دقت کنید!

  • تمام اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد.
  • دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.
  • در به خاطر سپردن پاسخ سؤال امنیتی خود دقت داشته باشید. این سؤال در بازیابی گذرواژه شما مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل خود دقت نمایید. این اطلاعات پل ارتباطی سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی با شما است.
  • پر کردن تمام موارد الزامی است.

توجه داشته باشید صفحه کلید به زبان انگلیسی (EN) باشد.

گام پنجم : پس از تکمیل تمام موارد طبق شرایط ذکر شده در سایت، بر روی ثبت نام کلیک نمایید.

در نهایت پیغامی از طرف سیستم مطابق زیر مشاهده می‌کنید:

"سامانه

پیام خطا چیست؟

چنانچه کد ملی وارد شده تکراری باشد (یعنی کاربر قبلا ثبت نام شده باشد) پیغامی مطابق شکل زیر به کاربر نمایش داده می شود:

"سامانه

ورود به سامانه تامین اجتماعی ؛ چگونه وارد سامانه تامین اجتماعی شویم؟

پس از فعال شدن حساب کاربری، می‌توانید به راحتی می‌توانید با مراجعه به وبسایت سازمان تامین اجتماعی و ورود به سیستم مطابق تصویر زیز سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید.

برای ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید.

"سامانه

چگونه رمز عبورم را در سایت تامین اجتماعی تغییر دهم؟

برای تغییر رمز عبور همانطور که مشاهده می­‌کنید، پس از وارد شدن به پورتال سازمان تأمین اجتماعی، کافی است در گوشه سمت چپ از قسمت نام کاربری گزینه پروفایل را انتخاب کنید:

"سامانه

سپس در قسمت امنیت، پس از وارد کردن کلمه عبور قدیمی، کلمه عبور جدید را وارد کنید و سپس گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

"سامانه

روش انتخاب و ثبت بهترین گذرواژه در وب‌سایت تامین اجتماعی

برای انتخاب گذر واژه چه در زمان ثبت نام و چه زمان تغییر گذرواژه نکاتی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. در ادامه به بعضی از این نکات توجه شده است.

  • کارکترهای به کار رفته در گذرواژه باید لاتین باشند.
  • گذرواژه باید با یک حرف آغاز شود.
  • باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
  • طول گذرواژه نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد.
  • گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.
  • فقط کاراکترهای لاتین حرف و عدد و & % $ # ! برای استفاده در گذرواژه مجاز هستند.

بیمه شده گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن به عهده شما است. 

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی چه کاربردی دارد؟

اگر قصد دارید پس از خرید بیمه وضعیت آخرین حق بیمه پرداختی خود را پیگیری کنید، می‌توانید از طریق کد دستوری بیمه تامین اجتماعی (کد USSD استعلام بیمه تامین اجتماعی) آخرین وضعیت حق بیمه خود را استعلام بگیرید. به عبارتی کدهای استعلام کار شما را راحت کرده است و دیگر برای استعلام بیمه تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی ندارید و می‌توانید آخرین وضعیت بیمه پرداخت شده خود توسط کارفرما را مشاهده کنید.

این خدمات غیر حضوری و آنلاین، برای بیمه‌شدگان رایگان است و نیازی به اینترنت هم ندارد. یعنی فقط از طریق گوشی‌های موبایل می‌توانید از کد USSD برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین اتباع خارجی هم می‌توانند با استفاده از شماره تأمین اجتماعی (snn) از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی اتباع برای دریافت خدمات مربوط به بیمه اتباع خارجی در ایران استفاده کنند.

البته USSD تامین اجتماعی صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه نیست و خدمات غیرحضوری دیگری را نیز شامل می‌شود. تقریبا بیشتر خدماتی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله پرداخت حق بیمه یا نوبت‌‌دهی را می‌توانید با استفاده از همین کد پیگیری و دریافت کنید. با کد دستوری استعلام بیمه تامین اجتماعی حتی می‌توانید پیگیری کنید که آیا مشمول حمایت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی هستید یا خیر.

راهنمای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی امکان مشاهده و استعلام مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای شما فراهم می‌شود. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید پس از وارد شدن به سامانه تامین اجتماعی با آدرس es.tamin.ir و وارد کردن کد ملی و گذرواژه‌ و پس از آن انتخاب گزینه کلیه سوابق سوابق بیمه خود را مشاهده و در صورت نیاز آن را سیو کنید.

راه ساده‌تر کلیک کردن بر رو کلید واژه سابقه در قسمت سرویس‌های پر کاربرد در قسمت پایینی صفحه است. پس از آن دو پنجره سوابق تطبیقی که برای مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی است و سوابق و ریز دستمزد بعد از سال 86 را مشاهده می‌کنید که می‌توانید تنها با کلیک کردن بر روی یکی از آن‌ها به لیست سوابق بیمه‌ای خود دست یابید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  برای ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید. 

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل با کارت ملی

اگر به دنبال راه ساده‌تری برای استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی هستید باید به شما این خبر خوب را بدهم که تنها با شماره‌گیری کد دستوری #۴* می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار تنها در چهار مرحله انجام می‌شود که به ترتیب زیر است:

  • وارد کردن کد USSD
  • انتخاب شماره 2 یا همان استعلام‌ها
  • انتخاب گزینه آخرین سابقه
  • وارد کردن کد ملی‌

سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار

سوابق بیمه از جمله مدارکی است که چه برای استخدام شدن در شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف و چه برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به خارج کشور مورد نیاز است. داشتن سوابقه بیمه تامین اجتماعی بارکد دار به شما کمک می‌کند که در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. برای دریافت آن باید چند مرحله کوتاه و آسان را به صورت آنلاین طی کنید. این مراحل به شرح زیر است:

  • در گام اول باید ابتدا وارد سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی شوید
  • از تب بیمه شدگان ابتدا خدمات سابقه و پس از آن گزینه اعلام سابقه به موسسات را انتخاب کنید
  • در پنجره باز شده باید بر روی مربع کنار کلیه سوابق کلیک کنید و پس از آن ارسال به صندوق شخصی را انتخاب کنید
  • در این مرحله پس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید پس از خواندن آن و مطمئن شدن از صحت اطلاعات، موافقم را انتخاب کنید.
  • پس تایید ارسال سوابق به صندوق شخصیاتان، به صفحه اصلی بازمی‌گردید و در این قسمت باید از تب تامین اجتماعی من گزینه صندق شخصی من را انتخاب کنید
  • درخواست شما در این مرحله به شما نشان داده می‌شود و شما باید با کلیک بر روی کلمه عملیات پنجره کرکره‌ای را باز کنید و گزینه رویت مکاتبه را انتخاب کنید.
  • در این مرحله که مرحله آخر است برای شما پنجره‌ای باز می‌شود و تنها کافی است که بر روی قسمت پی‌دی‌اف ضمیمه کلیک و سوابق بارکددار بیمه تامین اجتماعی خود را دانلود کنید.

گذرواژه‌ام را گم کرده‌ام؛ چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی‌ام را مشاهده کنم؟

اگر گذرواژه ورود به سامانه تامین اجتماعی خود را فراموش کرده‌اید و به هیچ روشی نمی‌توانید آن را بازیابی کنید، برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی تنها چند راه حل دارید. اولی استفاده از کد دستوری که در بالا ذکر شد است که البته محدودیت‌هایی دارد. راه حل بعدی هم مراجعه حضوری به کارگذاری‌ها و اداره‌های تامین اجتماعی است که آن‌هم اختصاص دادن زمان و انرژی زیادی را می‌طلبد.

پیشنهاد ما به فراموش‌کاران استفاده از نرم‌افزارهای تامین اجتماعی من از همان ابتدا و وارد کردن و سیو کردن گذرواژه در آن نرم‌افزار‌ها است.

کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه

کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی به‌ راحتی از طریق تلفن‌همراه قابل شماره‌گیری است. این کد برای تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل یا رایتل یکسان است:

برای استفاده از کد USSD و مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد  #1420*4* را شماره‌گیری کنید. سپس از منوی پیش رو، عدد 2 را انتخاب کنید.

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

البته به خاطر داشته باشید که قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت https://sabeghe.tamin.ir ثبت ‌نام کنید. درضمن حتما باید شماره تلفنی که با آن کد را شماره‌گیری می‌کنید با شماره تلفن کاربری شما در سامانه تامین اجتماعی یکی و به‌نام خودتان باشد. در ادامه مطلب قدم به قدم نحوه استفاده از کد دستوری مشاهده سوابق تامین اجتماعی را با هم مرور می‌کنیم.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

کد ussd تامین اجتماعی برای سایر خدمات

همان‌طور که گفته شد کد دستوری تامین اجتماعی فقط برای مشاهده آخرین سابقه حق بیمه تامین اجتماعی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. علاوه بر مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی، سایر خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی که با کد یو اس اس دی تامین اجتماعی ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • پرداخت حق بیمه
  • دریافت اپلیکیشن
  • نوبت دهی
  • فیش مستمری
  • نمونه فرم‌های تأمین اجتماعی
  • دستمزد مبنای کسر بیمه

حتی می‌توانید قوانین مربوط به تامین اجتماعی را با کد استعلام بیمه ببینید و بخوانید یا اگر سوالی دارید موضوع را از طریق گزینه پرسش و پاسخ در منوهای این سامانه رمز استعلام بیمه تامین اجتماعی با کارشناسان بیمه در میان بگذارید.

خدمات کد دستوری بیمه تامین اجتماعی

چه افرادی باید برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند؟

باتوجه‌به اینترنتی‌شدن بخش زیادی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی نیازی به مراجعه به سایت این سازمان یا استفاده از دیگر روش‌های پرداخت ندارند؛ چون حق بیمه کارمندان بخش دولتی و خصوصی به‌طور مستقیم از حقوق آنها کسر شده و به حساب سازمان منتقل می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی نخواهند داشت.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل

تمامی افرادی که تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند، می‌توانند از خدمات پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل یا به‌عبارتی پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند. این افراد در گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مشاغل آزاد؛
  • رانندگان انفرادی؛
  • کارگران ساختمانی؛
  • مشاغل حرفه‌ای؛
  • بیمه اختیاری یا خویش‌فرما.

بیمه فراگیر خانواده یکی از انواع خدمات گسترده‌ای است که سازمان تأمین اجتماعی به خانم‌های خانه‌دار، دختران و دانشجویان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه فراگیر خانواده ایرانی چیست؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به ۲ دسته اصلی، حضوری و غیرحضوری یا آنلاین تقسیم می‌شود. در روش حضوری لازم است به یکی از دفتر کارگزاری بیمه مربوط به شرکت خود مراجعه کرده و سپس برای پرداخت حق‌بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنید. این روش در حال‌حاضر کمتر استفاده می‌شود، چون کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند بیشترِ کارهای خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. باتوجه‌به راه‌اندازی سامانه و اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، از روش حضوری کمتر استقبال می‌شود.

درباره روش غیرحضوری پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی یا به‌عبارتی پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل در ادامه توضیحات کاملی آمده است.

چگونه با موبایل حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به‌صورت کامل به ‌آنها پرداخته خواهد شد. در هر کدام از این روش‌ها به شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ و اطلاعات کارت اعتباری و رمز دوم نیاز دارید، پس قبل از هر چیز آنها را آماده کنید.

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل

پرداخت حق بیمه با اپلیکیشن بیمه تأمین اجتماعی

یکی از راحت‌ترین و بهترین روش‌ها برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل، استفاده از اپلیکیشن «تأمین من» است. سازمان تأمین اجتماعی با راه‌اندازی این اپلیکیشن تلاش کرده تا نحوه پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی را برای افراد آسان‌تر کند.

دانلود اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی

دانلود اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به‌صورت آنلاین باید ابتدا اپلیکیشن تأمین من را از سایت سازمان تأمین اجتماعی دانلود کنید. ابتدا وارد صفحه اپلیکیشن تأمین من در سایت سازمان شوید و سپس مطابق با سیستم‌عامل تلفن همراه خود، اپ مناسب را دانلود کنید.

اگر برای کار با این اپلیکیشن نیاز به راهنمایی دارید، در پایین همان صفحه می‌توانید فایل راهنما را دانلود کنید.

پس از نصب اپلیکیشن باید ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام باید در ۵ مرحله اطلاعات لازم را ارائه دهید تا به امکانات اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید. مراحل ثبت‌نام به شرح زیر است:

  • کدملی و شماره همراه؛
  • اطلاعات شناسنامه؛
  • اطلاعات تماس؛
  • گذرواژه؛
  • تأیید.

پس از ثبت‌نام می‌توانید برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل اقدام کنید.

نحوه پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من

  • مراحل ثبت‌نام را که در بخش قبلی به آن اشاره شد، دنبال کنید تا وارد صفحه خدمات این اپلیکیشن شوید.
  • در ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. در این بخش ۳ گزینه وجود دارد، بنابراین گزینه‌ای که مناسب نوع فعالیت شماست را انتخاب کنید. گزینه‌ها شامل بیمه‌شده، کارفرما و مستمری‌بگیر است.
  • گزینه بیمه‌شده را انتخاب کرده و سپس دکمه تأیید را بزنید.
  • پس از ورود به بخش بیمه‌شده، خدمات سامانه نمایش داده می‌شود. از بین گزینه‌های نمایش داده شده، پرداخت حق‌بیمه را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید اطلاعات درخواستی را وارد کنید. این اطلاعات شامل شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی یا شناسه قبض بیمه، مشخصات کارت اعتباری و مبلغ کل حق‌بیمه است.
  • پس از ورود اطلاعات و تکمیل مرحله قبلی، وارد صفحه پرداخت شاپرک خواهید شد. در این صفحه برای پرداخت اقدام کنید تا حق‌بیمه شما به‌صورت آنلاین پرداخت شود.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با گوشی

اپلیکیشن تأمین من خدمات بسیاری را به بیمه‌شده‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین اگر قصد تمدید دفترچه بیمه خود را دارید، می‌توانید مقاله همه چیز درباره تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت حق بیمه با استفاده از کد  USSD

کد USSD یکی دیگر از روش‌هایی است که بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی می‌توانند برای پرداخت حق‌بیمه از آن استفاده کنند. بنابراین افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند یا گوشی‌ آنها هوشمند نیست، می‌توانند از این روش برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

در زمان پراخت حق بیمه با استفاده از کد USSD نیازی به اینترنت یا برنامه‌های دیگر مانند اپلیکیشن نخواهید داشت. این روش بسیار کاربردی است، چون ممکن است در برخی ساعات به اینترنت دسترسی نداشته باشید و باید هرچه‌زودتر حق‌بیمه را پرداخت کنید.

مراحل پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با استفاده از کد USSD

  • وارد صفحه تماس گوشی شده و کد *۷۲۴*۷۱۳# را شماره‌گیری کنید و سپس دکمه تماس را بزنید.
  • پنجره جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد برای پرداخت حق‌بیمه با کد دستوری، شناسه قبض خود را وارد کنید. شناسه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را در کادر موجود وارد نمایید و سپس گزینه ارسال را بزنید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات قبض بیمه شامل مبلغ حق‌بیمه را تأیید کنید.
  • پس از تأیید حق‌بیمه، مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که کارت اعتباری انتخابی باید دارای رمز پویا باشد.
  • پس از دریافت رمز پویا و واردکردن آن در کادر مربوطه، مبلغ حق‌بیمه از حساب شما کسر خواهد شد.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی از طریق سامانه تأمین

سامانه سازمان تأمین اجتماعی هم شرایطی را فراهم کرده تا بیمه‌شده‌ها بتوانند برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه اقدام کنند. اگر قبلاً وارد این سامانه نشده‌اید، باید ابتدا ثبت‌نام کنید.

مراحل پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با سامانه تأمین

  • وارد مرورگر تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود شده و نشانی اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی (ir) را وارد کنید.
  • اگر قبلا ثبت‌نام نکرده‌‌اید، برای ثبت‌نام اقدام کرده و سپس وارد حساب‌کاربری خود شوید.
  • پس از ورود به حساب‌کاربری، می‌توانید از کلیه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی شامل دریافت فیش بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی با گوشی و پرداخت آنلاین حق بیمه استفاده کنید.

پرداخت غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی

در صورتی‌که گذرواژه ورود به سامانه تأمین اجتماعی خود را فراموش کرده‌اید، برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانید مقاله فراموشی گذرواژه سوابق بیمه؛ تغییر رمز عبور در سامانه سوابق بیمه تأمین اجتماعی را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از دستگاه ATM

اگر از طریق روش‌های غیرحضوری مانند اپلیکیشن تأمین من، سامانه تأمین اجتماعی و کد USSD موفق به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با گوشی نشده‌اید، می‌توانید به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مراجعه کنید.

مدتی پیش امکان پرداخت حق‌بیمه از طریق دستگاه‌های POS فراهم بود، اما در حال حاضر خودپرداز بهترین روش غیرحضوری برای کسانی است که گوشی هوشمند ندارند.

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از دستگاه خودپرداز باید شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید. پس از واردکردن رمز کارت در ATM، از میان گزینه‌های پرداخت، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را انتخاب و شناسه و مبلغ حق‌بیمه را وارد کنید. پس از پرداخت باید رسید دریافت کنید.

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با آپ

غیر از اپلیکیشن تأمین من می‌توانید از برخی اپلیکیشن‌‌های خدماتی مانند آپ هم استفاده کنید. پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با آپ یکی از روش‌های غیرحضوری و آنلاین پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل است.

پس از ورود به اپلیکیشن آپ، گزینه خدمات پرداخت را انتخاب کرده و با واردکردن شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای پرداخت حق‌بیمه خود اقدام کنید. روش کار بسیار ساده است و می‌توانید از رسید پرداخت اسکرین‌شات بگیرید یا آن را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید.

پرداخت آنلاین حق بیمه تامین اجتماعی

نکات ضروری برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

  • روش‌های مختلفی برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با گوشی وجود دارد که شامل اپلیکیشن تأمین من، سامانه سازمان تأمین اجتماعی، استفاده از کد دستوری USSD و پرداخت از طریق اپلیکیشن آپ است.
  • ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن «تأمین من» است. از طریق این اپلیکیشن به صفحه پرداخت حق‌بیمه منتقل خواهید شد.
  • در زمان پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من باید به یک نکته مهم توجه کنید، پرداخت حق بیمه به‌صورت درون‌برنامه‌ای صورت نمی‌گیرد. به‌این‌مفهوم که از طریق اپلیکیشن تأمین من به سایت پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی منتقل خواهید شد و باید آنجا برای پرداخت حق‌بیمه اقدام کنید.
  • در صورتی‌که گوشی هوشمند نداشته و یا به اینترنت دسترسی ندارید، از کد دستوری USSD برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنید. کد دستوری *۷۲۴*۷۱۳# را وارد کرده و سپس دکمه تماس را بزنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • قبل از اقدام برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من، باید در سامانه ثبت‌نام کنید.
  • برای پرداخت حق بیمه به‌صورت آنلاین به شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ و مشخصات کارت بانکی مانند رمز دوم نیاز دارید.
  • زمانی‌که از طریق خودپرداز (ATM) برای پرداخت حق‌بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه به شما رسید پرداخت را ارائه می‌کند.
  • روش پرداخت حضوری هنوز برای بیمه‌شده‌ها فعال است، بنابراین اگر از طریق روش‌های مختلف پرداخت غیرحضوری موفق به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی نشده‌اید، می‌توانید به دفتر کارگزاری بیمه خود مراجعه کرده و برای پرداخت حق بیمه اقدام کنید.

در صورتی‌که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه حق‌بیمه تأمین اجتماعی هستید، می‌توانید مقاله نحوه محاسبه حق بیمه تأمین اجتماعی + جدول حق بیمه را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل

استعلام سابقه بیمه با اپلیکیشن تامین اجتماعی من

سازمان تامین اجتماعی به عنوان شرکت بیمه‌ای بزرگ خدمات زیادی را به انبوهی از بیمه‌گزارها و بیمه‌شونده‌ها ارائه می‌کند. این شرکت برای دسترسی راحت‌تر بیمه‌گزارها اپلیکیشن تامین اجتماعی من را طراحی کردند تا از طریق آن نه‌تنها سوابق تامین اجتماعی خود را استعلام کنند، از خدمات زیر هم بهره‌مند شوند:

  • جست‌وجوی مراکز ارائه‌دهنده خدمات؛
  • نمایش آخرین اخبار؛
  • نمایش نزدیک‌ترین مرکز به کاربر؛
  • نمایش میزان بدهی کارفرماها به‌صورت برآوردی و قطعی؛
  • ارائه اطلاعات مکان محور مراکز مختلف؛
  • استعلام مستمری با امکان نمایش آخرین فیش حقوقی؛
  • اعتراض به سوابق ناموجود؛
  • استعلام عناوین شغلی؛
  • انعقاد انواع قراردادها.

آموزش نحوه مشاهده سوابق بیمه با کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

همان‌طور که گفته شد برای استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند و مشاهده سوابق حق بیمه پرداختی برای خود باید ابتدا کد دستوری استعلام بیمه یعنی کد #1420*4* را شماره‌گیری کنید.

بعد از وارد کردن کد دستوری برای استعلام بیمه، یک منو شامل 4 گزینه برخورداری از حمایت های درمان، استعلام‌ها، درمانی و گزینه بعدی، به شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید سوابق بیمه‌ای خود را ببینید باید گزینه استعلام‌ها را انتخاب کرده و عدد 2 را در کادر مربوطه تایپ کنید و گزینه send یا همان ارسال را بزنید. البته می‌توانید برای سرعت بیشتر از همان ابتدا کد ۱#*۱۴۲۰*۴* را با موبایل خود بگیرید تا یک‌راست وارد منوی مربوط به استعلام سوابق تامین اجتماعی شوید.

 در مرحله بعد منویی باز می‌شود که شامل گزینه‌های آخرین سابقه، رابطه بیمه‌ای، بعدی و بازگشت است. برای دیدن سابقه خود باید گزینه آخرین سابقه را انتخاب کرده و عدد 1 را تایپ و ارسال کنید.

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

سپس، کد ملی بیمه‌شده از او خواسته می‌شود. یعنی باید کد ملی خود یا شخصی که قصد مشاهده سوابق او را دارید، وارد کنید.

استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند

در این مرحله اگر کد ملیِ فردی که در سامانه ثبت نام نکرده است را وارد کنیم پیغام <ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق با ادرس sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام نمایید.> نمایش داده می‌شود.

بعد از وارد کردن کد ملی و ارسال آن می‌توانید سوابق مربوطه را مشاهده کنید.

مشاهده سوابق با کد استعلام بیمه

به خاطر داشته باشید که باید تمام مراحل بالا بدون معطلی انجام شود. یعنی انتخاب گزینه‌ها و ارسال عدد مربوطه باید سریع باشد. چون اگر زدن دکمه send طول بکشد، ارتباط شما قطع می‌شود و باید مراحل را از ابتدا شروع کنید. پس قبل از شروع کار حتما مراحل و تصاویر مربوط به نحوه استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی را با دقت مروز کنید و سپس کد استعلام تامین اجتماعی را در گوشی خود تایپ کنید.

همیشه می‌توانید آخرین قوانین و شرایط مربوط به بیمه تامین اجتماعی و انواع حق بیمه ازجمله حق بیمه اجباری و حق بیمه اختیاری و همچنین حوادث ناشی از کار را در سایت ازکی دنبال کنید.

سوالات متداول

۱. کد دستوری مشاهده سوابق بیمه چیست؟

برای مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد  #1420*4* را شماره‌گیری کنید.

۲. اطلاعات اپلیکیشن تامین من به‌روز است؟

اطلاعات این برنامه به صورت ماهانه آپدیت می‌شوند؛ اما ممکن است در انتقال این اطلاعات تاخیر وجود داشته باشد.

۳. برای استفاده از اپلیکیشن تامین من باید چه کار کنیم؟

باید در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

۴. روش‌های مختلف برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی کدام‌اند؟

شما می‌توانید از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی، کد دستوری و اپلیکیشن تامین من برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی‌تان اقدام کنید.

۵. سریع‌ترین روش مشاهده سوابق بیمه چیست؟

کد دستوری #۱۴۲۰*۴* سریع‌ترین روش مشاهده سوابق بیمه است.

۶. در سامانه استعلام بیمه تامین اجتماعی «نام کاربری» چیست؟

کد ملی شما، نام کاربری‌تان در سامانه استعلام بیمه تامین اجتماعی است. 

۷. چه روش‌هایی برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد؟
کلیه بیمه‌شده‌ها می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری یا آنلاین و مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند.

۸. آیا می‌توان حق بیمه تأمین اجتماعی را با موبایل پرداخت کرد؟
بله. روش‌های مختلفی برای پرداخت حق‌ بیمه تأمین اجتماعی با گوشی وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

۹. روش‌های پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل کدامند؟
استفاده از سامانه سازمان تأمین اجتماعی، اپلیکیشن تأمین من، کد دستوری USSD و اپلیکیشن آپ از جمله روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل هستند.

۱۰. سریع‌ترین روش پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی کدام است؟
اپلیکیشن تأمین من یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی است.

۱۱. کد دستوری USSD برای پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی چیست؟
برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی از طریق کد USSD، باید کد دستوری *۷۲۴*۷۱۳# را شماره‌گیری کنید.

11 دیدگاه

  1. لطف کنید هی هر روز تغییرات ایجاد نکنید همه که مثل شما خدای کامپیوتر نیستن هر روز از خواب بیدار میشید یه برنامه جدید درست میکنید .برای دیدن سوابق بیمه ای برنامه قبلی چه ایرادی داشت که اینجوری مردم آزاری میکنید مردم را تو درد سر می اندازید.

    1. سلام وقت شما بخیر
      سیستم قبلی به قوت خودش باقی هست و کار میکنه . فقط یه مدت بخاطر بروزرسانی سرور دسترسی به اطلاعات ممکن نبود.
      هر تکنولوژی برای راحت تر شدن کار کاربران هست و شما از کدهای دستوری USSD زمانی میتونین استفاده کنین به اینترنت دسترسی ندارین و نیاز به چک کردن سابقه بیمه خودتون دارین.
      موفق باشین

  2. سلام بنده چند باره ثبت نام میکنم و هر بار هم با موفقیت ثبت انجام میشه ولی وقتی میخوام وارد بشم میگه اطلاعات کاربر با گذر واژه مطابقت نداره در صورتیکه گذر واژه تیک تایید خورده یا پیامی امیاد که همچین اطلاعاتی ثبت شده نداریم یاد آور میشه که بنده از همین طریق چند سال پیش پرینت سابقه بیمه رو دریافت کردم ولی الان به مشکل برخوردم , و نمی تونم از خدمات سامانه استفاده کنم.

    1. سلام وقت شما بخیر
      برای ورود به سامانه باید مقداری زمان بگذره و بلافاصله بعد از تایید نباشه. سرور کمی با مشکل مواجه هست

  3. اگه برای راحتی کاربران باشه همون قدیمی بهتره پدرمون دراومد انقدررفتیم کافی نت. گذرواژه همش اشتباه میزنه.خطا میزنه.

  4. فقط آخرین پرداخت حق بیمه اعلام میشود. ای کاش میشدکل سوابق را دریافت کرد.

    1. سلام وقت شما بخیر
      برای مشاهده کل سوابق از اپلیکیشن و یا سامانه مشاهده سوابق استفاده بفرمایید.

  5. سلام
    شرمندتونم. امروز ussd مون 1000 بار خطا داد. خسته شدم رفتم دنبال زندگی واقعیمون. فکر کنم دیگه گیم اور شده باشم.

    1. سلام وقت شما بخیر
      اگر گوشی شما کدهای دستوری دیگه رو اجرا میکنه و صرفت این کدها رو اجرا نمیکنه و ارور میده باید از کد مربوط به اپراتورهای دیگه استفاده کنین.
      مثلا اگر همراه اول هستین از کد ایرانسل استفاده کنین. سیستم ussd کد چون بر اساس یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM هست ، اطلاعات رو مثل sms زخیره نمیکنه بنابراین احتمال خطا وجود داره.

  6. روش جدید نگاه کردن سوابق بیمه روش بسیار مزخرفیه آخه نمیشه اصلا وارد سایت شد هرچندبار هم که پسورد عوض کنی بازم وارد نمیشه
    لطفا سیستم قبلی را دوباره اجرا نمایید

  7. سلام از اینکه با اعصاب بندگان خدا بازی می کنید ممنونم خدا قوت دلاور علی برکت الله

دکمه بازگشت به بالا