خبر روز

آخرین فرصت برای جلوگیری از افزایش هزینه بیمه! فوری معاینه فنی بگیرید

اگر معاینه فنی ندارید، همین امروز اقدام کنید تا قیمت بیمه شما افزایش پیدا نکند.

سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، به‌تازگی اعلام کرده که بر اساس آیین‌نامه تعیین سقف بیمه شخص ثالث در صورت نداشتن معاینه فنی وسیله نقلیه‌ای پنج درصد به قیمت پایه بیمه‌ آن‌ها افزوده می‌شود.

آن‌طور که در گزارش‌ها گفته شده، رقم‌هایی که چه بیمه شخص ثالث و چه بیمه بدنه خودرو مشخص می‌کنند، بر اساس ریسک تصادفات خودرو است و معاینه فنی یکی از مواردی که ریسک تصادفات خودرو را کاهش می‌دهد.

میرزایی قمی با اعلام اینکه با تخصیص کد تخلف به دوربین‌های راهنمایی و رانندگی کلیه تخلفات قابل‌اعمال قانون است، گفت: «بحث استعلام سامانه سیمفا موضوعی است که موجب محدودیت در سقف تعداد جرایم و اعمال قانون برای تخلفات شده و در واقع دوربین‌های پلاک عکس را ثبت می‌کنند و بر اساس شماره وی آی ان (VIN) این استعلامف گرفته می‌شود که آیا معاینه فنی دارد یا خیر؟»

چند سالی است که گرفتن معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسایل نقلیه الزامی شده است. این الزام، هم برای سلامت راننده و سرنشینان، هم برای جلوگیری از آلودگی هوا، در هر دوره با قوانین و شرایط متفاوتی اعلام می‌شود؛ با توجه به اهمیت سلامت خودرو و ضرورت معاینه فنی، پلیس راهنمایی و رانندگی همواره بر این موضوع تأکید دارد؛ بر اساس قانون تمام خودرو‌های سواری اعم از داخلی و خارجی که سن آن‌ها بیش از ۴ سال باشد ملزم به اخذ معاینه فنی هستند. درصورتی‌که دارندگان خودرو‌هایی که باید معاینه فنی بگیرند، از این امر سرپیچی یا درباره آن کوتاهی کنند، از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می‌شوند.

هر خودرو طی یک برنامه مدون در طول دوره حیات خود از لحاظ آلودگی و در بعضی موارد از دیدگاه ایمنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود نقص که منجر به ایجاد خطر، افزایش مصرف سوخت و به تبع آن افزایش انتشار آلاینده‌ها می‌شود از تردد آن جلوگیری به عمل آید.

اگر هنوز موفق به انجام معاینه فنی خودروی خود نشدید، می‌توانید در سایت ازکی، فهرست کامل مراکز معاینه فنی تهران و ساعت کاری آن‌ها را ببینید و نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا